دادن معلومات عمومی آنلاین یا تشخیص و تجویز آنلاین

پیام یک دوست و یا همکار : … آقای دکتر محترم شان رشته تونو با ویزیت های کامپیوتری لطفا خدشه دار نکنیت … تو کل دنیا دقت فرموده باشین از امریکا تا افریقاش هیچ پروفسوری واسه یه شکایت نیم سطری دارو تجویز نکردن.شاید شما علامه هم باشین اما… امید که متوجه عرایض حقیر بشین …

دکتر ع.ح. سردار : دوست و یا همکار خیلی محترم ، با تشکر از عنايت و توجه شما به مطالب این حقیر . من نیز با تجویز و تشخیص آنلاین کاملا مخالفم . در پستهای وبلاگم همیشه از تجویز و تشخیص دوری کردم و بیشتر به کاربران که با بعضی از آنها آشنایی قبلی نیز دارم ، پاره ای اطلاعات عمومی در ارتباط با سئوالشان داده ام . اگر توجه کرده باشید در بخش تماس و سئوال عرض کرده ام که :

… در مورد پرسش و پاسخ پزشکی آنلاین ، لازم به ذکر است که گاهی وزیت ، تشخیص و تجویز آنلاین میتواند خطراتی در پی داشته باشد . البته اگر پزشک از سابقه پزشکی بیمارش اطلاعات لازمه قبلی داشته باشد و در صورت غیر بغرنج بودن بیماری ، روش آنلاین راه مناسبی است اما این روش به هیچ وجه نمیتواند چنان ویزیت یک متخصص محسوب ‌شود (در ادامه مطلب =)با پوزش از کاربران محترم ، در حال حاضر بخش پرسش و پاسخ پزشکی ابن وب غیر فعال میباشد اما گاهی روی یک موضوع بحث عمومی خواهد شد . همچنین در حال حاضر امکان جواب با ایمیل ، ارتباط تلفنی و چت آنلاین وجود ندارد (در ادامه مطلب =)  همکاران گرامی و علاقمندان در صورت تمایل میتوانند به سئوالات کاربران در کامنتها جواب دهند و یا پرسش و پاسخ پزشکی را در قسمت کامنت درج نمایند . جوابها و یا پرسش و پاسخهای پزشکی از جانب من در کامنتها تنها با عنوان  Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند

من در اکثر پستهایم به کاربران خاطر نشان کرده ام که با پزشکشان مشاوره نمایند در قسمت About نیز یاداوری نموده ام که :

… به دلیل اینکه  در علوم پزشکی وجود خطاهای تحقیقاتی و تغییرات روزانه همواره متصور است ، لذا مطالب ارایه شده الزاما کامل و عاری از خطا نیست . ارجح آن است که خواننده محترم ، اطلاعات ارایه شده را قبل از به کارگیری  به تائید یک متخصص برسانند .این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال کاربرد مطالب ارایه شده نمی پذیرد . لذا کاربران محترم ، تشخیص و تجویز مورد تائید را از پزشک خود دریافت نمایند

در ضمن دادن اطلاعات عمومی پزشکی آنلاین از طریق اینترنت کاری است که در تمام دنیا رایج است . البته اکثر مدیران این سایتها برای معرفی کلینیک و یا بیمارستان خود دست به این کار میزنند . من و عده ای از همکاران بخاطر لذت از دادن اطلاعات پزشکی به هموطنهایمان دست به این کار میزنیم .

چند نمونه از سایتهای پزشکی که به سئوالات کوتاه کاربران اطلاعات عمومی میدهند (دال بر تائید و یا عدم تائید من نیست) :

پایگاه اطلاع رسانی پزشک آنلاین
تالارهای بحث و گفتگو آزاد پزشکی ایران سلامت
تالار پزشکی آنلاین کلینیک
Simply Answer
Online Medical Consultation
Ask a Doctor Online

با توجه به پیشرفتهای گسترده در تکنولوژی ، مخصوصا  تصاویر سه بعدی ، من احتمال میدهم در آتیه مشاوره  آنلاین پزشکی یکی از روشهای عادی در پاره ای از موارد  گردد . درود بر شما . کامیاب باشید و تندرست .

منبع تصویر  Planet Green

Posted on ژوئیه 5, 2010, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 46 دیدگاه.

  1. فکر کنم هر کس که این نظر را گذاشته ، مطالب شما را آنطور که لازمه نخوانده است . من هم با تجویز و تشخیص مخالفم اما دادن اطلاعات عمومی نسبت به سئوال بیمار روش بسیار خوب و انسانی است . درود بر شما .

  2. سلام.خب من که پستهای شما رو دیدم به یادم نمیارم تشخیص وتجویز رو به این شکل که ایشون گفتن نوشته باشین در هر حال هر شخصی نظر محترم هست ونظر یک وبلاگنویس در مورد مطالبش محترم تر

  3. اتفاقا آقای دکتر شما دارین شان رشته پزشکی را حفظ میکنید و با مطالبتان نشان دادید که دکتران دلسوز زیادند بر خلاف پاره ای از مردم که فکر میکنند که پزشکان تنها تو فکر پول پارو کردن هستند .

  4. دادن اطلاعات عمومی و قابل فهم برای بیماران، کار قابل تقدیریه. این دوستمون یه چیزی شنیدن و ممکنه با بعضی وبلاگهای افراد شیاد هم برخورد داشتند و به همین خاطر یک حکم کلی دادند. مطالب شما نه تنها برای کاربران عادی خوبه. بلکه برای همکاران پزشک هم مرور خوبی به حساب میاد

  5. دکتر جون دمت گرمه . امیدوارم حرفای بعضی از آدمهارو به دل نگیری . جامعه پزشکی ما به افرادی چون شما نیاز داره . نه اونایی که فکر میکنن که از دماغ فیل افتادن .

  6. shoma ke hich vagt tajviz nemikonin…..

  7. دکتر جون بدادم برسین . حتما جوابم را بدهید . یک پیام خصوصی برایتان گذاشتم . لطفا سریع دکتر .

  8. سوال من اینه که چرا بعضی از زوجها تا یک سال یا بیشتر طول می کشه تا باردار بشن.

  9. سلام من در روز 12 بعد از پریودی رابطه داشتم و از هیچ روش جلوگیری استفاده نکردم یک روز قبل از زمان پریودیم از تست خانگی استفاده کردم و جواب منفی بود الان 4 روز از موعد پریودیم میگذره و نشدم علائمش رو دارم دل دردو کمر درد و سردرد می خاستم بدونم آیا من باردارم؟ اگر الان (4 روز عقب افتادن پریود) آزمایش خون بدم جواب درست رو میده؟ باتشکر

  10. درود بر دکتر سردار عزیز. به نظر منم کار شما بسیار خوبه. وقتی کسی مشکلش رو مطرح میکنه شما احتمالات ممکن در باره علت بروز مشکل رو توضیح میدین و با این کار اطلاعات مردم بالاتر میره. و منم جایی ندیدم که شما از پشت اینترنت برای مشکلی خاص یک دارو تجویزکنید و دوز دارو تعیین کنید.
    نمیدونم چرا بعضی ها میخوان مردم اطلاعات کسب نکنن.
    موفق باشید و پایدار

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      سایرا جان تشکر . حقیقتش بعد از چندین سال وبلاگ نویسی . تقریبا اولین بار است که انتقاد شدم . اگر کسی وقت خود را صرف انتقاد از وبلاگم کند خیلی لطف کرده است . خلاصه به عقاید هم باید احترام بگذاریم .

  11. به روزم و نظر ارزنده شما در این پست برام مهمه

  12. بیماری دارم در حال ترک اعتیاد و مبتلا به هپاتیت ب که خانوادش نمی تونن ازش مراقبت کنن .هر آسایشگاهی می برن به محض اینکه متوجه بیماری میشن ، مرخصش می کنن. شما جایی رو سراغ دارین؟

  13. سلام من دختری 29 ساله هستم مادر 65 ساله ای دارم که 14 سال قبلبهعلت مشکلات عصبیواقدام به خودکشی دربیمارستان بستری شدو الن داروی کلروپرومازین و فلکوستین مصرف میکنه رفتارهای مادرم کاملاعادیه اما وسواس عجیبی به پاک کردن مایکرو فر داره و مرتبابادست یا با فوت کردن سعیداره خاک اون رو تمیزکنه دیگه هیچ وسواسی نداره و این رفتارش ما رو ناراحت کرده آیاراهی برای درمان مادر من وجود داره ممنون میشم اگر به سئوالم پاسخ بدید

  14. سلام ودرودبرشما دکتر

  15. سلام،اگه امکان داره کرمها یا پمادهایی که بیشترین تاثیر را در درمان بیماری پیسی داره را معرفی کنید .

  16. بيز-آ سيزي شودورشونگيزا حالايارس. ايندي حلق هرزات ديسين .بيرماحال يولينگزي اويدگه دامانگ.يوغسا بيز يوق ها!

  17. سلام دکترجان شماجزءدکترهای صادق و بیریاهستید. من شماراازوبلاگ قبلیتان میشناسم .اگرآن پیام را یک دکتر گذاشته باشد باید بگم خیلی(چیز)تشریف دارند واگر یک کاربر گذاشته باشد بیخیال باشیدآخه دل بعضیها از بعضی از دکترها ی پول پرست خون است . من شخصا از شیوه کار شما خیلی خوشم میاد . دوست دارم کارتان را با همین روش ادامه دهید . دوستت داریم دکتر.

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      ممد جون ما رو پاک شرمنده کردید . سعی کنیم تحمل شنیدن و خواندن مطالب هم را داشته باشیم . یه لغت اخیرا یاد گرفتم که بهش میگن دمکراسی ! میگن اصول اولیه دمکراسی تحمل و احترام به نظرات مخالف است .

  18. با سلام پوست صورت خواهر من قسمت پیشانی و بینی خشک و بقیه چرب است و کمی کک و مک دارد می خواستم یه ضد آفتاب ایرانی و خارجی و یه مرطوب کننده معرفی کنید ؟ و موهای سر او نیز خشک و کمی ضخیم و وز است میشه یه شامپو سرم یا نرم کننده خوب معرفی کنید با تشکر

  19. salam dr.jan montazere matalebeton hastim geybateton tolani shode.
    dar panahe hag

  20. يازدهمين کنگره سراسري بيهوشي و مراقبت هاي ويژه ايران

    يازدهمين کنگره سراسري بيهوشي و مراقبت هاي ويژه ايران در ديماه سال جاري در استان خوزستان شهر اهواز برگزار خواهد شد. براي اطلاعات بيشتر به آدرس پايگاه اطلاع رساني همايش مراجعه فرماييد؛

    http://www.ahvaz-anesthesia.com

    اين همايش توسط انجمن بيهوشي و مراقبت هاي ويژه خوزستان و با همکاري انجمن بيهوشي و مراقبت هاي ويژه ايران، دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز، انجمن جهاني بيهوشي، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و… برگزار مي شود و همزمان با آن کارگاههاي تخصصي و حرفه اي بيهوشي نيز برگزار خواهد گرديد.

    پايگاه اطلاع رساني همايش
    http://www.ahvaz-anesthesia.com

    پست الکترونيکي همايش
    info@ahvaz-anesthesia.com

    22 ديماه تا 24 ديماه 1389
    بيست و دوم ديماه تا بيست و چهارم ديماه 1389
    اهواز – ايران

    انجمن بيهوشي و مراقبت هاي ويژه خوزستان
    با همکاري
    انجمن بيهوشي و مراقبت هاي ويژه ايران
    دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز
    انجمن جهاني بيهوشي
    سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
    و…
    همراه با کارگاههاي تخصصي و حرفه اي بيهوشي

    مورد امتنان خواهد بود خبر بصورت يک پست و همچنين لينک آن در قسمت پيوندها درج گردد
    از اطلاع رساني و همکاري خبري شما در اين زمينه سپاسگذاريم

  21. بسیار خرسند و مفتخر هستم که مطالب وزین شما توجه بسیاری از کاربرانتان جلب کرده است.
    امید است که هرچه محکم تر به کاریی که در پیش گرفته اید بپردازید و با این سنگ هایی که جلوی پایتان می اندازند! پلی به سوی بالا بسازید…
    ثواب اخروی شایسته ی شماست…

  22. با عرض سلام وادب خدمت جناب اقای دکتر می خواستم بپرسم ایا احتمال افزایش قد در دختران برای سنین 19 سال هست؟قبلا والیبال بازی میکردم ولی 2 سالی که ادامه ندادم قدم 170 ولی می خوام یه چند سانتی هم بیاد روش اگه والیبال بازی کنم امکانش هست؟ با کمال تشکر

  23. فرق ازدواج با عشق

  24. موفق باشید آقای دکتر

  25. با سلام. دختری 30 ساله هستم که چند سالی در گیری بیماریه خودازاری بودم و با وسیله ای تیز به در آوردن موهای زیر پوستی دستو پایم و نهایتا زخم نموذن آن نواحی میکردم.که الان الحمدالله از لحاظ اعصاب بهبود پیدا کرده ام .ولی دست و مخصوصا پاهایم خیلی بد منظره و جای آثار دستکاریها تیره و کریه شده. لطفا جهت درمان این نواحی از پوستم منو کمک کنید. با سپاس

  26. با سلام و تشکر از وب سایت وزینتان.
    سوالی داشتم که ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
    در مورد کفش زدگی سوال داشتم اگر موقع خرید کفش دقت کرده باشید معمولا فروشنده میگه کفش شما بعدا کمی جا وا میکنه و بعد از استفاده روز اول متوجه تاول وبعد زخم پشت پا میشیم و تا چند روز زخم اذیت کرده و راه رفتن را مشکل میکنه. سوال من اینست که چطور میشه زخم ایجاد شده را زودتر التیام بخشید. از توجه شما ممنونم
    با تشکر
    سامان

  27. با بهترین درود ها
    بعنوان یک همکار تا کنون تحویزی از شما ندیدم تنها اگاهی و راهنمایی خوب اگر اینگونه هست تمامی کتابهای پرزشکی هم تحویز ان لاین است بهر حال باید اگاهی داشت که بطور نمونه اسم چیست و علایم ان کدامنند و درمان ان چیست خوب این کحایش اشکال دارد که مرده و همه مردم و نه تنها بخش ویزه ان از کوچکترین مسیال پزکشی روز اگاهی داشته باشند اگر بداینم سفلیس چیست و علایم ان کدام هست که ماها شکیبا نیستیم و انر را در خانه به عنوان یک زخم مداوا نمیکنیم اگر بدانیم که علایم زخم معده کدام است که نمیگوییم سردیم کرده و یا فلان غذا نساخته بهم . ولی اکنون باید گفت بسیاری از بیماری ها که پزشک بیمار خود را میشناسد انرا با تله پزشکی کنترل میکند من خودم برخی بیماران قلبیم را دستگاهی میدهم که در هنگام اریتمی قلب بروی قلب میگذارند و بوسیله تلفن ان را برای من میفرستند و من ارزیابی میکنم نیاز هم به امدن به مطب نیست علم بهر حال پیشرفت میکند باید اگاهی داد شما با این وضعیت کاری به خدا خلیلی وقت میگذارید چون نوشتن یک یا دو مقاله کاری زیاد مهم نیست ولی مسایل پزشکی را ادم سخنی میگوید باید هزار نکته ظریف انرا مراقب باشد
    شاد باشید و خسته نباشد

  28. سلام آقای دکتر
    چرا وبلاگتون رو به روز نمی کنین؟ شما هم رفتین غیبت صغری!

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      میدونم دیر کردم . با اینکه بعضی وقتا غیبت موجه دارم اما دوباره سر وبلاگم و کنار دوستان میایم . تشکر

  29. سلام . با تشکر از بلاگ خوبتون . من 1 سال است که ازدواج کرده ام ولی همسرم با وجود اینکه سن زیادی ندارد (27) و مطمئن هستم با شخص دیگری رابطه ندارد ، اما نسبت به رابطه ی جنسی سرد است و در ماه شاید 1 بار درخواست سکس داشته باشد ، در ضمن کم کاری تیروئید نیز دارد و بسیار دیر ارضاء می شود .

  30. سلام می خواستم در موردبیماری کیاری اطلاعاتی بهم بدین که چه نوع بیماری است ؟

  31. باسلام 6 ماه پیش روی بیضه سمت راستم موقغ ادرار به اندازه یک نخود باد کرده بود چندبار دیدم اما مدتیه که دیگه نمیبینم اما بیضه ها بعضی ساعتها در طول روز دردناک شده احساس میکنم تیر می زنه و خیلی نگرانم که واریکوسل گرفته باشم و چون ازتابستون تا حالا جدی نگرفتم میترسم دیگه بچه دار نشم 26 سالمه و مجردم خواهش میکنم راهنمایی کنید

پاسخی بگذارید

