سندرم کاندوم پاره شده Syndrome Torn Condom

مروری کلی بر سوزاک ، تب خال تناسلی ، کلامیدیا ، تریکوموناس  ، سفلیس ، زگیل تناسلی ، ايدز
دوست اول :
آقاي دكتر ع. ح. سردار سلام من دیشب حین س.ک-س در تایلند کاندومم پاره شده بود و متوجه نشده بودم ولی یک دقیقه هم طول نکشید.. نمیدونم طرف ایدز داشت یا نه؟؟ آیا الان من حتما ایدز دارم ؟؟؟ خیلی میترسم قیافم زرد شده از خواب و خوراک افتادم؟؟؟ چند درصد امکان داره منم ایدز بگیرم؟؟؟ الان من ایدز دارم ؟؟؟ لطفآ راهنماییم کنین… بار اولم بود آخه … 
دوست دوم : باسلام !
آقاي دكتر ع. ح. سردار حدود 4 هفته پيش با يك شخصي كه خيلي به سلامتيش اطمينان داشت مقاربت نمودم كه بعد از مقاربت خون از مهبلش جاري شد. ازهمان لحظه به درد بيضه دچار شدم كه التبه قبلا هم سابقه داشت.بعد چند روز آفت گرفتم كه آن را به علت خستگي واسترس شدي به خودم توجيه كردم.بعد از چند روز ديگر احساس كردم كه مي خواهم سرما بخورم فورا با قرص آنتي هيستامين وسيفكيسم پيشگيري كردم وبعد از يك هفته قرص را رها كردم واثر سرماخوردگي نديدم والان غدد لنفاوي گردن زيرگلو كشاله ران وپشتم درد مي كند ولي اثر تورم را نمي بينم.گردنمم هم درد مي كند.(سابقه گردن درد را اكثر مواقع دارم) الان احساس مي كنم كه گلويم كمي چركي است .ازهمان دقيقه مقاربت تا الان وسوسه فكري دارم كه مبادا به اچ آ ي وي دچار شده باشم.استرس شديد دارم.قرص هاي اعصاب مصرف ميكنم وحوصله هيچ چيز را ندارم.با توجه به اين كه نتيجه آزمايش هم ممكن است تا 6 ماه نا معلوم باشد كلا درگير ذهني دارم.مي خواستم سوال كنم كه آيا مشابه اچ آي وي هم وجود دارد كه اين گونه دردها را به دنبال داشته باشد.مثلا بيماري مو نو نو كلئوز يا خود استرس. دوسه روزميشه كه دندانهايم هم كمي درد مي كند.خواهشا سريعتر جواب بدهيد.استرسم روزبه روز شديدتر ميشه.

دكتر ع. ح. سردار : بعضی ها در مورد آلوده شدن با بیماریهای مقاربتی تردید دارند و در آنها علائم خاصی روئیت میگردد . عنوان این علائم را من گذاشته ام  «سندرم كاندوم پاره شده» البته آنرا جایی ثبت نکرده ام .  سندرم كاندوم پاره شده مربوط به کسانی است که بدون رعایت ایمنی دست به مقاربت زده اند و دارای دو علائم میباشد هجوم هزاران بیماری تخیلی به فاعل ، بکار بردن انواع روشهای خود درمانی توسط او (حتی ریختن محلول ید و الکل به مجرای پیشاب!) . در خیلی از پستهایم شرح داده ام  که بیماریهای مقاربتی متنوع هستند و تنها یک پیشنهاد میتوانم بدهم : خجالت را بگذارید کنار و با دکترتان مشاوره نمائید . متخصص امراض آمیزشی هزاران شخص چون شما را دیده است . موضوع را بشکل دوستانه با او در میان بگذارید . متخصص هر چقدر با تجربه باشد ولی او نیاز به آزمایش جهت تشخیص قطعی دارد . اگر میکروب به شما سرایت کرده باشد ، معمولا بلافاصله بعد از مقاربت ، تشخیص غیر ممکن است . لذا در این مورد تنها یک راه حل وجود دارد . باید کسی که با او مقاربت داشتید ، به آزمایش برود تا ناقل بودن او کشف شود . بار دیگر پاره ای از بیماریهای مقاربتی را خلاصه کرده ام . با خواندن آن کلاهتان را قاضی کنید و بقول یکی از دوستان «همانطوریکه این کار را چون شیر ژیان شروع کردید ، چنان شیر پاستوریزه تمام کنید !»

سوزاک یا گانوریا : یک نوع عفونت باکتریایی است . این بیماری از طریق مقاربت سرایت می کند و ممکن است مدخل رحم ، مجرای خروجی مثانه، مقعد و گلو را عفونی کند . عوارض این بیماری ممکن است سه روز تا دو هفته  مشاهده شود و یا عارضه ای از آن در اوایل مشاهده نشود .  در زنان عوارض بیماری می تواند شامل  تغییر در ترشحات واژن باشد و رنگ آن به زرد یا سبز تغییر کند و بوی ناخوشایندی تولید کند ، درد یا حس سوزش هنگام دفع ادرار  و یا سوزش و یا ترشحات از مقعد از علائم دیگر آن است . در مردان بیماری میتواند توام با ترشحات زرد یا سفید از مجرای پیشاب ، سوزش و یا ترشحات از مقعد و همچنین تورم بیضه ها و غده پرستات باشد . جهت آزمایش از ترشحات  نمونه برداری می شود. ( کلیک جهت عکس)

تب خال تناسلی : این بیماری مقاربتی توسط ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 1 و 2 ایجاد می شود.  بیشتر بیماران بدون علامت هستند. بروز بیماری با یک یا چند تاول در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد شروع می شود. بعد تاولها می ترکند و زخمهای دردناک به جا می گذارند که طی دو تا چهار هفته زمان بهبود مییابند.  سایر علائم حین حمله اول شامل علائم شبه انفلونزا از قبیل تب یا تورم و درد در غده لنفاوی  است . با نمونه برداری از زخم و بررسی آن عفونت را تشخیص میدهند. ( کلیک جهت عکس)

کلامیدیا : یک نوع عفونت باکتریایی است . باعث عفونت مدخل رحم ، مجرای خروج مثانه، مقعد و چشمان میشوند . عوارض این عفونت اغلب طی یک تا سه هفته بعد از ابتلا به بیماری بروز میکند . ولی ممکن است عوارض برای مدت های طولانی ظاهر نشوند . در اکثر زنان بیماری با مقداری افزایش در ترشحات واژن و افزایش دفعات ادار (با درد) همراه است . درد در قسمت تحتانی شکم ، هنگام مقاربت ، خونریزی غیر منظم دوره قاعدگی ، تورم و خارش دردناک چشمان از علائم دیگر آن است . در مردان عوارض این عفونت اغلب طی یک تا سه هفته بعد از ابتلا به بیماری بروز میکند . ولی ممکن است عوارض برای مدت های طولانی ظاهر نشوند . علائم دیگر آن ترشحات سفید یا شیری ، درد و یا خارش سوزناک هنگام دفع ادرار تورم و خارش چشمان است . جهت آزمایش از ترشحات  نمونه برداری می شود. ( کلیک جهت عکس)

تریکوموناس : بیماری توسط یک انگل به نام تریکوموناس واژینالیس از طریق مقاربت ایجاد می شود. شایعترین محل عفونت در زنان، واژن و در مردان، مجاری ادراری می باشد. معمولا مردان مبتلا بدون علامت هستند ، و یا  گهگاهی خارش داخل آلت، ترشح خفیف یا سوزش بعد از ادرار را تجربه می کنند . علائم عفونت در زنان شامل ترشح کف آلود سبز یا زردرنگ بدبو است. این عفونت می تواند منجر به احساس ناراحتی حین مقاربت و ادرار کردن شود. در موارد نادر، درد در ناحیه زیرین شکم وجود دارد. بررسی آزمایشگاهی از ترشحات برای تشخیص این عفونت الزامی است . تشخیص این انگل در مردان از زنان سخت تر است . لذا برای تشخیص یک روز قبل از آزمایش میشود آمپول پیراژن تحت نظر دکتر تزریق کرد تا نتیجه آزمایش بهتر مشخص شود . ( کلیک جهت عکس)

سفلیس : یک عفونت باکتریایی است. اغلب از طریق مقاربت منتقل می شود . سفلیس چندین مرحله دارد .  در مرحله اول یک یا چند زخم (شانکر) بدون درد در محل ورود باکتری سفلیس ظاهر می شوند . بطور متوسط این وضعیت بعد از سه هفته رخ می دهد. گاهی شانکر روئیت نمیشود . این زخم ها در قسمت بیرونی واژن ، مجراى پيشاب در مدخل ورودی رحم بر روی آلت تناسلی مرد و حوالی مقعد و دهان ظاهر گردد . این زخم ها بین سه تا شش هفته  التیام مییابند (حتی بدون معالجه) . در مرحله دوم بثورات پوستی ظاهر می شود که همه بدن یا بخش هایی از آن را می پوشاند . کسالتی شبیه آنفلونزا رخ می دهد . این وضعیت با تورم غدد همراه است و ممکن است برای هفته ها و ماهها طول بکشد . در مرحله نهان  ممکن است  علایمی از این عفونت وجود نداشته باشد . اگر بیماری معالجه نشود بیماری بشکلی مزمن به تمام بدن آسیب میرساند که قلب و سیستم عصبی شامل آنها است و صدمه به آنها برگشت ناپذیر میباشد . جهت آزمایش نمونه خون گرفته می شود . ( کلیک جهت عکس)

زگیل تناسلی : عامل اين بيماري ويروس پاپيلوماي انسـاني  است . علايم اين بيماري شامل تومورهاي گوشتي كوچكي هستند كه ممكن است در هر كجا از ناحبـه تناسلي مرد يا زن پديدار شوند . در ابتدا لكه هاي سفيد يا صورتي ظاهر میشود و به مرور شبيـه گل كلم میشوند . اين نوع زگيلها  در حوالي ناحيه خارجي واژن ، پنيس ، پوست بيضه ، مقعد ديده مي شوند . زگيل ها باعث خارش مي شوند ولي بدون درد میباشند . اگر در مدخل رحـم  زگيل وجود داشته باشـد ، خونريزي جزيـي ديده میشود که ممکن است با مقاربت تشدید یاید . پزشكان بر اساس ظاهر عارضه میتوانند زگيل تناسلي را تشخيص دهند اما در مواردی نمونه برداري لازم است . (کلیک جهت عکس)

ايدز : این بیماری در اثر مقاربت و آلودگی با ویروس اچ آی وی بروز میکند . علايم بيماري ايدز به صورت عفونت هاي قارچي با ايجاد خطوط سفيد در کناره زبان ، آفت هاي متعدد ، تبخال هاي مزمن و طولاني مدت ظاهر مي شود . پس از ورود ويروس به بدن فرد ، بتدريج قدرت دفاع بدن وي ضعيف شده و در برابر انواع بيماري ها و عفونت ها آسيب پذير مي شود . علائم آلودگي با اچ آی وی  داراي چند مراحله است . مرحله اول چند هفته طول مي کشد و معمولا با يک حالت شبيه سرماخوردگي همراه است که بلافاصله بعد از عفونت رخ مي هد .  حتي اگر تست اچ آی وی  در اين زمان انجام شود ممکن است هنوز مثبت نباشد . از هنگام ورود ويروس ايدز تا مثبت شدن نتيجه آزمايشگاهي ، حدود دو تا دوازده هفته به طول مي انجامد .  مرحله دوم به طور متوسط ده سال طول مي کشد و خالي از هر علامتي است . هرچند ممکن است غدد متورم لنفاوي هم وجود داشته باشند . سطح اچ آی وی  در خون محيطي به سطح بسيار پاييني کاهش مي يابد، ولي بيماري همچنان مسري است . در مرحله سوم با گذشت زمان، سيستم ايمني توان خود را از دست مي هد . که در آغاز بسياري از علائم خفيف بوده که با تحليل سيستم ايمني ، علائم تشديد مي شوند . جهت آزمایش نمونه خون گرفته می شود .

منابع عکس : ( TheClap –  MissingLink –  Examiner –  Borgyogyaszat –  Icnewsonline –  MoblogWhmsoft –  VpulUpenn )

Posted on اکتبر 19, 2010, in مقاربت, کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 26 دیدگاه.

  1. سلام دکتر
    میتونم بخوام این بیماران را به من معرفی کنید. یه روش درمان براشون دارم که شاید جواب بده. یا خودشون برام ایمیل بفرستند. هر بیماری کمک خواست ایمیل بزنه. برای هر بیماری حتی لاعلاج.
    REZA9621@YAHOO.COM

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      دکتر محرم اسرار است حتی آنلاین . اگر آنها مایل به تماس بودند میتوانند به ایملتان پیام بگذارند .
      دوست گرامی ما در سده ای زندگی میکنیم که اگر کسی موردی را پیشنهاد کند باید در یک وبسایت مطالبش را مطرح کرده باشد . آدرس و شماره تلفن بدهد و نامش را مشخص نماید . آیا شما این موارد را اجرا نمودید؟
      کامیاب باشید دوست خوبم .

  2. SALAM DR SARDAR AZIZ MAMNON AZ ETELAATE KHOOBETOON

  3. میدانیم که الکل خاصیت ضد عفونی کردن دارد و مشروبات الکلی با الکل درست شده اند . آیا نوشیدن مشروبات الکلی در دروه دارویی برای ضد عفونی کردن بدن و کشتن میکروبها کمک میکند .
    مرسی دکتر سردار

  4. بنده مشکلی داشتم اینکه از دیروز الت تناسلی(پوستشه فکر میکنم) از نوک تا انتها بیشتر قسمتی که چسبیده به بدن و بیضه ها زیرشند وکیسه ی بیضه (که با حرارت اونه فکر کنم) داغ شدند حالت ملتهب چطور میشه که نه زیاد داغ میشه نه حالت عادی داره احساس میکنید داغه یه جاییتون ، اونطوری مثل اینکه تب کرده باشند و این بعد از حمام رفتن رخ داد که در حمام هم خود ارضایی داشتم !1سال پیش همین موقع همین مشکل بود تا عید طول کشید تا خوب بشه و از اون موقع 7ماهی بود خبری ازش نبود، پارسال پیش دو تا دکتر هم رفتم اما چیزی متوجه نشدند!خیلی خیلی هم طول میکشه تا خوب بشه و به قول معروف خنک بشه مثل اینکه پیشونی تب کرده و داغه بااین تفاوت که بالای کیسه بیضه ها و ناحیه ی کل الت اینطوریه!اب سرد میزنم 5دقیقه اروم میشه بعد شروع میشه !پارسال دکترها ناپروکششن هم دادن که هیچ اثری نکرد!

    بگم که عرض این یک سال باز هم خود ارضایی داشتم اما دیروز بعد حموم و خود ارضایی شروع شد این لامصبه!

    فکر میکنید مشکل چیه؟ایا خود ارضایی باعث شده سایش پیدا کنه پوست کل اون ناحیه؟(البته ساییدگی عرض 1هفته خوب میشه اما این چند ماه طول کشید و خواهد کشید )چطور درمان میشه تا اروم بشه؟ساییدگی در چند روز خوب میشه؟

    خیلــــــــــی ممنون میمشم اگه اینجا راهنمایی کنید تا من به نتیجه ای برسم چون کلا رو اعصابم رفته و کل زندگیم رو مختل کرده ! گریم گرفته!

    بعضیا گفتند کالندولا خوبه به نظرتون چی کار کنم؟!

  5. بعد شما میدنید تو ترکیه کالندولا چه نوعی هست و خطری داره؟

  6. شما درست میگید. اما روش درمان من از راه دور هم ممکنه. حتی از طریق همین سایت و همین قسمت. هیچ اطلاعاتی هم از اونا نمی خوام. اگه خواستند همین قسمت اعلام کنند یا ایمیل بزنند تا توضیح بدم که چی کاری باید بکنند.

  7. نام بسیار جالبی برای این سیندرم انتخاب کردید . ما هم منبعد از همین اصطلاح استفاده خواهیم کرد .

  8. البته ارتباط جنسی خارج از چهار چوب اسلم هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی ضرر های بسیار زیادی دارد.

  9. ممنون از مطالبتون خیلی از سوالاتمون جوابشو پیدا کردیم
    فقط میشه بگین راه درمان زگیل تناسلی چیه؟خطرناکه؟میترسم برای خانمم مشکلی پیش بیاد

  10. سلام دكتر خسته نباشيد واقعا يه سوال اينجاكه مجازي و آنلاين ولي حتما مريضهايي دارين كه رودررو مي بينيدشون و واستون توضيح مي دن كه مثل امسال اينا تو تايلند و ياخراب شده هاي ديگه از اين كار ميكنن آخه مي خوام به اين آقايون بگم واقعا ارزششو داره بابا جان برين زن بگيرن البته خودم يه جوابيم به خودم بدم آدما اونقد حيون صفت شدن كه زنم دارن اما بازم سيري ناپذيرن واقعا متاسفم.

  11. salam jenab dr jan//khobi//saret salamat///doki jun aya sperehaye mobar baraye andam tanasoli zano mard zarar dare?//yani roye sperm ya harchiz dige moishkel ijad mikone???garmai k ijad mikone chetor?khahesh mikonam hatman b mailam ham javab bedi///mamnon///doset daram kheyli/ /sash_s60@yahoo

  12. سلام من یکی را از پشت کردم حالا وسواس دارم بیماری بگیرم ممکن است بیمار شوم

  13. سلام دکتر. من دختری 20 ساله هستم چند سال است که نزدیک صبح احساس درد در معده خود میکنم و با این درد بیدار میشوم و وقتی چیزی میخورم درد من ساکت میشود .گاهی اوقات در طول روز یا صبح دل پیچه و اسحال هستم واروغ هم می زنم.چند ماهی است درد درسینه خود به صورت چیز سفت مانندی احساس میکنم این درد موقع نشستن پشت کامپیوتر خیلی احساس میکنم.دکتر رفتم به من گفت ورم معده داری و یک قرص سبز رنگ و رانیتیدین به من داد ولی هنوز خوب نشدم دکتر لطفا راه حل درد من را بگویید تا از این درد راحت بشوم. این بار دوم است که پیام میفرستم اگر زحمتی تیست پاسخ من را بدهید.با تشکر

  14. سلام دکتر سردار. میخواستم بپرسم آمیزش از راه مقعد هم باعث انتقال بیماریهای مقاربتی از جمله ایدز میشه؟

  15. فکر می کنم با توجه به این همه مریضی و بدبختی و بعدش هم استرس و ناراحتی اعصاب, با یک روغن زیتون و یکم تلاش مضاعف و یک کف دست قوی مشکل آقایان راحت تر حل بشه (الذی اسمنائون شدیدا» بکرارا»بل یدینا هم مفلکون فی سماوات و فی العرض . هم عذابا» کبیر و حدید)

  16. قبل از ازدواج روابط جنسی پر خطر زیاد داشتم
    ولی یک سال قبل از ازدواج توبه و…کردم و یک سال بعد با هم دانشگاهیم ازدواج کردم که پسر پایبند و معتقدی بود
    همیشه دلم شور میزد و میخواستم تست اچ آی وی بدم ولی از نتیجه ای میترسیدم
    قبل از عقد با صیغه با نامزدم سکس داشتم حدودا یک ماه
    واسه عقد هم از نامزدم آزمایش خون گرفتند و سالم بود
    ولی خودم هنوزم دل نگرانم
    روی زبانم حدود سه یا چهار ساله که برفک دارم ولی هیچ علایم دیگه ای ندارم سرما هم که میخورم زود خوب میشم
    آیا ممکنه آلوده باشم؟؟؟
    کجا باید برم آزمایش بدم و هزینه اش چقدره
    خواهش
    خواهش
    خواهش
    خواهش
    زودتر جوابم رو بدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. نیلوفر جان برو سازمان انتقال خون (اتوبان همت).تست الایزا بده هزینشم تا پارسال که 5 هزار تومان بود.

  18. سلام من امروز سکس داشتم اما 3 دقیقه هم طول نکشید اما آخر متوجه شدم کاندومم در اومده.و لب هم گرفتم آیا اگر اون مریض باشه من گرفتم در 3 یا 4 دقیقه؟

  19. سلام- من بسری هستم که 10 سال است که با خودم استمنا میکردم. آلت و بیضه های من از زیر شلوارم کاملا مشخص است. آلت من سفت شده است و اندازه آلت هم در حالت خوابیده 10 سانتیمتر است.آیا میتوان با دارو آلت من را کوچک کرد و از این حالت سفتی خارج کرد؟

  20. درود به دکتر سردار و همکاران گرامیشان
    سپاس از مهر بی دریغ شما برای بسط آگاهی در مورد انواع بیماریها و راه های درمان یا کشف آن

  21. سلام خدمت دکتر سرداری بزرگوار.
    ابتدا با تشکر از سایت بسیار زیبا و جذاب و خوبتان، استاد گرامی مشکلی دارم که میخواهم با شما در میان بگذارم امیدوارم جواب انرا بگیرم.
    من پسری هستم 32ساله و مجرد. از حدود یک ماه پیش در قسمت ختنه گاه آلتم به شدت شروع به خارش نمود و حدود یک هفته این خارش را داشتم و سپس خوب شد و بعد از چند روز دوباره خارش شروع شد و در همان قسمت ختنه گاه (میان بدنه آلت و کلاهک آن) چیزی شبیه جوش قرمز کوچکی زد و پس از دوروز به اندازه یک عدس درشت رشد کرد و اطراف آن قرمز و درون آن شبیه سوراخ شدو پس از دو روز قرمزی اطراف به سفیدی گرایید ولی به نظر نمیرسد که ترشح داشته باشد در ضمن نمیدانم این خارش ابتدائی پیش از نزدیکی با شریک جنسی جدیدم بوجود آمد یا قبل از ارتباط جنسی. لطفا در صورت امکان مرا راهنمائی کنید. با تشکر

  22. جواب arsheya آرشیا

    درود دوستم . هر چه زودتر به متخصص پوست و امراض مقاربتی جهت نمونه برداری پوستی و احتمالا آزمایش سیفلیس مراجعه نمائید .

پاسخی بگذارید

