روش طلایی برخورد بانوان با مردان تندخو و عصبانی

زنی با سر و صورت کبود و زخمی سراغ دکتر روانشناس میره .
دکتر می پرسه : چه اتفاقی افتاده؟
خانم در جواب میگه:
دکتر، دیگه نمی دونم چکار کنم. هر وقت شوهرم عصبانی و ناراحت میاد خونه، منو زیر مشت و لگد له می کنه و عصبانیتش رو سر من خالی می کنه !!!
دکتر گفت: خب دوای دردت پیش منه : هر وقت شوهرت عصبانی و ناراحت اومد خونه، یه فنجون چای سبز بردار و شروع کن به قرقره کردن. و این کار رو ادامه بده.
دو هفته بعد،اون خانم با ظاهری سالم و سرزنده پیش دکتر برگشت !!!
خانم گفت: دکتر، پیشنهادتون فوق العاده بود. هر بار شوهرم عصبانی و ناراحت اومد خونه، من شروع کردم به قرقره کردن چای و شوهرم دیگه به من کاری نداشت!!!
دکتر گفت: میبینی؟! اگه جلوی زبونت رو بگیری خیلی چیزا خود به خود حل میشن .
منبع : ایمیل یک دوست

Posted on سپتامبر 10, 2011, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 12 دیدگاه.

  1. سوال : با سلام من پسري 31 ساله هستم مدتي ست كه سر من خارش دارد و فقط چند ساعت پس از حمام دچار اين مشكل ميشوم پوست بنده بسيار خشك است و موهاي چربي دارم و از شامپوهاي معمولي ايراني استفاده ميكنم لطفا راهنمايي بفرماييد

    دکتر : سلام از شامپو صدر هگور استفاده کنید.

  2. سوال : با سلام و احترام خانمي 36 ساله هستم. منافذ پوستي روي بيني ام باز هستند و جوش هاي سر سياه دارند. ره درمان ان چيست؟با تشكر فراوان

    دکتر : سلام کرم AHA هر شب و لیزر فرکسل

  3. سوال : وقتی پا مورمور میشود ودرد میکند علت چیست ؟من 31سال دارم و130کبلو وزن دارم.وشب کار هستم همش سرپا هستم >ایا درداز چربی هستش یا مشکل دیگری دارم و به چه پزشکی مراجعه کنم

    دکتر : با سلام ،در مورد درد پا توضیحی نداده اید ، اما مورمور شدن پا که در اصطلاح پزشکی پارستزی نام دارد علل متعددی دارد از جمله : 1-بیمار های مزمنی مثل دیابت ، افزایش چربی خون ، و … 2- واریس پا به خصوص در افرادی که زیاد به طور سرپا می ایستند . لذا لازم است ابتدا از شما معاینه صورت گیرد ، توصیه می شود جهت معاینه به پزشکان عمومی یا متخصصین داخلی مراجعه نمائید .

  4. سوال : با سلام،بیمار مبتلا به کارسینومای پیشرفته تخمدان در سن 66 سالگی که پس از هیسترکتومی 9دوره با فاصله 3هفته در میان کربو پلاتین+تاکسول دریافت کرده اکنون مشکلات ناشی از توده و متاستازهای آن به کلی محو شده ولی با وجود گذشت تقریبا 2ماه از اتمام کموتراپی هنوز دچار نوروپاتی محیطی بوده (درد در کف پا و نوک انگشتان دست، تورم، پوسته پوسته شدن،نقطه نقطه هایی شبیه زخم که الان بهتر شده) خواهشمندم در مورد مدت نرمال این عارضه پس از درمان و اقدام لازم جهت بهبود حال بیمار اظهار نظر فرمائید.در ضمن به بیمار هیچ داروی مسکنی تجویز داده نشده (این دردها تا کی ادامه می یابد و آیا خوب شدنی است و یا باید بسازد و بسوزد)

    دکتر : با سلام همانطور که گفتید این علایم عوارض شیمی درمانی هستند . بهبود کامل این عوارض بستگی به واکنش درونی فرد دارد و بین افراد مختلف متفاوت است ولی ممکن است ماه ها تا سال ها هم طول بکشدولی خطرناک نیست. به بیمار آرامش دهید

  5. سوال : با سلام آیا همو گلوبین پایین تر از حد نرمال نیز نو عی غلضت خون است از نوع پایین بودن.اگر هستش چه علاعمی دارد.و آیا علاعمش با غلضت خون بالا شبیه هم هستند.با تشکر

    دکتر : با سلام خیر. هموگلوبین پایین تر از حد نرمال آنمی یا کم خونی است که علایمی مثل خستگی ، رنگ پریدگی، اندام های سرد، عدم توانایی در تمرکز، عدم تحمل فعالیت فیزیکی و … دارد.

  6. سوال : آقای دکتر باسلام یه سوال دارم خدمت شما خواهش میکنم حتما جواب من رو بدید من امروز میخواستم برم خون اهداء کنم یکی از اشنایان نزدیک من رو منصرف کرد گفتم برای چی؟؟ ایشون از نقل دکتر فوق تخصص آنکولوزی از تهران به من گفت که دکتر سال 88به من گفت تحت هیچ شرایطی خون اهداء نکنید اهداء خون به دلیل فشار آوردن زیاد به سلول ها و گلبول های بدن باعث ایجاد سرطان خون و حتی انواع سرطان ها در بدن می شود. این حرف برای من خیلی تعجب آور بود منم سریعا مراجعه کردم به سایت و با شما این رو در میان گذاشتم حالا آقای دکتر واقعا این حرف سندیت دارد یا خیر؟؟؟؟با تشکر

    دکتر : با سلام خیر چنین حرفی سندیت ندارد. بلکه اهدای خون در فردی که آنمی ندارد و این موضوع در آزمایش CBC تایید شده است مضر نیست. اهدای خون به جز در افرادی که غلظت بالای خون یا برخی بیماری های خونی دارند مزیت خاصی ندارد.

  7. سوال : سلام خسته نباشید. از نظر شما چه نوع رژیم غذایی برای افراد مبتلا به سرطان خون موثر هست؟؟

    دکتر : : یک بیمار سرطانی باید از رژیمی پیروی کند که در آن تمام گروه های غذایی وجود دارند. این بیماران باید از وعده های غذایی کم حجم استفاده نمایند، ولی تعداد وعده های غذایی آن ها باید به بیشتر از 6 وعده در روز برسد. دریافت آب برای این بیماران، به منظور مقابله با کم آبی بدن مهم است، زیرا در نتیجه درمان هایی چون شیمی درمانی و رادیوتراپی، بدن این بیماران آب از دست می دهد. مصرف مقدار کافی آب و مایعات برای مقابله با یبوست، بی حالی و رخوت که در این بیماران شایع است، کمک کننده می باشد. در صورت ایجاد تب باید مایعات بیشتری مصرف شود. یک رژیم غذایی متعادل نقش اساسی در بهبود وضعیت بیمار دارد. در بیمار مصرف غذاهای متنوع و در مقادیر دلخواه توصیه می‌شود. بیمار باید در طول روز مایعات فراوان مصرف کند. در صورت استفاده بیمار از اینترفرون مصرف مایعات بیشتر به طرز چشمگیری باعث کاهش تهوع می‌شود. * برای افراد مبتلا به لوسمی، غذا خوردن در بین افراد خانواده و جمع فامیل بسیار کمک کننده است. این کار باعث می شود که بهتر غذا بخورند. * برای این افراد غذاهای خوشمزه و لذیذ تهیه نمایید و بیشتر از غذاهایی که در مقادیر کم تهیه می شوند، استفاده نمایید. این کار به آن ها کمک زیادی می نماید و از خسته شدن آن ها در هنگام خوردن می کاهد.گر بیمار اشتها ندارد، غذا به صورت سرد مصرف شود. غذاهای پرپروتئین – پر کالری (گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و انواع لبنیات، نان و غلات، روغن‌های مایع و چربی‌ها) و حاوی ویتامین و املاح زیاد (انواع میوه و سبزی) مصرف شود. کنترل وزن باید در محدوده BMI طبیعی صورت گیرد و از کاهش وزن جلوگیری شود * انجام برخی وزش ها و فعالیت های بدنی، به منظور افزایش اشتها و تمایل این افراد به خوردن، مفید خواهد بود یک رژیم کم چرب و کم نمک برای این بیماران مفید خواهد بود. * مبتلایان به لوسمی علائمی چون حالت تهوع، دل آشوبه و استفراغ را تجربه می کنند و ممکن است غذا برای آنها جذاب و خوشایند نباشد، مخصوصا اگر تحت درمان های مختلف قرار گیرند. عمده ترین اثر جانبی این درمان ها کاهش توانایی جذب مواد مغذی از غذاهاست. حتما برنامه غذایی خود را با یک متخصص تغذیه چک کنید

  8. سوال : با سلام و خسته نباشید.کدام غذاها برای تقویت موی مردان مناسب است .از سبوس گندم فقط به صورت خام باید استفاده شود؟با تشکر

    دکتر : از انواع غذاها بخصوص لبنیات و میوه ها و سبزیها ي تازه-مغرها يه خصوص بادام جگر،پیاز، ماهی، سبوس برنج‌(که سرشار از ویتامین‌هاي گروه B است)استفاده کنید و از این طریق پروتئین- انواع ویتامینها و املاح معدنی را به بدن خود برسانید. کمبود این مواد سبب افزایش شدت ریزش مو می شود. توجه داشته باشيدريزش مو علل مختلفي دارد پر کاری تیروئید نیز از عوامل ریزش مو است. لذا اگر در معرض ریزش مو هستید بهتر است برای اطمینان از عملکرد صحیح تیروئید خود به پزشک مراجعه کنيد. داروهای ضد افسردگی- سرطان و… باعث ریزش مو می شوند. اگر شما مستعد ریزش مو هستید با پزشک خود مشورت کنید تا داروهای مناسبتری را برای شما تجویز نماید. برخی از داروهایی که باعث ریزش مو می شوند اینها هستند: آمی تریپتیلین- تاموکسیفن- رالوکسیفن- ویاگرا- بروموکریپتین و شامپوهای سلنیم سولفاید و زینک پریتیون در پايان در درجه اول باید علل ریزش مو پیدا شود که نیاز به آزمایش کامل و بررسي می باشد پیدا کردن علت خیلی مهم است وگرنه ممکن است درمان پیشنهادی غیر موثر باشد. لذا توصیه می شود حتما به متخصص مرا جعه فرمایند و حتما برنامه غذایی خود را با یک متخصص تغذیه چک کنید.اگر قبل درمان علت را پیدا نکردند زیاد به درمان نمی شود امیدوار بود .

  9. سوال : سلامدکتر مشکل من اینه که ما واسه ازدواج هر جفتمان امادگی داریم و مشکلاتی هم با هم نداریم مشکل اینجاست که مادر دختر خانم ما رو تو خونه راه نمیده نه من هیچ کسی رو وابستگی شدید به دخترش داره دختر هم میگه اگر اسرار کردم بهم شک میکنن که حتما»با پسر دوستی اون موقع به هیچ مجه اجازه نمی دن پدر مادر خودم پشتیبانم هستن فرزنده تک دختر خانم مشکلم اینجاست که من چه رفتاری انجام دهم که موفق شوم به این ازدواج باتشکر

    دکتر : سلام پس این مشکل، به رابطه این دختر و مادرش بر می گردد و بهتر است خودشان مشکل را حل کنند. بهتر است اصرار نکنی چرا که مشکل بزرگتر می شود. به جای آین که خودت مستقیما وارد عمل شوی، از دختر خانم بخواه که پیگیر مسئله اش باشد و اگر نتوانست، به اتفاق مادرش به مرکز مشاوره مراجعه کند.

  10. سوال : سلام خسته نباشيد_خواهش ميكنم كمكم كنيد نميدانم مشكلم جي هست _ميدانيد من ‏6ماه ازدواج كردم اما نميتونم نزديكي داشته باشم دوست دارم اما ‏1ترسي تمام وجودم رو ميكيره_فشارخونم بالاميزنه ‏15به بالا توروخدا اكه قرص ارامبخشي يا راهي هست جلوي بام قرار بديد_(دكتر رفتم اما ‏1سري بماد دادن كه اينها ترس منو ازبين نميبره _خواهش ميكنم ‏

    دکتر : سلام ظاهرا این مشکل پیچیده تر از آن است که بتوان به سادگی منتظر حل آن بود. باید قبل از هر کار، دلایل مشکل را شناسایی کرد و بعد با توجه به آن، راه حل را دنبال نمود. فقط می توانم پیشنهاد کنم که به نزدیک ترین مرکز مشاوره مراجعه کنید و با مشاوری که متخصص مشکلات زناشویی و زوج است، مشورت کنید. ضمنا امیدوار باشید. اینگونه مشکلات قابل حل است اما بایستی حتما برای حل آن اقدام کنید. به خودی خود حل نخواهد شد.

  11. سوال : با تشکر فزاوان به خاطر راهنمایی و کمکتون به خاطر اتفاقای این چندسال خانوادم دیگه بهم اعتماد ندارن هر شبم با گریه و ناراحتی میگذره واقعا نمیدونم چکار باید بکنم هیچ کسم نیست که باهاش حرف بزنم,شرایط خیلی سختیه واسم از طرفیم خانودام میگن اگه فرد خوبی پیدا شد خوبه که ازدواج کنی,ولی نمیتونم 5سال با پسر بودن کم نیست خیلی دوسش دارم خیلی بد موقعیتی دارم

    دکتر : عزیزم، خیلی ها در شرایطی مانند این، قرار دارند. سخت است اما فراموش می شود. زمان مرحم خوبی برای زخم هاست. سعی کن اعتماد خانواده ات را بدست آوری.

  12. سوال : سلام من 2 ساله ازدواج کردم شوهرمو خیلی دوست دارم نزاشت ادامه تحصیل بدم دوست نداشت هر دو دیپلم داریم من حالا احساس پشیمونی می کنم و همش فکر می کنم ای کاش درسمو ادامه می دادم با اینکه باهاش خیلی خوشبختم ولی به بقیه که نگاه می کنم با خودم می گم منم می تونستم ادم موفقی باشم چرا ؟؟؟ من می خوام همین جور که هستم خوش باشم چی کار کنم؟/؟؟؟/

    دکتر : سلام آیا وقت آزاد زیادی برای فکر کردن به مسائلی مانند این موضوع داری؟ خیلی به این مسئله فکر می کنی و به همین دلیل، موضوع برایت بیش از حد بزرگ شده و باعث شده که این همه خوشبختی را که داری نمی بینی؟ در اینصورت زندگیت را غنی کن. فعالیتت را بیشتر کن و برای روزهایت برنامه و هدف داشته باش. هر روز صبح به لذت ها و شیرینی های زندگی کنار همسرت فکر کن. واقعا فکر نمی کنم ارزش خوشبختی و یک رابطه خوب از ادامه تحصیل کمتر باشد.

پاسخی بگذارید

