روشهای انتقال و درمان زگیل تناسلی (ویروس پاپیلومای انسانی)

با سلام خدمت شما آقای دکتر ع.ح. سردار ، من به کل گیج شدم . از بچگی اونجور که یادم هست یک سری دونه دوره کلاهک آلت تناسلی من به یکباره پدید اومد و بعدها یک سری هم در ناحیه ختنه گاه اما خوب اونایی که در قسمت ختنه گاه بود زیاد بود ولی نه سوزش داشت نه خارش یکم هم شبیه گیاه قارچ اما خیلی کوچیک و لی بزرگتر از پرز های دور آلتم بود اما خوب گاهی لمسش که میکردم با عث تحریک بیشتر آلتم نیز میشد من اومدم یه کتاب رو خوندم دیدم راجع به زگیل آلت تناسلی نوشته خلاصه ترس برم داشت و رفتم دکتر پوست خوب من توی بدنم ارثی زیگیل های ریز داشتم حالا یا از گربه گرفته بودم یا از پدر و مادر نمی دونم چون حتی مادربزرگم هم داشت .دکتر که دید گفت بله زیگیل آلت تناسلی هست (البته بگما اصلا شبیه عکس هایی که شما گذاشتید نبود) . بعد ایشون اون ناحیه رو فیریز کرد و یه چند روزی گذشت و دیدم خوب اونا کم شد اما الان یه سری هست و اون ناحیه قرمز شده یکم گاهیم باعث سوزش اون قسمت شده .باز مراجعه کردم ایشون گفت باید فوق تخصص ببینه چون شک دارم که این الان زیگیل باشه . حالا نمی دونم چیه و یه چیز جالب که واقعا سر در نیا وردم اینه که هر کی یه چیزی میگه راجع به انتقال این زیگیل . دکتر خودم که میگه از طریق اورال س/ک/س به طرف انتقال پیدا نمیکنه با یکی یا دو بار کار و اصلا چون داخل واژن نبوده ایرادی نداره . توی سایت های مختلف هم گشتم یکی نوشته از حوله خیس هم انتقال پیدا میکنه یکی دیگه میگه فقط س/ک/س یکی دیگه میگه از طریق اورال س/ک/س هم انتقال پیدا میکنه اون یکی میگه حتی تماس هم ایجاد میکنه . خلاصه دیوونه شدم … ممنون میشم کمکم کنید.

دکتر ع.ح. سردار : اچ پی وی (ویروس پاپیلومای انسانی) از طریق مقاربت و غالبا هنگام رابطه واژنی و با مقعدی انتقال میابد . این ویروس همچنین ممکن است در طول س/ک/س دهانی انتقال یابد. ویروس فوق ، زمانی که شریک مقاربتی ناقل ، علائم و نشانه بیماری را نداشته باشد نیز میتواند انتقال یابد و شخص دوم نیز بدون علائم بیماری میتواند ناقل شود . همچنین امکان دریافت بیش از یک نوع از اچ پی وی به یک شخص وجود دارد . خیلی به ندرت ، یک زن باردار مبتلا به اچ پی وی می تواند ویروس را به نوزاد خود در هنگام زایمان انتقال دهد . این بیماری ارثی (ژنتیکی) نیست ولی کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند میتوانند قابلیت بیشتری برای آلودگی با ویروس فوق را داشته باشند . (تصاوبر مرتبط  1  -  2  -  3  -  4  )

هیچ روشی برای ریشه کن کردن کامل این ویروس وجود ندارد ، اما زگیل تناسلی قابل روئیت را می توان با روشهایی برداشت و در مجموع هیچ روش درمانی بهتر از روش دیگر نیست .(تصاوبر مرتبط  1  -  2  )

چند روش:
- کریوتراپی (Cryotherapy) : در این روش با استفاده از نیتروژن مایع  زگیل را منجمد کرده و از بین میبرند .
- لیزر درمانی .
- الکترودسیکاسیون (Electrodesiccation) ، در این روش با استفاده از جریان الکتریکی زگیل را از بین میبرند .
- داروها ، داروهای متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد :

•Podophyllum resin (Pod-Ben-25, Podofin)
•Podofilox (Condylox)
•Trichloroacetic acid or bichloracetic acid
•5-Fluorouracil (Efudex)
•Interferon alpha-n3 (Alferon N)
•Imiquimod (Aldara)

بانک اطلاعات پزشکی پاراسات مطلبی را در ارتباط با این بیماری ارائه داده است و مطالعه قسمتهایی از آنرا به شما پیشنهاد میدهم :

بیماری زگیل تناسلی، یک بیماری ویروسی است که از طریق مقاربتی انتقال میابد که هر دو جنس را مبتلا می کند. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برامدگیهای تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند. زگیلها می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. عامل ایجاد کننده ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی است که در ایجاد برخی تومورهای بدخیم نیز نقش دارد . این ویروس مشابه با ویروس ایجاد کننده ی زگیل معمولی است ولی در مقایسه با آن از قدرت انتقال بیشتری برخوردار است . ضایعات بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند.

راه انتقال بیماری جنسی زگیل آلت تناسلی :
از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی صورت می گیرد که حاوی ویروس است و می تواند از طریق ارتباط جنسی، تماس با ترشحات تناسلی و لباس آلوده و همچنین از طریق مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل شود.

علایم زگیل تناسلی:   

برآمدگی های پوستی‌ توپری‌ به ابعاد حدود 2 تا چند میلیمترهستند که‌ ممکن است به صورت متعدد وحتی خوشه‌ای باشند.فاقد درد، سوزش و خارش بوده ومسری تر از زگیل معمولی سایر نواحی بدن هستند. اگرچه زگیلهای کوچک بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت اما از آنجا که این بیماری می تواند زمینه ساز بدخیمی باشد باید در پی درمان و پیگیری بود. احتمال عود بیماری نیززیاد است. زگیل تناسلی  ممکن است درمردان منجر به انسداد ادراری ویا در زنان موجب ایجاد سرطان گردن رحم گردد.

روش پیشگیری از زگیل تناسلی:
- تا زمان بهبودی کامل ضایعات باید ازارتباط جنسی خودداری شود زیرا احتمال انتقال زیاد است.
- استفاده از کاندوم در سایرمواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد.
- همچنین از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.
- رعایت بهداشت و تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.
- همچون سایر بیماریهای مقاربتی بهترین راه پشگیری، ارتباط جنسی معقول ومطمئن است.

واکسن جدیدی را که (FDA) سازمان تائید غذا و داروی آمریکا در سال 2006 برای پیشگیری از چهار گونه از ویروسهای زگیل به نام گارداسیل (Gardasil) ساخته شد، مورد تائید قرار داد که می توان آنرادر سه نوبت به فاصله 6 ماه جهت پیشگیری تزریق نمود.

درمان از زگیل آلت تناسلی:
روش درمان توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود.بسته به نظر پزشک درمان استفاده از داروهای موضعی مثل پودوفیلین، استفاده از کرایوتراپی ونیتروژن مایع، تا استفاده از لیزر یا جراحی متفاوت است.

پیگیری توسط آزمون پاپ اسمیر خانمها باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. ممکن است در این زمینه حتی به بررسیهای بیشترمانند نمونه گیری از بافت نیز نیاز باشد.درمان کامل ضایعات توصیه می شود.

منابع تصاویر1  -  2  -  3  -  4  -  5  )

Posted on نوامبر 19, 2010, in مقاربت, کل مطالب, پوست, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 53 دیدگاه.

  1. ظاهر یک زگیل بستگی به محل پیدایش آن دارد. زگیل ها معمولا به رنگ پوست بوده و در لمس زبر و ناصاف هستند اما گاهی هم می توانند تیره یا صاف و هموار باشند. انواع مختلف از زگیل وجود دارد که عبارتند از: زگیلهای صاف، زگیلهای کف پا، زگیلهای صاف، زگیلهای تناسلی.
    زگیل معمولی:
    این نوع زگیل معمولا اطراف ناخن، روی انگشتان و پشت دست دیده می شوند. این نوع زگیل‌ها بیشتر در نواحی‌ای که در پوست خراشیدگی ایجاد شده است( مثلا به دنبال جویدن ناخنها یا کندن گوشه های ناخن) به وجود می‌آیند.

    زگیل‌های پا:
    این زگیلها که معمولا در کف پا ایجاد می‌شوند و به تعداد زیاد و دسته دسته به وجود می‌آیند، زگیلهایی موزائیکی خوانده می‌شوند. بیشتر زگیلهای کف پا( بر خلاف زگیلهای معمولی) به سمت خارج پوست برجسته نمی‌شوند. زیرا فشار حاصل از راه رفتن روی کف پا، باعث صاف و پهن شدن آنها شده و آنها را به داخل پوست فشار می دهد.

    در سطح این نوع زگیلها اکثرا نقاط سیاهی دیده می‌شود که همان عروقی خونی است که تغذیه آنها را به عهده دارند.
    زگیلهای کف پا ممکن است دردناک باشند مثل اینکه سنگی در کفش قرار گرفته باشد.

    زگیلهای مسطح:
    این زگیلها از زگیلهای دیگر کوچک تر بوده، سطحی هموارتر دارند و اکثرا به تعدا زیاد ایجاد می‌شوند (۲۰ تا ۱۰۰) . ممکن است هر جایی از بدن را درگیر کنند ولی در کودکان بیشتر روی صورت به وجود می‌آیند. این زگیلها در بزرگسالان بیشتر اوقات در آقایان، در نواحی رویش ریش و در خانمها روی ساق پا پیدا می‌شود. احتمالا صدمه دیدن پوست هنگام تراشیدن موهای آن ناحیه علت ایجاد این پدیده است.
    زگیل تناسلی:
    این زگیل ها شکل شایع نگران کننده ای در بالغین به شمار می روند و اکثرا کوچک و صاف هستند. ولی می‌توانند باریک و بلند هم باشند. این زگیلها نرم بوده و برخلاف بقیه زگیلها زبر و پوسته پوسته نیستند. زگیلهای تناسلی ممکن است، داخل مهبل یا گردن رحم در خانمها، اطراف معقد و یا داخل راست روده را گرفتار کنند.
    ویروس‌هایی که عامل زگیلهای تناسلی هستند به ندرت باعث زگیلهای دست یا پا می‌شوند، ولی می‌توانند باعث پدید آمدن زگیلهایی در دهان شوند. به نظر می‌رسد زگیلهای تناسلی با سرطانهای ناحیه تناسلی مرتبط می‌باشند.
    علت ابتلا به زگیل چیست؟
    زگیلها می‌توانند از شخصی به شخص دیگر، گاهی بطور غیر مستقیم از طریق وسایل آلوده منتقل شوند. از اولین تماس با ویروس تا زمانی که زگیل آنقدر بزرگ شود که با چشم قابل دیدن باشد، معمولا چندین ماه طول می‌کشد. خطر ابتلا به زگیلهای دست، پا و زگیلهای صاف کم است.
    به نظر می‌رسد که زگیلهای تناسلی بیشتر واگیردار باشند. معمولا چندین ماه طول می‌کشد. خطر ابتلا به زگیلهای دست، پا و زگیلهای صاف کم است.
    به نظر می‌رسد که زگیلهای تناسلی بیشتر واگیردار باشند. بنابراین لازم است تدابیری به کار برده شود که از انتقال زگیلهای تناسلی از بیمار به همسر او جلوگیری شود.
    برخی از مردم، به علت ضعف ایمنی نسبت به این ویروس، هر بار که با ویروس زگیل تماس پوستی داشته باشند مبتلا به ضایعات جدید می‌شوند. اگر پوست به هر شکل آسیب ببیند، ویروسها راحت تر زگیل ایجاد می‌کنند.
    به همین دلیل کودکانی که ناخن خود را می جوند یا گوشه‌های ناخن خود را می‌کنند بیشتر مبتلا به زگیل می‌شوند، برخی نیز بیشتر از بقیه مبتلا به زگیل می‌شوند. همچنین بیمارانی که سیستم ایمین ضعیفی دارند بیشتر مستعد عفونت با ویروسهای زگیل هستند.
    ضرورت درمان زگیل تا چه اندازه است؟
    در کودکان، معمولا زگیل، بدون درمان و پس از طی دوره‌ای چند ماهه تا چندین ساله ناپدید می‌شود. با این وجود، از آنجا که احتمال گسترش زگیل به سایر نواحی بدن فرد مبتلا و یا انتقال آن به افراد دیگر وجود دارد، درمان زگیل منطقی به نظر می‌رسد.
    بویژه هنگامی که زگیلهای باعث ناراحتی یا درد شوند، درمان ضرورت می‌یابد. در زگیلهای تناسلی مزمن، احتمال ابتلا به سرطان پوست تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.
    همچنین در خانمهای مبتلا به زگیلهای تناسلی، احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم بیشتر است. به همین دلایل، همه بالغین مبتلا به زگیل تناسلی باید تحت درمان قرار گیرند. تمامی خانمهای مبتلا به زگیل تناسلی حتی پس از درمان باید بطور منظم آزمون پاپ اسمیر را انجام دهند.

  2. زگیل‌های‌ تناسلی‌، زگیل‌های‌ مرطوب‌

    زگیل‌های‌ مقاربتی‌ (زگیل‌های‌ تناسلی‌، زگیل‌های‌ مرطوب‌) ـ warts venereal

    زگیل‌های‌ مقاربتی‌ عبارت‌ است‌ از زگیل‌های‌ ناحیه‌ تناسلی‌ (شامل‌ مجرای‌ ادرار، آلت‌ تناسلی‌ و مقعد). این‌ زگیل‌ها از سایر زگیل‌ها مسری‌تر هستند. برخی‌ از انواع‌ ویروس‌ها كه‌ باعث‌ ایجاد زگیل‌های‌ مقاربتی‌ می‌شوند، با بدخیمی‌های‌ تناسلی‌ نیز همراه‌ هستند. آنها نوجوانان‌ و بزرگسالان‌ فعال‌ از نظر جنسی‌ را از هر دو جنس‌ مبتلا می‌كنند.

    علایم شایع :

    زگیل‌های‌ مقاربتی‌ دارای‌ مشخصات‌ زیر هستند: آنها در سطوح‌ مرطوب‌ به‌ ویژه‌ آلت‌ تناسلی‌، دهانه‌ مهبل‌ و دهانه‌ مقعد ظاهر می‌شوند. آنها برآمدگی‌ نازك‌، قابل‌ انعطاف‌ و توپر پوست‌ هستند كه‌ به‌ صورت‌ ساقه‌ای‌ یا خوشه‌ای‌ رشد می‌كنند. هرزگیل‌ 2-1 میلی‌متر قطر دارد ولی‌ خوشه‌ها ممكن‌ است‌ كاملاً بزرگ‌ باشند. زگیل‌ها باعث‌ آزار یا خارش‌ نمی‌شوند.

    علل بیماری :

    زگیل‌های‌ مقاربتی‌ توسط‌ زیرگروهی‌ از همان‌ ویروسی‌ ایجاد می‌شود كه‌ سایر زگیل‌ها را ایجاد می‌كند (پاپیلوما ویروس‌ انسانی‌) ولی‌ مسری‌تر هستند. به‌ راحتی‌ روی‌ پوست‌ فرد دچار عفونت‌ گسترش‌ می‌یابد و به‌ آسانی‌ به‌ سایر افراد منتقل‌ می‌شود. معمولاً از طریق‌ جنسی‌ انتقال‌ می‌یابند كه‌ غالباً نتیجه‌ بهداشت‌ مناسب‌ است‌. دوره‌ كمون‌ آنها 6-1 ماه‌ است‌.

    عوامل افزایش دهنده خطر :

    ۱. تغذیه‌ نامناسب‌

    ۲. سایر بیماری‌های‌ مقاربتی‌

    ۳. بی‌بندوباری‌ جنسی‌

    ۴. شرایط‌ زندگی‌ شلوغ‌ یا غیر بهداشتی‌

    ۵. بهداشت‌ نامناسب‌

    ۶. عدم‌ استفاده‌ از كاندوم‌

    ۷. در كودكان‌ ممكن‌ است‌ نشانه‌ سوءاستفاده‌ جنسی‌ باشند.

    پیشگیری :

    برای‌ جلوگیری‌ از گسترش‌ زگیل‌ به‌ سایر بخش‌های‌ بدن‌ یا به‌ افراد دیگر. زگیل‌ها را نخراشید. تا بهبودی‌ كامل‌ زگیل‌ها از فعالیت‌ جنسی‌ بپرهیزید. در حین‌ مقاربت‌ جنسی‌ از كاندوم‌های‌ لاستیكی‌ استفاده‌ كنید.

    عواقب مورد انتظار :

    این‌ زگیل‌های‌ كوچك‌ معمولاً علامتی‌ ایجاد نمی‌كنند. در صورت‌ عدم‌ درمان‌ احتمالاً سرانجام‌ از بین‌ خواهند رفت‌. البته‌ از آنجا كه‌ ممكن‌ است‌ ویروس‌ با بدخیمی‌ تناسلی‌ همراه‌ باشد، در پی‌ درمان‌ طبی‌ باشید. عود شایع‌ است‌.

    عوارض احتمالی :

    اختلالات‌ گردن‌ رحم‌ زنان‌ از جمله‌ سرطان‌، انسداد ادراری‌ در مردان‌.

    درمان :

    آزمون‌ها تشخیصی‌ می‌توانند شامل‌ بیوپسی‌ بافت‌، كولپوسكوپی‌، آندوسكوپی‌، آنوسكوپی‌ و پاپ‌اسمیر باشند. درمان‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌ و محل‌ زگیل‌ها مشخص‌ خواهد شد. زگیل‌های‌ كوچك‌ را می‌توان‌ با داروهای‌ موضعی‌ درمان‌ كرد. برای‌ زگیل‌های‌ بزرگتر، نیتروژن‌ مایع‌ به‌ كار می‌رود(سرمادرمانی‌). برخی‌ زگیل‌های‌ بزرگتر نیازمند درمان‌ با لیزر، الكتروكوآگولاسیون‌ یا برداشت‌ جراحی‌ هستند.

    داروها :

    ممكن‌ است‌ پودوفیلین‌ كه‌ یك‌ داروی‌ موضعی‌ است‌، تجویز گردد. برای‌ جلوگیری‌ از آسیب‌ بافت‌ سالم‌ اطراف‌، آن‌ را با دقت‌ به‌ كار ببرید. ابتدا از روغن‌ گریس‌ در بافت‌ استفاده‌ كنید. در یك‌ زمان‌ آن‌ را در نواحی‌ بزرگی‌ به‌ كار نبرید. بعد از 4 ساعت‌ كاملاً آن‌ را بشویید. این‌ امر ممكن‌ است‌ باعث‌ تحریك‌ یا جذب‌ دارو گردد. پودوفیلین‌ را در نواحی‌ اطراف‌ چشم‌ به‌كار نبرید.

    فعالیت :

    محدودیتی‌ وجود ندارد و تنها تا محوشدن‌ كامل‌ زگیل‌ها باید از روابط‌ جنسی‌ پرهیز كرد.

    رژیم غذایی :

    رژیم‌ غذایی‌ خاصی‌ ندارد.

    در این شرایط به پزشک خود مراجعه فرمایید :

    اگر خود یا عضوی‌ از خانواده‌تان‌ علایم‌ زگیل‌های‌ مقاربتی‌ راداشته‌ باشید. اگر پس‌ از درمان‌ موارد زیر رخ‌ دهند: ناحیه‌ درمان‌ شده‌، دچار عفونت‌ (قرمز، متورم‌، دردناك‌ یاحساس‌ به‌ لمس‌) گردد. احساس‌ ناخوشی‌ كلی‌.

  3. سلام آقای دکتر عید گذشته تون مبارک! مطلب مفیدی بود.خدا نگهدار

  4. آقای دکتر وبلاگی که آدرسش را گذاشتم هم بروید . اطلاعات خوبی میده .

  5. salam
    in tajrobehi az man ham bude.
    dostane aziz man aval beh yeh dr takhasos post keh khili saresh mishod raftam oon
    mano khili tarsond.baad raftam beh yeh motakhases zanan
    oon goft keh negaran nabasham va darman dare 3 mah baram vitamin c joshan kharejisho nevesht.tamam oona napadid shod ba masraf 3 mah vitamin C joshan khareji na irani.
    faght ageh darman shodid bare rohe pedaram doae rahmat befrestid. ,

  6. Darman 3 mah VITAMIN C joshane khareji

    • سلام مریم جان منم مبتلا شدم.خیلی نگرانم.یعنی شما تنها همین ویتامین c استفاده کردین؟ببخشید یعنی زگیلاتونم خوب شد؟کلا بیماریتون ریشه کن شد؟توروخداکمکم کنیذ.دارم سکته میکنم. ایمیلمم میگذارم واستونmemory_nina_68@yahoo.com

  7. ویتامین C جوشان خارجی 3 ماه هر روز 3 تا مصرف کنید

    • مریم جان شما میگید با ویتامین س خوب شدم . برای من هم یک داروی دیگر دادند و خوب شدم . اما چند روز پیش یک دکتر آزمایش مخصوص زگیل تناسلی را برایم نوشت . رفتم آزمایشگاه و نتیجه مثبت بود . یعنی ویروس کاملا از بدن من خارج نشده بود . آیا شما هم چنین آزمایشی را داشتید ؟

      • سلام مهناز جان.منم دچار این بیماری شدم.شماچه کارایی انجام دادید کلا؟ بالاخره موفق به ریشه کن کردنش شدید؟توروخدا کمکم کنین.دارم سکته میکنم.اگه امکان داره واسم ایمیل بزنیدmemory_nina_68@yahoo.com

    • عزیزم با چه دوزی؟
      مطمئنا جواب میده و مصرف اون 3 تا به مدت 3 ماه ضرری نداره؟

  8. من هم تازه متوجه شدم دارم تحقيق ميكنم ولي اونجوركه من متوجه شدم انگاربه سرطان ختم ميشه ودرمان قطعي هم ندتره خيلي ميترسم يه جايي هستم كه زبانشون رو بلد نيستم خيلي ناراحتم لطفامواردي كه به بهبودي كمك ميكنه رو به منم بگين

  9. سوال : سلام مصرف قرص های تری فازیک را باید از روز اول پریود آغاز کرد نه روز پنجم ،اما من از 2 سال پیش که مصرف این قرص رو شروع کردم یادم میاد که از روز پنجم شروع به خوردن کردم اما 2 سال هست که مداوم استفاده میکنم …الان نمیدونم چکار باید بکنم مصزف قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم

    دکتر : هر دو فرم مصرف میشود مهم نیست فرم خوردن ولی ان فرم که گفتم بهتر است میل شود . ان چیز هائی که میگویند صحیح نیست و قرص تری فازیک بسیار هم خوب است و ادامه دهید.

    • سلام دکتردرجای دیگری سوالی پرسیده بودم جواب ندادید لطفااگرامکانش هست به ایمیلم جواب بفرستیدتشکر

  10. سوال : سلام27سالمه.انزال زودرس داشتم ومراجعه كردم وقرص پاراكستين تجويز شد.روزي1عدد.بعد از 15روز اما ديگر جوري است كه اصلا ارضا نمي شوم ويا خيلي دير.البته سر خودچند روز نصفه خوردم كه بهتر شدم .البته قبل از مصرف قرصها استمنا ميكردم كه بعد از مصرف پاراكستين ترك كردم.اما اركشنم در شروع نزديكي از بين ميرود و يا كاملا محكم نيست.با سيلدنافيل 100 خوب است.لطفا راهنمايي كنيد

    دکتر : مصرف این قرصها را تا حدودی محدود کنید ولی شما را ارضا می کند روحا زیرا شما تصور می کنید طرف مقابل شما راضی میشود . در هر صورت این قرص فلج عصبی میدهد و نتیجه ان برای شما راضی کننده است . زیاده روی نکنید.

  11. سوال : قرص های ضد بارداری ld با گذشتن تاریخ مصرف میتونند بی نتیجه باشند در روش پیشگیری اورزانس ؟ قرص هایی رو مشاهده کردم که روی جلد دراژه نوشته 4 11 3050

    دکتر : من نمیدانم روی ان قرص چه توشته شده ولی در حالت اورژانس میتواند ان قرص مفید باشد ولی خوردن قرص بعد از نزدیکی با حالت معمولی فرق می کند و باید ان روش را بدانید

  12. سوال : با عرض سلام و خسته نباشید…والله من واریکوسل دارم برا استخدام تو شرکت هواپیمایی که اگه خدا بخواد می خوام تکنسین فنی شم و کار ما طوریست که همش ایستاده هستیم وفشار کاری بالاست…حالا من گیج شدم شما میگید واریکوسل اصلا ربطی به کار سنگین و زور زدن ندارد ولی چند تا دکتر تو تهران به من گفتن اگه این کارار رو انجام بدی واریکوسلت تشدید پیدا میکنه…نمیدونم چه کنم…خیلی استرس دارم و نگران آینده کاریم هستم….یه سول دیگه شما میگیدواریکوسل بهبود پیدا نمیکنه ولی بعضی هاکه میگن باعمل کردن به طور کامل خوب میشه…در ضمن عوامل تشدید واریکوسل هم بگید…و راه های بهبود کامل رو هم بگید…؟

    دکتر : با سلام. واریکوسل با دارو بهبود پیدا نمی کند و تنها راه درمان آن جراحی است و با جراحی بهبود می یابد و پزشکان در این مورد به شما درست گفته اند. اما برخلاف واریس پا ایستادن به مدت طولانی باعث تشدید آن نمی شود و شدت واریکوسل با گذشت زمان زیادتر نمی شود و با پرهیز از کارهای سنگین هم بهبود نمی یابد.

  13. با سلام خدمت آقای دکتر ومن متاسفانه به زگیل تناسلی دچار شدم وراستش رو بخواید دکتر هم نرفتم چون خجالت میکشم برم .من از شما میخوام که کمکم کنید تا درمان شم .آیا دتروی خاصی باید استفاده کنم ؟ زگیلهامم 6 تاش بزرگه مابقیشم ریزهئ تورو خدا کمکم کنید ؟؟؟

  14. سلام . معمولا داروهای ضد زگیل بدون نسخه به فروش میرسد . (البته نمیدانم تو ایران هم به همین منوال است یاخبر) . محمد جان دیگه مرد و خجالت ؟!

  15. با سلام خدمت آقای دکتر.من متاسفانه به زگیل تناسلی دچار شدم و راستش رو بخواید دکتر هم نرفتم چون خجالت میکشم برم.من از شما میخوام که کمکم کنید تا درمان شم .آیا داروی خاصی باید استفاده کنم؟.زگیلهامم 6تاش بزرگه مابقیش ریزه .تورو خدا کمکم کنید ؟؟؟؟ و یه سوال دیگه اینکه آیا مصرف ویتامین c در بهبود یافتنشون تاثیر داره؟ در هم آخر تشکر میکنم از اطلاعات بسیار مفیدتون و از اینجا خسته نباشید عرض میکنم خدمتتون.

    • محمد جان منکه روشهای معالجه را شرح دادم و چند دارو را هم نام برده ام . اما بهتره که با یک متخصص پوست مشاوره نمائید . من هیچ تحقیقی را نخواندم که دال بر آن باتشد که ویتامین س بتوانم این عارضه را ریشه کن کند . البته ویتامین س خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی و تقویت سیستم ایمنی را دارد . ویتامین C ، در سلامت پوست بدن و لایه‌های محافظتی بدن مؤثر است. پوست انسان را با طراوت نگاه می‌دارد .

  16. آقای دکتر شما نام چند تا دارو رو گفتید .ولی طریقه مصرفشو نگفتید .میشه نام دارو رو همراه با طریقه مصرف رو بگید.و اینکه کدوم دارو قویتر و بهتره .ممنون میشم اگر این لطف رو بکنید؟

  17. با سلام خدمت شما دكتر سردار
    بنده 1- انزال زود رس كه خواستار معرفي يك دكتر خوب در ايران يا نوع تخصص پزشك جهت مراجعه ودرمان
    2- جوش هاي بسيار ريزي در دورتادور ختنه گاهقسمت بالا كه نه خارش دارند ونه درد كه يكبار به متخصص پوست مراجعه كرده ولي اظهار مي داشت چيز مهمي نيست ولي بنده نگران هستم لطف فرموده اولاً نوع مريضي ثانياً معرفي نوع متخصص ودر صورت امكان معرفي يك پزشك خوب در ايران

  18. salam Dr
    man hodoodan 3 mah pish be condyloma ya hamoon genital warts dar nahie maghad aloode shodam va bar asase tashkhise dr jarahi kardam ,alan dar vaze khoobiam va zegilha dige nistan ama hamash negaranam az inke dobare bargardan , hamchenan daram ghorse aciclovir 400 va pomade aciclovir 5% estefade ,mikonam , be nazare shoma chikar mitoonam bokonam ke ehtemale bargashto kheyli kam konam ? mamnoon misham javabesho bedoonam va inke chekar konam ke jaye zegilhaeye sookhte ke alan be soorate ye lakeye ghahve ee moondan kam rang tar beshe

  19. سلام
    به زگیل تناسلی مبتلا هستم..البته روی خود آلت نه .. فقط قسمت پایه و Pubic Hair
    به دکتر مراجعه کردم و 4 جلسه cryo انجام شد. متاسفانه این درمان باهزینه ی بسیار زیادش موثر نبود.
    سوال من اینه که محلول پودوفیلین از کجا میشه تهیه کرد..من خیلی از داروخانه ها رو گشتم اما میگن مواد لازم برای درست کردنش رو ندارن.
    می دونم که نمونه خارجی و آماده اون به اسم Podofilox وجود داره اما از کجا باید تهیه کرد ؟
    یا اگر پزشک خوب می شناسید که اصرار به Cryo نداشته باشه ممنون میشم به من معرفی کنید.

    • salam man ham hamin moshkel shoma ro daram az in podofilix estefade kardam kheili khob javab mide ama bayad ziad masraf koni,
      intorie ke 5 rooz roozi 2 bar solution ro mizani rooie wart ha 4 rooz esterahat dobare 5 rooz ta zamani ke kamelan az bein bere

      age khasti behem email bede

  20. سلام اقای دکتر
    ایا تیره تر بودن پوست نواحی تناسلی نسبت به پوست بدن طبیعی است یانه

  21. salam aghaye doktor ie3tefade az namake daryai baraye az bein bordan siyahi zire baghal mozer ni3t?

  22. با سلام خدمت آقای دکتر سرداد
    از فروردین ماه تک دانه ای مشاهده کردم اما دکتر ابتدا گفت چیزی نیست. کم کم زیاد شدن! در دو مرحله 1 ماهه الکترودسیکاسیون انجام دادم اما مرتب زباد میشدن. 3 روز پیش یک جلسه لیزر رفتم اما از دیروز متوجه عفونت جای زخمهای لیزر شدم. اگه ممکن است راهنمایی فرمایید که بسیار باعث نگرانی من است! اگر راه درمان دیگه ای پیشنهاد دارید ممنونم درمیان بگذارید. بیصبرانه منتظر پاسخ شما هستم.

  23. سلام اقای دکتر.من رفتم دکتر گفتن زگیل تناسلی دارم ولی من سکس نداشتم تاحالا. از وقتی که رفتم اپیلاسیون واسه قسمت مقعدم این مشکل واسم پیش اومد. توروخدا هرکس تجربه ای داره دراین زمینه بهم کمک کنه. ایا واقعا هییچ راهی واسه ریشه کنیش نیست؟کسی تاحالا هیچ تحقیقی واسه ریشه کنیش انجام نداده؟ من ایمیلمو میگذارم اینجاmemory_nina_68@yahoo.com

  24. salam be hame
    man 1sale pish be in bimari dochar shodam raftam pishe doctor goft ba laser az bein miran,amal kardam khob shod vali baade chand mah bargashtan!!! dar barash kheili tahghigh kardam ke 1: yeki az avamelesh rotoobati hast ke az shoshtan ba ab baad az edrar ya dafee mezaj mimone! 2: az tarashidane mohaye zayed ba tigh khoddari konid ya kheili deghat konid ke zakhm nakonid va pas az tarashidan ba kasi nakhabid! 3:az khabidan ba har kasi khoddari konid in az hame mohem tar hamine chon bishtarin naghsho dar ebtela dareh!!! 4: pas az darman hatman ba pezeshke moaalej dar ertebat bashid va fekr nakonid ke tamam shod ta inke pezeshketoon etminan bede

  25. سلام من اچ پی وی دارم البته کم ه lمنتهی الیه آلتم 5یا 6تا زگیل هست میترسم برم دکتر اگه کسی کمکی یا راهنماییم کنه ممنون میشم http://www.abiabi_mahtabi.@yahoo.com

  26. سلام دوستان متاسفانه منم ب این ویروس مبتلا شدم.زگیلها ابتدا در ناحیه مقعد نمایان شد وبعد در ناحیه واژن. از داروی پودوفیلین استفاده کردم. در مرحله اول جهت استفاده از پزشک متخصص زنان کمک گرفتم چون این داروحالت اسیدی داره و شدیدا پوست و زگیلها رو میسوزاند، در مراحل بعدی خودم در منزل استفاده کردم. یک گوشپاک کن تمیز را به محلول آغشته کنید و فقط روی زگیلها بزنیم حدود نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید سپس ناحیه آغشته به محلول را با آب ولرم بشویید. پس از دو روز زگیلها مثل سلولهای مرده میریزند البته شما هم از سوزش کباب میشین!!!!

  27. سلام ستاره بعد از مصرفش کامل درمان شدی؟کرم aldara kasi estefade nakarde?

  28. salam maryam joon, moteasefane az lahze tashkhis ta alan 3 mah migzare va 5 bar oud karde, vaghean khaste shodam, emroz vase 6omin bar daru masraf kardam omidvaram khob bshe. albate man in virus ro az hamsaram gereftam, pezeshke zanan goftan bayad laparoskopi anjam bdam chon emkan dare manshaesh az nahie megh`ad bashe.

  29. agar kasi rahe darmane vagheii ro midone khahesh mikonam mano rahnamaee kone…. plz plz plz plz

  30. من در ناحیه سر آلت و پوست نازک زیر آلت در ناحیه ختنه گاه دونه های ریز صورتی رنگ مشاهده کردم.
    اول خیلی ریز بودن ولی الان هر کدوم به اندازه 1mm رسیده اند!
    حدود 30 تایی میشه
    از پزشک خجالت میکشم لطفا بگین چه داروویی مصرف کنم تا خوب شه

    • سلام دوستان یک خبر خیلی خوب دارم من راه درمان رو پیدا کردم و کاملا خوب شدم هرکس میخواد بدونه چجوری حتما بپرسه!!! الان 3 ماهه هیچ اثری از دونه ها نیست و کاملا خوبه خوب شدم

  31. amin hatman b pezeshk moraje`e kon, salamatit kheili moheme. y negah b in safhe bendaz…. to nafare aval nisti k in moshkelo dari, akharish ham nakhahi bod, man podofilin estefade kardam vali ehsas mikonam doneha moghavem shodan, inbar %60 doneha raft. vaghean kalafe shodam, mikham vase marahele badi darman bram dr. fek konam bayad raveshay dge ro emtehan konam.

  32. dostane aziz y khabare jadid az bimarie ghashangemon daram! hafte gozaghte euro news gozareshi dar morede bimarie ma pakhsh kard… alave bar saratane dahane rahem vase khanoma, saratane meghad va saratane dahaan ro ham tashkhis dadan!!!

  33. pas khanomay aziz hatman b d.r. moraje`e konid chon emkan dare in doneha dar dastgahe govaresh pakhsh bshe va saratane megh`ad ro b vojod biare, sexe dahani nadashte bashid chin riske ebtela b saratane dahan ro afzayesh mide, aghayon hatnam khodeshon ro b dr neshon bdan chon in doneha emkan dare dakhele majarie edrar bashe va chon moshakhas nist vase darmaneshon dir nashe

  34. سلام

    اقای دکتر، رژیم غذایی و استفاده از چای سبز و یا شربت آلوورا تا چه حد در درمان Genital wart موثر هستند؟
    آیا استفاده از ویتامین A هم موثر است؟
    اینا رو میگم چون به نظرم معقول میان، تو ایننرنت که جستجو کردم، دیدم اینا سیستم ایمنی بدن رو بالا می برن و از اونجائیکه دلیل اصلی زیگیل تناسلی کاهش سطح ایمنی بدن هست، اینا میتونن کمک کنند.
    یه سوال دیگه اینکه من 30 ساله هسم، از 20 سالگی یک زیگیل تناسلی خیلی کوچک داشتم که به آن اهمیت نمی دادم، متاسفانه 3 ساله که ازدواج کرده ام و این زیگیل ها 7-8 تا شده، و می ترسم که به همسرم هم انتقال بدم، تازه با این بیماری آشنا شدم، دو هفته است که دارم تحقیق می کنم، با همسرم هم که در میون گذاشتم، گفت که تا به حال علائمی از این بیماری را در خودش ندیده است.
    آیا ممکنه که همسرم از این بیماری در امان باشه؟ آیا می تونم همسرمو با توجه به اینکه زیر 30 سال دارد، واکسینه کنم؟
    با تشکر

  35. سلام من دختری هستم که خارج از ایران زندگی میکنم اوایل که با این زایده های پرز دار روی دو طرف فرج مواجهه شدم در اینترنت سرچ کردم همه سایتهای ایرانی فقط نوشته بودند این بیماری زگیل تناسلی هست خیلی ترسیده بودم اما وقتی به سایتها خارجی رفتم و مطالب رو خوندم فهمیدم زگیل نیست وقتی دو طرف فرج زایده های پرز دار بوجود می آد پاپیلومای وستیبولر هست که هیچ خطری ندارد و اصلا هم به کسی متنقل نمیشه و هیچ ترسی هم ندارد پس خواهشا اطلاعات درست بذارید

    • سلام به خانم رامانا… خانم محترم اگر به گزارش سایتهای ایران اعتماد ندارین گزارش یورو نیوز و VOA را در این رابطه بررسی کنید. اگر این ویروس مسری نیست پس من و شما از کی و کجا مبتلا شدیم؟! البته من بعد از آگاهی از بیماری و با استناد به گواهی پزشکی از همسرم جدا شدم، 4 ماه زجر کشیدم تا درمان شدم و الان با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی سلامت خودم رو حفظ کردم

  36. nemidunam key javabamo midid,man dar nahye labia minoram chand ta zaede didam ke kheyli bolandan shayad 3 milimetr,kheyli mitarsam rahnemaiim konin,merci

  37. سلام.من هم از شش ماه پیش مبتلا شدم و الان به فکر درمان افتادم.به نظر پزشک من بهترین راه درمان رعایت کامل بهداشت مخصوصا در روابط جنسی،هستش.دوستان این بیماری صددرصد مسری هستش پس تا کامل شدن دوره درمان از روابط جنسی خودداری کنید.ویا حداقل از کاندوم استفاده کنید. دوش زیاد بگیرید و لباسهای زیرتون رو خیلی زود تعویض کنید.مراقب باشید در روابط جنسی در اثر برخورد این دونه ها با نواحی مرطوب طرف مقابل احتمال انتقال وجود داره.پماد آسیکلوویر و قرص ویتامین سی هم بی تأثیر نیست.دوستان اگه دارو یا راه حل دیگه ای رو میشناسید واسم ایمیل کنید لطفا.

  38. salam khaste nabashid.man ham mobtala shodam daru masraf mikonam albate tahte nazafe pezeshk hanuz k khob nashode.torokhoda komakam konid

  39. setareh jan u k gofti dge khob shodi chi estefadeh kardi?

  40. خیلی تخیلی هستش اول یه دونه بود از وقتی بهش توجه کرذم و روش های درمانی مختلفی استفاده کردم پخش شد و بعذ از درمان عود کرد ! ولی همجنان امیدوارم و مطمئن که بالاخره به روشی جواب میده.

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 73 مشترک دیگر بپیوندید

