کم غذایی و کم خوابی کودکان و نرم افزارتعیین وزن و قد کودکان و نوجوانان

سلام دکتر ع. ح. سردار عزيز پسري دارم 2 ساله ، بسيار پرجنب و جوش كه تا نيمه هاي شب نيز بيدار است و بسيار كم خواب است … نيز كم اشتهاست و با خوردن دو سه قاشق غذا از خوردن بقيه غذا امتناع ميكند وزنش 12 كيلو و قدش75 سانت است براي بالا بردن وزن و اطمينان از رشد نرمال چه كنيم ؟ در ضمن مولتي ويتامين و غذاهايي مثل فرني نيز به او ميخورانيم! مخلصتان (..) از (…)

دکتر ع. ح. سردار: سلام دوستم . مسائلی که مطرح نمودید در اکثر خانواده ها را درگیر میکند. خوب اول برویم سر وزن و قد طبیعی کودک. برای این منظور سازمان بهداشت جهانی یک نرم افزار رایگان در اختیار مردم گذاشته است. برای دانلود نرم افزار و کتابچه راهنمای مربوطه بر روی لینکهای زیر کلیک کنید. قبل از دانلود این نرم افزار به شما توصیه می کنم که کتابچه راهنمای کاربر، به خصوص شرحی بر نصب و راه اندازی را که به زبان انگلیسی است، مطالعه نمایند.

سازمان بهداشت جهانی نرم افزار جهت کامپیوترنرم افزار جهت مبایل

در مورد خواب کودک خیلی گفته اند و من نیز تعدادی از آنها را میشمارم: ساعت خواب فرزندتان باید در زمان معینی باشد به مرور زمان با نزدیك شدن به ساعت مورد نظر، فرزندتان احساس خواب آلودگی كرده و خواهد خوابید. در صورتی كه كودكان و نوجوانان در هوای آزاد فعالیت های فیزیكی انجام دهند، خیلی بهتر به خواب می روند. با فرا رسیدن زمان خواب برای مدتی فرزندتان را تنها بگذارید تا در آرامش به خواب رود. دقایقی قبل از خواب ، زمان خواب را یادآوری نمائید. پس از دوش گرفتن شبانه در اتاق خواب کتاب داستانی برایش بخوانید و بوسش کرده و شب بخیر بگوئید. همه کودکان وضع روحی مشابه ندارند لذا اگر یك روش جواب نداد، از روش دیگر استفاده نمائید. اگر کودکان در زمان معین نمی خوابند نباید وسایل الكترونیكی مانند كامپیوتر، تلویزیون یا بازی های ویدیویی در اتاق خوابش باشد و بهتر است یک ساعت قبل از خواب بازیهای کامپیوتری نکنند. خوراكی های محركی مانند شكلات چایی و قهوه و امثال آن قبل از خواب مصرف نشود. اگر فرزندتان دوست دارد با چراغ خواب یا اسباب بازی مورد علاقه اش بخواب رود، مانع نشوید. به تختخواب رفتن فرزندتان به عنوان تنبیه بكار نگیرید. اگر فرزندتان سر وقت بخواب رود و بیدار شود تشویقش كنید و به او جایزه بدهید. اگر فرزندتان كابوس های شبانه، ترس و نگرانی به هنگام خواب داشته باشد بهتر است ریشه آنرا بیابید. اگر مدت زمان خواب كودكان بیش از حد طولانی یا بیش از اندازه كوتاه باشد، این موضوع را بایدجدی گرفت و با یك پزشك متخصص كودكان مشورت کرد.
در غذا دادن به فرزندتان صبور باشيد بجاي اجبار مي‌توان تعداد دفعات غذا دادن را زیادکنید . به بيماريهاي عفوني و انگلي گوارشی او توجه کنید. فرزندتان رژيم غذايي يکنواخت نداشته باشد و قبل از غذا کمي بازي کند .از غذاهاي مورد علاقه فرزندتان استفاده کنيد و یا بپرسید چه غذایی دوست دارد. غذاهاي مورد نياز او را با غذاهاي مورد علاقه‌شان مخلوط کنيد . اجازه بدهيد خودش غذا بخورد حتي اگر غذا را به زمين بريزد . خوراکی ها را به اشکال مختلف مورد علاقه فرزندتان تزئين کنيد. در صورتی که غذایش را نخورد مدتی صبر کنيد و در اين مدت چیزی نخورد و بعد غذایش را بدهید اگر باز هم تمايلي به خورکی نداشت غذای دیگری برایش تهیه کنید. اگر فرزندتان یکی یک دونه باشد بعضی اوقات دوستانش را دعوت کنید که با او غذا بخورد.

موفق باشید – دکتر ع. ح. سردار

منبع : دکتر ع. ح. سردار http://serdar.edublogs.org

Posted on ژوئیه 19, 2012, in کل مطالب, اطفال. Bookmark the permalink. ۱ دیدگاه.

  1. 3 * اما در چند حدیث این خواب را اجازه داده اند ؛ حضرت صادق (علیه السلام) به شخصی فرمودند که چون نماز صبح کردی و ذکر خدا ( تعقیبات) خواندی ، اگر قبل از طلوع آفتاب بخوابی اشکالی ندارد . چنان چه در حدیث صحیح است که امام رضا (علیه السلام) به شخصی فرمود که فردا بعد از طلوع آفتاب بیا که من بعد از نماز صبح خواب می کنم .

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: