اطلس رادیوگرافی از قفسه سینه

راديوگرافي از قفسه سينه رايج ترين آزمون تشخيصي است . تصاوير قفسه صدري ، تشخیصهای مهمی از قلب ، راههاي هوايي ، عروق خوني و استخوانهاي مهره قفسه سينه به ما مي دهد. پرتوبرداري با اشعه ايكس يك آزمون پزشكي غير تهاجمي است كه به پزشك در تشخيص و درمان كمك مي كند. . دانشجویان ، دانش پژوهان پزشکی به زبان انگلیسی  و علاقمندان به دانش  رادیولوژی حتما به  سایت پزشکی دانشگاه ویرجینیا مراجعه نمایند (به همینجا کلیک کنید) . مطالب جالبی را در آنجا خواهید یافت .  بدینوسیله لینک اطلس پزشکی ارائه شده توسط دکتر  A.J. Chandrasekhar را نیز به علاقمندان معرفی مینمایم :

 

Pathology   Abdomen film
Air fluid levels

 

Atelectasis

Breast

Bronchogram

Bronchiectasis

Bronchopleural fistula
Cadaver sections

Calcification

Cavitation

Chest wall

Colon in chest

Consolidation

Diaphragm

Diffuse alveolar

Extravasated myelogram

Hiatal Hernia

Hilum

Hyper lucent lung

Innominate artery
Infiltrate
Interstitial disease

Lateral chest

Mediastinal mass

Mass in Lung

Normal PA view

Normal lateral chest   

  • Diaphragms
  • Fissures
  • Spine
  • Heart
  • Aorta
  • Retrosternal space
  • Lobes

Nodes

Partial airway obstruction

Pleural effusion

Pleural fibrosis

Pleural mass
Pneumoperitoneum

Pneumoperitoneum

Plumbage

Pneumomediastinum

Pneumonectomy  

Pneumonia

Pneumothorax

Pulmonary artery

Pulmonary edema
Pul osteoarthropathy
Radiologic TLC
Solitary pulmonary nodule

Silicone Breast

Subcu emphysema

Subcu emphysema

Surgery

TE fistula
Tracheal shift

Thoracoplasty

Tubes

Pathology   Diseases    Signs

Diseases 

Achalasia cardia

Alveolar proteinosis

Ankylosing spondylitis
Aneurysm

ARDS

Aspergillosis

Aspiration

AV fistula
Berylliosis

Blastomycosis

Blastomycosis

Bleb

Branchial cyst

Bronchiectasis

Broncholith
Carcinoid

Cirrhosis
Coccidioidomycosis

Congenital

Cysticercosis
Cystic Hygroma

Cystic fibrosis

Dermoid  

Emphysema

Empyema

Eosinophilic granuloma

Eosinophilic pneumonia  
Exostosis
Foreign body  

Hamman-Rich Syndrome
Hamartoma

Hamartoma

Hiatal hernia

Heroin
Histoplasmosis

Influenza  
Lipoma

Lipoid pneumonia

Lung abscess

Lung cancer

Lung metastasis

Lupus

Lymphoma

M Kansasii
Mediastinal mass

Melanoma
Mesothelioma

Mesothelioma

Mineral oil pneumonia
Multiple myeloma
Neurofibroma

Pericardial effusion

Plasmacytoma
Pneumopericardium

Pulmonary edema

Pulmonary embolism

  • Classic triad
  • Hampton’s hump
  • Normal
  • Sub-segmental atelectasis
  • Westermark’s sign

Pulmonary hypertension
Radiation fibrosis

Radiation pneumonia

Rheumatoid arthritis

Sarcoidosis

Schistosomiasis
Scleroderma

Silicosis

Solitary pulmonary nodule

Splenic hemorrhage
Sprengel’s deformity
SVC obstruction

Teratoma
Thymoma  
Tuberculosis

Views

Wegener’s granuloma

Pathology   Diseases    Signs

Radiologic signs

Posted on اوت 17, 2010, in English, کل مطالب, اطلس پزشکی. Bookmark the permalink. 13 دیدگاه.

  1. فیلم تشریحی رادیولوژی در یوتیوب

  2. فیلم رادیولوژی در یوتیوب

  3. چو بیمار از شفا سرمست گردد
    طبیب از فرط شادی مست گردد
    خدا شافی است و این خود افتخاری است
    که دستی با خدا همدست گردد

    روز پزشک مبارک بهترینها نصیبتون بشه دکتر.

  4. چو بیمار از شفا سرمست گردد طبیب از فرط شادی مست گردد .خدا شفی

    و این خود افتخاری است که دستی با خدا همدست گردد

    روز پزشک برشمامبارکباد

  5. «پزشك» با شوق و رنج مي آموزد تا رنج انسان را به شوق و آرامش برساند

  6. دستهایی که شفا می دهند مقدس تر از لبهایی هستند که دعا می خوانند

    روز پزشک مبارکباد

  7. سلام آقای دکتر. من یک سوال پزشکی خصوصی دارم.بنابراین آن را با همین نشانی برایتان میل کرده ام. لطفا آن را مطالعه بفرمایید

  8. سلام جناب آقای دکتر سردار.من وب شما رو خیلی وقته لینک کردم و از طریق لینک خودم وارد وب شما شدم.لطفا وب منو لینک کنید.ممنون

  9. لطفا با دکترتان مشاوره نمائید

    سوال : سلام آقای دکتر من پسر 17 ساله هستم که متاسفانه از 15 سالگی استمنا میکنم البته نه به طور مکرر | میخاستم بدونم که آیا استمنا باعث کاهش رشد قد میشه ؟

    دکتر : خير

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار مورد تائید هستند .

  10. لطفا با دکترتان مشاوره نمائید

    سوال : با سلام . خانمي 29 ساله هستم. الان 3 ماهه دارم قرص مي خورم. در روز 15 قاعدگي نزديكي داشتم البته همسرم در داخل وا‍ژن ارضا نشدند. ايا احتياج به ژيشگيري اور‍‍‍‍ژانسي هست؟ قرص از چه زماني مصونيت ايجاد مي كند؟

    دکتر : کاربر گرامی اگزر در طی این سه ماه قرصتان را به صورت مرتب خورده اید در تمام سیکل از تخمک گذاری پیشگیری می کند . – فقط در ماه اول مصرف قرص نیاز به پیشگیری اضافه وجود دارد. پس نگران نباشید.

  11. لطفا با دکترتان مشاوره نمائید

    سوال : سلام پارگی پرده بکارت با آسیب دیدگی اون معنیش فرق داره و ایا فرد اسیب دیده رو میشه در مواردی باکره اعلام کرد ؟ در حالی که به واسطه ی ورود انگشت باشه ؟

    دکتر : در معاینه نمی توان علت پارگی- یعنی ورود انگشت و یا نزدیکی – را از هم افتراق داد.ضمن اینکه پارگی می تواند فقط در حد یک برش کوجک باشد که اسیب دیده تلقی می شود

  12. لطفا با دکترتان مشاوره نمائید

    سوال : سلام،دختر 23 ساله هستم قدم 160 وزنم 43تیروئیدم ندارم.سوالم این هست که شیرخشک باعث افزایش وزن می شود؟سوال دیگه ای که دارم در مورد مکمل کودک و نوجوان گین آپ این مکمل وزن من رو افزایش میدهد؟ من یک هفته است که استفاده می کنم اما وزنم تغییری نکرده ممکنه راجع به این مکمل توضیح بدین که روزانه چقدر مصرف کنم؟تا چه مدت مصرف کنم؟تا چند کیلو وزنم رو افزایش می دهد؟مرسی

    دکتر : سلام – شیر خشک و گین آپ هردو افزایش وزن می آورند ولی با یک هفته مصرف نباید انتظار افزایشچشمگیر وزن داشته باشید. لااقل یک ماه هرروز مصرف کنید تا متوجه افزایش وزن بشوید .(البته در کنار یک رژیم پرکالری)

پاسخی بگذارید

