خود آموز آنلاین آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان

یکی از استادان گرامی در دانش پرستاری ، خواستند که یک خود آموز را به علاقمندان دانش طب معرفی نمایم  . سایت مورد نظر او یک سایت عمومی در باره  آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان است . مطالب آن شامل موارد ذیل میباشد  : مروری بر سیستم های بدن انسان ، سیستم اسکلتی ، فیزیولوژی بافت های عضلانی ، سیستم عضلانی ، سیستم عصبی ، دستگاه گردش خون (قلب و عروق) ، دستگاه تنفسی ، دستگاه دفع ادار ، بافت شناسی .

OVERVIEW OF HUMAN BODY SYSTEMS مروری بر سیستم های بدن انسان
SKELETAL SYSTEM سیستم اسکلتی
MUSCLE TISSUE PHYSIOLOGY فیزیولوژی بافت های عضلانی
MUSCULAR SYSTEM سیستم عضلانی
NERVOUS SYSTEM سیستم عصبی
CIRCULATORY (CARDIOVASCULAR) SYSTEM دستگاه گردش خون -قلب و عروق
RESPIRATORY SYSTEM دستگاه تنفسی
URINARY SYSTEM دستگاه دفع ادار
HISTOLOGY بافت شناسی
Dr A.H. Serdar  با تشکر دکتر . ع.ح. سردار

Posted on سپتامبر 18, 2010, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده, اطلس پزشکی. Bookmark the permalink. 12 دیدگاه.

  1. سلام و خسته نباشید
    ممنون از مطالب مفیدتون …

  2. درود بر دکتر عزیز
    واقعاً این مطلبی که گذاشتین راجع فیزیولوژی خیلی به جا و مناسب بود چون من در حال خواندن فیزیولوژی گایتون هستم…
    روز خوبی داشته باشین
    ایام به کام
    بدرود!

  3. سلام؛ ايشينگيز ارواج ؛ جانينگيز ساغ بولسين. اوزاق ياشانگ . الله عمرينگيزه بركت برسين.

  4. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    زنی 32 ساله با پوست معمولی تا خشک و روشن .یک ماه پیش خال وجای قهوه ای جوشم را لیزر کردم پوستم خیلی بد زخم است هنوز جای قهوه ای لیزرم محو نشده چه دارویی تجویز می فرمایید؟

    دکتر : با نظر پزشکتان یک ضد لک استفاده کنید بهتر میشود.

  5. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    سلام بر شما .دختري 18 ساله ام من در ناحيه باسن / سينه / ران پا دچار ترك پوستي ام كه سفيد رنگند / من خيلي خجالت مي كشم /تو را خدا يه راحلي بهم بگيد ممنون

    دکتر : سلام باید یک تست فرکسل انجام دهید به احتمال زیاد مشکلتان حل میشود.

  6. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    با سلام وخسته نباشید.آیا استفاده از دستگاه شبیه سازورزش دربدن(بای لاین)جهت لاغری مفید است یا خیر؟من 29 ساله هستم وحدود 7-8 کیلو اضافه وزن دارم.اگر اطلاعاتی راجب به این دستگاه دارید مرا راهنمایی بفرمایید.با سپاس

    دکتر : احتمالاً کمکی به شما نمی کند و فقط عضلات را تقویت می کند. برای کاهش وزن نیاز به برنامه غذایی و پیاده روی یا ورزش دارید

  7. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    سلام من دستها وصورتم لاغره ومیخواهم پر شود ولی شکم وپهلوهایم هم میخواهم کوچک شود باید چه کار کنم همچنین میخواهم ورزشهای صورت دکتر بهمن محمدی را انجام بدهم اما نمی دانم اموزش هانها در کجاست میشه چندتا از این ورزشها رو برام بگین ممنون

    دکتر : برای دست ها بدنسازی دست انجام دهید. برای پر شدن صورت اعمال زیبایی نظیر پروتز یا تزریق ژل و چربی انجام دهید.برای درمان چاقی شکم و پهلو ها درمان چاقی موضعی با دستگاه انجام دهید و از ژل و صابون لاغری استفاده کنید . ورزش هاس صورت هم به زودی در روی سایت قرار می گیرند.

  8. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    با سلام و سپاس از شما من دختري 20 ساله ام كه از يك سال قبل مشكل يبوست داشتم و 10 كيلو اضافه وزن..براي حل مشكل يبوست كارهاي زيادي امتحان كردم موثر نبود و به پودر رولاكس گياهي ملين روي اوردم و خيلي راضي بودم و اضافه وزنم هم از بين رفت الان براي قطع آن مشكل دلرم كه اگه قطع بشه دوباره به حالت اول و شايد بدتر از قبل برگردم لطفا منو راهنمايي كنيد

    دکتر : آب زیاد در طول روز به همراه خاکشیر مصرف کنید.سالاد قبل از غذا به همراه روغن زیتون را فراموش نکنید.میو ه های ملین استفاده کنید و در صورت لزوم از داروهای مسهل گاهگاهی استفاده کنید و نه همیشه.

  9. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    یک مکمل برای افزایش وزنمعرفی کنید

    دکتر : سلام به دوست بی نام و نشان برای افزایش وزن مکملهای زیادی مثل گین آپ مسیو وی لیدی میل و سوپر وی وجود دارد ولی باید شما تحت نظارت همکاران من با یک الگوی متناسب به هدفتان برسید

  10. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    با سلام.دختري 21 ساله هستم.پوست چرب و پر جوشي دارم و تحت درمان هستم.به دليل قرمزي جوشهام مجبورم روي ضد آفتابم كرم پودر استفاده كنم كه ظاهر بهتري بگيره وشما چه ماركي رو پيشنهاد ميكنيد براي كرم پودر؟آيا اصلاح صورت باعث تشديد جوشهام ميشه؟دكلره براي پوست صورت ضرر داره؟ممنون

    دکتر : کرم پودر اگزویانس. اصلاح راپیشنهاد نمیکنم دکلره هم حتما مضر است

  11. شما هم این سئوال را از دکتزتان بپرسید

    سلام پسری هستم 21 ساله ریزش موی زیادی دارم میخاستم ببینم اگه از ماینوکسیدیل استفاده کنم ریزشش قطع میشه و باید تا کی مصرف کنم؟ و چند درصدشا؟اگه پیشنهادی دارید بهم بگید

    دکتر : 5%تا 9 ماه بزنید سپس 2% آن را مدت طولانی 5-6 سال ادامه دهید

پاسخی بگذارید

