اطلس رادیولوژی بدن انسان

اخیرا یک سایت را در رابطه با اطلس رادیولوژی قفسه سینه معرفی کرده بودم که اکثر مطالب آن در ارتباط با بیماریها بود . یکی از دانشجویان گرامی با کنایه گفتن که : «حالت نرمال را ندانسته چطوری پاتولوژی را یاد بگیریم ؟! «. حق با ایشان است . مشخصا حتی قبل از یادگیری حالت نرمال یک رادیولوژی ، نیاز شدید به دانش آناتومی وجود دارد . سایتی را یکی از دوستان رادیولوژیست معرفی کرده اند  که این سایت حین نشان دادن یک تصویر رادیولوژیک ، تک تک اجزا بدن انسان را با حاشیه دادن به آن نشان میدهد . خوب خودتان ببینید :

Head and Neck   سر و گردن
Thorax   قفسه سینه
Upper Limb  دستها
Abdomen   شکم
Pelvis   لگن
Lower Limb   پاها
Dr. A.H. Serdar  با تشکر : دکتر ع.ح. سردار

منبع عکس : Current
 

Posted on سپتامبر 21, 2010, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده, اطلس پزشکی. Bookmark the permalink. 12 دیدگاه.

  1. سایت علمی کاربردی PRIN.IR با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی ،فیزیک پزشکی ، رادیولوژی و مهندسی پزشکی تدوین وبا کمک و مشاوره اساتید محترم دانشگاه آغاز به کار نموده و جهت رسیدن به اهداف بلند مدت خویش راهی بس سخت و طولانی در پیش دارد .

  2. خیلی جالب درست کردن منکه خوشم اومد . کاش دوران تحصیلات ما هم ، چنین امکاناتی وجود داشت . چند مطلب به ایمیلتان فرستادم . بدرود

  3. تصاویر نامگذاری شده خوبی را در این سایت میتوانید بیابید .

  4. THE REMINISCENCE OF BLESSED MEMORY OF MAKSATSALYH

  5. واقعا وطالب و سایتهای مفیدی معرفی می کنید.من مدتهاست که دنبال یک اطلس رادیولوژی خوب هستم.خیلی ممنونم و امیدوارم همیشه موفق باشید دکتر سردار عزیز.
    راستی اطلسی برای رادیولوژی شکستگیهای استخوانی سراغ دارید؟

  6. سلام آقای دکتر خوبین؟ فکر کنم سرتون شلوغه ؟چرا به روز نمی کنین؟

  7. salam. faghat inke khaste nabashid…..mamnoon.

  8. سلام هر وقت سراغ اینترنت می اومدم به سایتی مثل این سایت فکر می کردم و امروز که با سایتتون آشنا شدم خیلی خوشحالم، امیدوارم لحظه های زندگی برایتان پر از موفقیت و زیبایی باشد.

  9. سوال : با سلام.آقای دکتر من 7 تا 10 روز پریود هستم بعد 14 روز پاک هستم و شروع پریودی بعدی.یعنی از پایان پریودی تا شروع پریودی بعدی 14 روز طول میکشه.آیا این پریوی منظم هست یا این که زور پریود میشم؟؟با تشکر.

    دکتر : باسلام چنانچه شروع قاعدگی تا قاعدگی بعدی از 24 روز کمتر نباشد خودبخود نظم قاعدگی در کار است

  10. سوال : سلام/قرص متفورمین چقدر در درمان تخمدان پلی کیستیک ومرتب شدن پرید برای بارداری اثر دارد/ ممنون

    دکتر : با سلام اثر ان درمان قاطعی برای این کسالت نیست لیکن به موضوع درمان کمک میکند وبرای ناباروران تجویزمیشود

  11. سوال : سلام من موهای بسیار پرپشت ،ضخیم و حالت پذیری داشتم مدتی (حدود 1 یا 2 سال) است که دچار ریزش مو شده ام البته بیشتر در قسمت جلو سر بخصوص موهای شقیقه بسیار نازک شده اند و انگار اصلا خیلی ضعیف هستند حالت نمیگیرند و انگار رشد هم نمیکنند . نمیدانم باید چکار کنم ریزش مو انقدر نیست که ماینوکسیدیل مصرف کنم . از شامپو هداندشولدز برای موهای چرب استفاده می کنم . ممکن راهنمایی کنید برای تقویت موهایم چه باید بکنم . ببخشید طولانی شد . سپاسگزارم

    دکتر : حتما مراجعه فرماييد زيرا احتمال فقر آهن يا بيماري تيروييد و بسياري مشكلات ديگر وجود دارد كه اگر به آن ها رسيدگي نكنيد ممكن است با روندي بسيارآهسته و موذيانه باعث كمپشتي شديد مو ها شود . پيروز باشيد .

پاسخی بگذارید

