آشنایی با وبلاگهای جامعه بهداشت و درمان

سلام دوستان خوبم . مدتی نبودم . تشکر از ایمیلها و پیامهای همگی شما. در فرصت مناسب به همه آنها جواب خواهم داد.
دکتر یاشار عزیز از وبنویسان خیلی قدیمی هستند که با مطالب متنوع دوستانش را دور خودش جمع میکنند . مطالب پزشکی او همیشه به روز ، طنزش تکان دهنده و نگارش او مملو از ابتکار است . همکار خیلی گرامی دکتر یاشار خواسته اند که وبلاگهای لینک داده شده ام را معرفی نمایم (بازی وبلاگی) . ایشان دوستان وبلاگنویس را با مهارت همیشگی خود معرفی نموده اند . از سویی همکار و دوست جدیدم در وبلاگ یک دانشجوی پزشکی در این ابتکار شریک بوده اند . ایشان از وبنویسان پرانرژی میباشند که همیشه حرف تازه ای برای زدن دارند . پستهایشان تعمق بر انگیزند . خاطرات ایشان مملو از جذبه و وقایعی نو است و قلم قویی دارند .
لازم به توضیح است که در وب من ، لینک دوستان به شکل اشتراک مطالب قرار داده شده است بدین شکل که تیتر آخرین مطلب آنها به ترتیب زمانی در ستون کناری به روز میشود . از سویی با کلیک به تعدادی از لوگوهای مرتبط در قسمت پیوندها ، میتوان فهرست وبلاگها و یا سایتهای طبقه بندی شده را مشاهده کرد . امروز من با انتخاب قسمتی از مطالب دوستان ، معرفی وبنویسان جامعه بهداشت و درمان شروع میکنم .

کلینیک پوست زیبایی ولیزر دکتر وزیری نسب

لیزرتراپی درمان قطعی جای جوش صورت وتاتو : جراحی پوست در سالهای اخیر پیشرفتهای بسیاری پیدا کرده که این بدلیل پیشرفت تکنولوژی و کاربرد آن در پزشکی می باشد . هر چند نزدیک به 4 دهه است که لیزر استفاده می شود ولی تنها چند سال است که بطور گسترده در بازسازی و جوانتر کردن چهره به کار می رود.عبور لیزر بطور دقیق باعث برداشته شدن لایه به لایه بافت می گردد . ادامه …

یاداشتهای یک دانشجوی پزشکی

سهمیه متاهلین برای تحصیلات تکمیلی(طنز)+بی ربط : سلام.اول عرض کنم این پست به طنز نوشته شده پس خواهشا کسی به خودش نگیره.دوما همونطور که من رو میشناسین من به هیچ وجه قصدتوهین به هیچ شخصی رو ندارم وبرای همه احترام قائلم.سوما این پست درباره سهمیه دلیل بر این نیست که کسانی که از این سهمیه استفاده می کنند رو نهی کنیم چون واقعیتش این هست ادامه …

دارولوژی

لوسیون هیدروکینون ، لوسیون دلاسین ، لوسیون کالامین همراه با گوگرد و آب دالیبور : روش تهیه : ابتدا آسکوربیک اسید و سیتریک اسید را توزین کرده و داخل هاون چینی می ریزیم و با دسته ی هاون خوب ساییده و نرم کرده و سپس آنیسول را اضافه می کنیم و در آخر آب را به مخلوط بدست آمده می افزاییم تا محلول آبی ما بدست آید. در هاون جداگانه ای پودر هیدرو کینون وزن شده را ریخته ادامه ….

شب های زغال اخته ای من

خدا ومن وفرشته ها وشب قدر : همه جا خیلی شلوغ بود یه عده داشتن رفت و آمد می کردن ، یه عده مشغول باز نویسی یه سری نامه ها بودن که از تو صندوق ها داشتن خالی شون می کردن ، سرو صدایی بود تماشایی >>>پرسید :ببخشید اینجا چه خبره ؟ یکی از فرشته ها سرش رو بلند کرد وگفت: اینجا بخش دریافت نامه های رسیده از طرف بنده ها است هر بنده ای ادامه ….

دکتر ایکس

کابوس : اگر به شب های یک ماه پیش میگفتم جهنمی، به این شب ها چی باید بگم؟؟ تعداد نسخه ها به 800 تا ظرف 6 ساعت رسیده، البته تا ساعت 10 یک داروساز کمکی هم هست اما اصل شلوغی از همون ساعت به بعده! این هفته یک شب در میان شیفت بودم و یک رکورد جالب هم داشتم: 175 نسخه در یک ساعت!! آنفلوآنزا طوری مردم رو به وحشت انداخته که تا عطسه میکنن ادامه ….

آرامش – دکتر آیلین حزبی

در زندگی زناشویی چگونه باشیم تا احساس ارامش و خوشبختی کنیم: 1-سعی کنیم همیشه تظاهر به شادی کنیم وهمیشه شاد باشیم. 2-به مشکلات جزیی زندگی زیاد اهمیت ندهیم. 3-مثبت فکر کنیم و از شک کردن به طرف مقابل بپرهیزیم و نشاط و شادی به هم تزریق کنیم.۴-به هم دروغ نگوییم و صادقانه زندگی کنیم. 5-مشکلاتی که در زندگی برایمان پیش میا ید به هم بگوییم و از هم کمک بخواهیم. ادامه ….

پزشک 78

مسابقه اطلاعات عمومی-پزشکی و غیره ای : در راستای برنامه های وبلاگ کریمه 78 و در پرتو شیوع آنفلوانزا و چند بیماری دیگر، بر آن شدیم تا ضمن طرح یک سری سوالات چهارجوابی زمینه افزایش آگاهی عمومی در مورد مسائل پزشکی و غیره ای را فراهم سازیم. لطفا جاهای خالی را با گزینه مناسب پر نمایید: 1- کسانی که ….. زده اند باید بدانند که این کار آنان را از ….. محافظت نمی کند: ادامه ….

باران بانو

مشق شب : امروز یکی از رابطین غیر فعال عزیز(!) تشریف اورده و میگه : معلم پسرم ( که نمیدونم اول یا دوم راهنمایی درس میخونه) گفته باید یه تحقیق در مورد بیماریهایی مثل وبا و آنفلوانزا و …بنویسن.میشه شما زحمتشو بکشین یه چند خطی بنویسین بجاش؟! یعنی آدم میمونه در مقابل چنین انسانهای کم توقعی دقیقا باید چه واکنشی نشون بده؟! ادامه ….

بهاره پورقاز- کانون دایان

سرزمین غریب : ما سرزمین غریبی داریم. اگر آن را بشناسی حتما عاشقش می شوی … چه باسواد باشی و چه کم سواد چه روشنفکر باشی چه غیر روشنفکر … هر چه باشی، طبیعت پر شکوه و عظیم این سرزمین تو را به زانو در می آورد و با تمام وجود جنگیدن به خاطر آن را به تو می آموزد. از پی دیدن و شناختنش دیگر نمی توانی در مقابل آن بی تفاوت بمانی، دیگر نمی توانی نسبت ب‌ه آن غریبه باشی ادامه ….

داروساز ایرانی – دکتر نوید اخوت پور

بررسی تحلیلی جریان کسورات داروخانه ها(ورژن تصویری) : دوستان و همکاران عزیزی که در داروخانه ها به کار و خدمت رسانی مشغول هستند به خوبی با اصطلاح کسورات داروخانه آشنا هستند، سازمانهای بیمه گر اصولا قوانین روشنی برای اعمال کسورات نداشته و در بسیاری موارد به صورت سلیقه ای اقدام به اعمال کسورات بر داروخانه ها نموده اند. ادامه ….

دکتر ریحان

نشریه ی وزین : خدمت مسولین محترم نشریه ی وزین سپید : سکانس اول: در بخش داخلی دست و پا می زنیم .انترنیم و تحت فشار…کشیک های سخت و زیاد از یک طرف…برخورد های نا مناسب از طرف دیگر… خسته و عصبی در وبلاگم می نویسم: از جای جای بخش های داخلی متنفرم… تیتر «سپید» می شود. ماه ها طول می کشد تا نمره ی بخش داخلی ام رد شود. ادامه ….

حکیم باشی – دکتر فرزاد

ذهن را خالی کن از تشویش ها : چیزای خیلی زیادی توی این دنیا وجود داره که باعث می شه یک آدم مجبور به نوشتن بشه . از راهی برای فرار از فراموشکاری گرفته تا فریاد ابراز وجود . از نبودن کسی که حرفهات رو توی گوشش نجوا کنی تا نشکستن سکوت محیط اطرافت به قیمت خسته کردن چشم دیگران . هر کسی هم توی نوشته هاش دنبال یک هدفه و نوشته هاش رو به سمتی که خودش می خواهد سوق می ده . ادامه ….

شرح حال-یادداشتهای دکتر س

علم بهتر است يا امتياز؟! : چند روز پيش در يك جلسه بازآموزي بودم به اجبار و براي كسب ۵ امتياز ناقابل! پيش از شروع بازآموزي ،يكي از مسوولان برگزاري پشت تريبون آمد ،با جديتي مثال زدني و ژستي تهديدآميز گفت :هر كس تا پايان جلسه نماند ،از امتياز خبري نيست .اسمش را از ليست حذف مي كنم .چرا از اين فرصت ها استفاده نمي كنيد؟! نگاهي به اطراف انداختم. ادامه ….

آریوبرزن

رژيم غذايي مناسب براي افراد چاق : این برنامه خوراکی شایسته افراد چاقی است خواستار که کاهش وزن هستند: 1- هر صبح: يك ليوان معمولي آب، ناشتا و قبل از صبحانه ميل نمائيد. 2- صبحانه: يك عدد سفيده تخم مرغ آب پز و يك ليوان معمولي شير و يك ليوان معمولي چاي و سه عدد خرما و يك تا دو كف دست نان جو (در صورت عدم دسترسي به نان جو از نان گندم كم نمك نيز مي توانيد استفاده نمائيد). ادامه ….

سفیر سلامت

اموزش آنفولانزا به شیوه مامان ها :امروز اتوبوس سوار بودم که صدای نق زدن یه بچه توجهم و جلب کرد .. اما زیاد طول نکشید.با اجازتون حس انسان دوستانه رو گذاشتم کنار واسه اینکه این عکسو بندازم و از جام بلند نشدم تا مامان و بچه کارو تموم کنن!این عکس همون مادر و بچه است که مادر داره با بچه صحبت می کنه. ادامه ….

ایرمان

من از دنیا بی کودک می ترسم… : آخرین کشیک داخلی..سخت درگیره مریض ها هستم…ABG این مریض..tap مایع اسیت اون مریض…خسته ام هیچی جز اعداد آزمایش ها…تعداد تختها تو کله من نیست!!!هیچی جز نگاه سنگین اسیستان وبرگه تریازو نمی بینم…وقت سر خاروندن ندارم.. ادامه ….

سوده دات آی آر !

حرف بیست و سوم (آهسته پیش می رویم…) : زنگ می زند. بعد شاید یک چیزی که بشود اسمش را گذاشت سال ها. بعد چیزی که شاید بشود اسمش را گذاشت قرن ها… بعد چیزی که در چشم من اصلن از ابتدا هم نبوده انگار و حالا یک دفعه «هست» شده است. بعد چیزی که اصلن بعد چیزی نیست. و توی صدایش یک بغضی است ادامه ….

اندیشه ناب- دکتر رمضانی

آنفولانزای (A(H1N1 را جدی بگیریم! چند روز پیش در سمینار آموزشی بیماری آنفولانزای(A(H1N1 شرکت کردم و بهانه ای شد تا با توجه به بازگشایی مدارس و در پیش بودن فصل سرما و احتمال افزایش میزان بروز این بیماری ، این پست را به این موضوع مهم اختصاص دهم. کوشیده ام که از بیان اطلاعات و عبارات تخصصی پرهیز نموده و به بیان ساده این بیماری جهت استفاده عموم بپردازم. ادامه ….

دکتر مثبت

پاییز : سلام همه خوبین ایشالا؟ جدیدا بعضی اتفا قای جالب برام میوفته.هم خوب هم بد هم بی معنی هم مسخره – جالبه الان یه هفته ای که صبا میرم بیمارستان اکثر یکی از استادای جراحیمو میبینم که داره در گاراز خونشونو میبنده و بچشو سوار ماشین میکنه.حالا میگین این کجاش جالب ؟جالبیش ادامه ….

دانش پزشکی-دکتر علیزاده

پیتریازیس روزه آ : پیتریازیس روزه آ یک اختلال التهابی غیرمسری پوست (به خصوص در ناحیه قفسه سینه و شکم ) به صورت بثورات پوستی کم رنگ که هفته ها تا ماه ها به طور می انجامد. در همه سنین دیده می شود ولی در نوجوانان و بزرگسالان جوان شایعتر است . علایم : بثورات پوستی کم رنگ که اغلب به صورت نواحی بیضی یا گرد صورتی کم رنگ یا قهوه ای روشن در چین های پوستی دیده می شود. ادامه ….

پزشکی و زندگی

مرد فيل نما: عکس بالا مربوط به فيلم مرد فيل نماست، فيلمي که سال ها پيش خواهر و برادرم ديده بودند ولي من به دليل درس! و… فرصت نکرده بودم ببينم.مدت ها بود که تمايل داشتم اين فيلم را تماشا کنم تا اينکه ديشب نصف شب به سرم زد تا به تماشاي اين فيلم بپردازم! هر وقت احساس نياز به ديدن فيلمي خاص کنم حتما بايد تماشايش کنم! مثل ديشب! ادامه ….

پرستار کوچولو

تیزهوشی غلام سیاه!!! : ابوالحسن دیلمی یکی از عرفا گوید که از طایفه ی یاران راه طریقتو عرفان چنین شنیدم که در انطاکیه غلام سیاهی است که از اسرار باطنی همگان اطلاع دارد و می داند که در قلب هر کس چه میگذرد و چه نیتی میکند می گوید:به عزم دیدار او به انطاکیه شامات رفتم و در ان شهر کار بر من تنگ شد و دو شبانه روز چیزی نیافتم بخورم گرسنگی بر من غالب شد. ادامه ….

اُفق پنج

انگشت ماشه ای : در این قسمت می خواهم به سئوال دوستی در مورد گیر کردن انگشت پاسخ بدهم.شاید بعضی از شما با افرادی مواجه شدید که انگشتشان در خم و راست شدن گیر می کند و گاهی همراه با درد است و بمرور خشکتر می شود بطوریکه اگر خم شد بسختی و با درد باز می شود و یا برعکس. به این مشکل انگشت ماشه ای یا trigger finger می گویند. ادامه ….

دکتر خرسند

سفر مرگ و کشفی بزرگ (تاریخچه کشف غذادرمانی) : علم داروئی و شیمیائی کنونی، تیری در تاریکی رها میکند بدن انسان فعالیت مضره نداردکه باداروهای سمی به جنگ آن برویم همه ساله صدهاهزارنفردراثرهمین اشتباه(وجهل)،کشته میشوند!! وقتی درتن شما سم غذائی یا داروئی تلمبار میشود، « سیستم خوددرمانی بدن »(کشف نوین)برای پاکسازی تن شما فعالترمیشودو شماتب میکنید ادامه ….

دانشگاه با طعم باران

خواب های شلمانی: این خوشگله رو یادتونه ؟! … شلمان دیگه … همون لاک پشت کارتون بامزی که وقتی ساعت خوابش زنگ می زد تو هر وضع و موقعیتی که بود می گرفت درجا می خوابید … یادتون اومد ؟! … بله این شلمان یکی از شخصیتای کارتونی ایِ که بنده رو بهش نسبت میدن ( نامردن دیگه چیکارشون میشه کرد ! ) حتی من تا وقتی خونه ی پدری بودم رسما خواهرام صدام می کردن ادامه ….

کانون علوم پزشکی (مدلاگ)

بخش اطفال: می خواهم زنده بمانم!!!شنبه ۱٦ آبان ،۱۳۸۸ گاهی دلم واسه داخلی تنگ میشه!!!کی گفته بود اطفال بخش خوبیه؟؟؟ از شانس من 10 دقیقه اخر مورنینگ استادان گران قدر تصمیم به معرفی بیمار گاسترو انتریت می گیرند…می رم پشت جا استادی قرار می گیرم و شروع می کنم به خواندن شرح حال بعد از چند دقیقه در اماج اتهامات واقع می شوم … ادامه ….

زندگی در پیش رو

با تو شاه ماهی دریام!!! اینجا که من هستم کورس خون تموم شده…اومدیم فرجه برای امتحان که پنجشنبه ی اون هفته اس!…من سعی کردم با برنامه ی کلاس پیش برم و الآن جز چهار جلسه ی آخر ، بقیه رو خوندم…فقط امیدوارم فنر حافظه ام تا اون هفته دووم بیاره و چیزایی که تا الآن خوندم فعلاً همون جا که هستن بمونن!!!…روز شنبه علاوه بر دو ساعتی که از ده تا دوازده کلاس خون داشتیم ، ادامه ….

دانشجویان تغذیه اهواز

نگاهی تازه به بافت چربی، یک ارگان فعال اندوکرینی به عنوان یکی از ریسک فاکتورهای ایجاد کننده سندرم مت : از آن جایی که چاقی و افزایش تجمع چربی در بدن به عنوان یکی از ریسک ها فاکتورهای سندرم متابولیک در نظر گرفته می شود. مطالعات اخیر به بافت چربی به عنوان یک ارگان مهم و فعال اندوکرینی اشاره دارند که ادامه ….

لیست کامل وبلاگها : مدیکال بلاگ

Posted on دسامبر 13, 2009, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 11 دیدگاه.

  1. یک دانشجوی پزشکی

    سلام.خیلی غافلگیر شدم.واقعا برای این پست زحمت زیادی کشیدین.دستتون درد نکنه.راستش شما به من لطف دارین مطالب من چندان تعریفی نیستند.شما در زمینه دانش پزشکی واقعا مهارت دارین.این آخرین مطالب هم ابتکار جالبی بود.ضمن اینکه با خیلی ااز دوستان آشنایی دارم.پست خیلی خوبی بود.

  2. خیلی ممنون
    می دونم که بامشغله فراوانی که داشتید متحمل زحمت شده اید.
    بسیار از شما سپاسگزارم
    موفق باشید

  3. چه عجب ما شما رو ديديم آقاي دكتر!

  4. من امروز شروع به وبلاگ نویسی کردم

  5. سلام بر دکتر سردار عزیز

    کار بسیار جالب و ارزشمندی است و دوستان را با هم آشنا کردید دستتون درد نکنه.
    از لطفتان به بنده هم بی نهایت سپاسگزارم.

    سربلند باشید و سلامت

  6. این مدل نحوه معرفی جالب بود..ممنون که وقت گذاشتین و دوستان رو معرفی کردین.

  7. سلام
    غافلگیر شدم وقتی وبلاگ خودم را هم بین وبلاگ های معرفی شدتون دیدم، خیلی ممنونم…

  8. رسیدن به خیر دکتر . خوش گذشت ؟

  9. ……………………………………………
    MEDICAL EDUCATION
    Medical Educators, Medical Students and Residents
    ……………………………………………
    http://www.medicaleducation.blogfa.com
    ……………………………………………
    This page is under construction, please visit this page regularly in the future for more updates
    ……………………………………………
    MEDLOGGER
    medlogger@gmail.com
    ……………………………………………

  10. سلام دکتر خیلی ممنون بابت معرفی لطف بزرگی کردین خیلی مفتخر شدم که وبلاگمو بین همکارای معروف دیدم…
    شاد و خرم باشین

  11. سلام دوست عزیز
    امیدوارم همیشه شاد باشی وغمی تویه زندگیت نباشه.
    از کمک های شما واقعا متشکرم.
    پاینده باشی.خوشحال شدم مطلب جدید نوشتی.
    فعلا

پاسخی بگذارید

