آموزش انگلیسی برای دانشجوبان جامعه بهداشت و درمان

یکی از دانشجویان پزشکی عزیز خواسته اند که یک سایت انگلیسی (آمریکایی) را معرفی نمایم که بتواند با یک تیر دو نشان بزند یعنی هم مطلبی علمی بخواند و هم انگلیسی یاد بگیرد . خوب یادگیری یک زبان در چهار طیف صورت میگیرد : خواندن ، شنیدن ، نوشتن و صحبت کردن . سایتی که معرفی خواهم کرد ، در دو طیف (خواندن ، شنیدن) میتواند کمک خوبی باشد .  سایت فوق Med Line Plus است و یک سایت معتبر دولتی میباشد . فهرستی از مطالب پزشکی به شکل  صوتی و انیمیشن در مد لاین پلاس :

 

Diseases بیماریها

  • Tests آزمایشها
  • Surgery جراحی
  • Prevention پیشگیری
  • .

    Posted on آوریل 24, 2010, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 12 دیدگاه.

    1. تصادفی وارد سایتتان شدم . راستش من هم مثل دانشجو شما دنبال چنین مطلبی بودم دستتان درد نکنه من یک مهاجر هستم تازه به آمریکا رسیده ام . باز مزاحمتان میشم . :-h

    2. با پوزش از غیبت طولانی ،باز مهمان شما شدم و خواندم و لذت بردم ،همیشه شاد و سلامت باشید
      شراره

    3. سلام دوست عزیزم
      اگه به مطالب روانشناسی علاقه داری در وبلاگ زیر منتظر حضور و نظرقشنگتون هستم – بآرزوی بهترین ها برایتان – احمد فلاح
      http://www.affa110.blogfa.com

    4. سلام دکتر سردار

      درمورد دانلود ها نرم افزار خاصی نیست ولی اگر توانستید یک اینترنت دانلود منیجر نصب کنید بهتر است.
      بعضی از دانلود ها شما را به سایت خاصی سوق می دهد همچون راپیدشیر و یا ای فایل … که هر کدام روش خاص، ولی مشابه برای دانلود دارند. که البته با کمی دقت می شود به آنها پی برد.

      موفق باشید…

      خذمت ده بولیلینگ…

    5. سئوال :
      از حدود دو ماه پيش مادرم احساس توده دردناك در يكي از سينه هاي خود كرد و بعد از انجام مراحل پزشكي به ايشان توصيه جراحي و برداشتن سينه شده است. مي خواهم بدانم كه اين موضوع تا چه اندازه خطرناك است (سرطان سينه) و اين كه آيا اولين اقدام در چنين مواردي جراحي است با توجه به اين كه مادرم فشار خون بالايي دارد؟
      پاسخ دکتر : با سلام و با تشکر از مشاوره . یکی از اقدامات مفید درمانی برای توده های سینه عمل جراحی که امروز با موفقیت های زیادی همراه است من توصیه می کنم هراس به خود راه ندهید و امید به خداوند بزرگ داشته باشید و در ضمن حتما قبل از جراحی مادر شما مشاوره قلب و عروق خواهد شد و فشار خون ایشان کنترل خواهد شد. نگران نباشید . با تشکر

      • Dr. Serdar دکتر سردار

        به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار مورد تائید هستند .

    6. سئوال :
      با سلام دختري 19 ساله هستم که کف دست و پاهايم بيش از حد عرق مي کند و هميشه خيس است ار اين موضوع واقعا خسته شدم .جايي شنيدم که مي توان با عملي ساده غده ي تعديق را بيرون آورد مي خواستم نظر شما را در اين مورد بدانم . لطفا راهنمايي ام کنيد . ممنون
      پاسخ دکتر : با سلام و با تشکر از مشاوره . تعریق بیش از حد کف دست ممکن است از پر کاری تیروئید باشد بخصوص اگر همراه با سایر علائم مثل پرخوری ، کاهش وزن ، تپش قلب همراه باشد. شما بهتر است جهت تشخیص به فوق تخصص غدد مراجعه کنید.

    7. با سلام
      مدت 1 سال است که به طور متناوب( ماهي 2- 3 بار) در سينه راستم متوجه ترشحات بيرنگ بسيار کم ميشوم.به پزشک عمومي مراجعه کردم وبا معاينه گفت که توده اي در سينه نيست. من 29 ساله و متاهلم و فرزند ندارم و داروي خاصي مصرف نمي کنم. البته سابقه سينه فيبروکيستيک دارم. آيا نياز به آزمايش خاصي هست يا خير؟

      پاسخ : با توجه به مشخصات ذکر شده به نظر نمی آید مشکل عمده ای داشته باشید ولی بهتر است نمونه از نظر بررسی میکروبی و سیتولوژی ارسال گردد. در ضمن لازم است آزمایش هورمون بروموکرپیتین انجام گیرد. توصیه می شود به فوق تخصص غدد مراجعه کنید.

    8. من سوالي دارم که مربوط به قلب و عفونت ميباشد نميدانم از کدام يک از اساتيد ميتوانم کمک بگيرم لطفاً راهنمايي بفرماييد.
      خواهر من حدودا 42 ساله 16 سال پيش عمل دريچه ميترال را انجام داد و امسال هم عمل مجدد دريچه ديگري را که 16 سال پيش ترميم کرده بودند عمل قلب با موفقيت بود (لازم به ذکر است که قلب ايشان هم کمي بزرگتر شده) ولي مشکلي که وجود دارد بعد از عمل در ناحيه سينه تورم داشته و مجددا قسمت سينه وي را شکافتند و اظهار داشتند که مربوط به نخ عمل ميباشد و دوباره از رو بخيه زدند ولي مجددا ترشحاتي وجود داشت که مجبور شدند مجددا همان ناحيه را شکافته و کاملا تميز نمايند ولي اين بار ديگر بخيه نزدند و هر روز دوبار آن محل را با آب اکسيژنه شستشو ميدهند و هنوز علت اين ترشح را که خيلي هم کم است را نميدانند چيست. از ترشح، کشت به عمل آورده اند تا متخصص پوست هم ببيند البته هنوز جواب نيامده ولي علت همچنان نامشخص است. خواهشمندم راهنمايي بفرماييد.

      پاسخ : با سلام و تشکر از مشاوره . از عوارض جراحی قلب عفونتهای بعد از عمل است که یکنوع آن مربوط به زیر پوست و پوست و محل بخیه است که در حالت عادی با درمان کوتاه مدت آنتی بیوتیک بهبودی حاصل می شود ولی گاها عفونت ممکن است گسترش پیدا کرده و استخوان جناح و یا دنده ها را هم درگیر کند که در این حالت معمولا پاسخ به درمان ضعیف است و لازم است درمان طولانی مدت آنتی بیوتیک که در این حالت کشت ترشحات کمک بزرگی در تشخیص عامل عفونت و شروع درمان مناسب می کند.

    9. من سال 74 ازدواج کردم. سال 78 صاحب يک پسر شدم. حالا بعد از 11 سال نمي توانم بچه دار شوم. داروهاي متعددي استفاده کردم . در آزمايش اعلام شد تعداد اسپرم 19ميليون است وبايد بيشتر باشد خواهش مي کنم راهنماييم کنيد.

      پاسخ : با سلام و تشکر از مشاوره . یکی از علل کاهش اسپرم واریکوسل است. شما در صورت داشتن واریکوسل باید جراحی واریکوسل انجام دهید. در هر صورت شما بهتر است زیر نظر ارولوژیست به مداوای خویش ادامه بدهید و به احتمال زیاد نتیجه خواهید گرفت.

    10. با سلام خسته نباشيد
      آقاي دکتر براي کاهش ميل جنسي مصرف چه نوع مواد غذايي را پيشنهاد مي کنيد؟ آيا قرصي است براي اينکار؟
      دستوري که واقعا تاثير گذار باشد. 19 سال دارم با احترام فراوان

      پاسخ : با سلام و تشکر از مشاوره . داروهایی که برای کاهش میل جنسی استفاده می شود اصولا برای مصارف دیگر بکار میرود و در واقع از عوارض این داروها کاهش میل جنسی است. پیشنهاد می شود برای کاهش میل جنسی از غذاهای ترش ، ترشیجات استفاده کنید و کاهو هم در کاهش میل جنسی موثر است.

    11. سلام آقای دکتر خسته نباشید
      مطالبتون خیلی مفید و آموزنده بود مخصوصا برا من که ماما هستم ولی مجبورم در بخش بیمارستان کارای نرسینگ انجام دهم.
      پایدار باشید

    پاسخی بگذارید

