جشن هالووین

halloweenجشن هالووین را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند . و حال هالووین  یکی از مراسم مردم کانادا ، آمریکا و پاره ای از کشورهای اروپایی است . این جشن در شب ۳۱ اکتبر برگزار می‌شود . درشب هالووین  کودکان لباس‌های عجیب و غریب میپوشند ، مثل لباس ارواح ّ مرده ها ، آدمهای بد چهره ، داراکولا  و آنها شبانگاه برای جمع‌آوری انواع خوردنی و نوشیدنی مخصوص اطفال به  خانه دیگران می‌روند و یک شبه شکلات یک ماه را میخورند . در این جشن جلو و داخل منارل به اشکال عجیبی تزئین میشود مثل قبرستان ، تار عنکبوت ، مترسک زشت و آدم حلقه آویز شده که مناظر دوران قرون وسطا است. خوشبختانه زنان سنگسار شده مشاهده نمیشوند . یکی از نمادهای هالووین کدو تنبل است که برای آن دهان و چشم به صورتی ترسناک درست میشود و با قرار دادن شمعی در آن جلوی در و پنجره گذاشته میشود .

پارسال یه چیز جالب منو بخود جلب کرد .  تو همسایگی ما یه مامان بزرگ ناز و خوب با پسرش و نوه هاش زندگی میکنه . بنده خدا خیلی محجبه  و نقاب چشم هم میزنه . سال پیش وقتی مامان بزرگ چادرسیاه ناز ما داشت در شب هالووین قدم میزد و استغفراله –  استغفراله میگفت ، چند بچه کوچولوی کانادایی میخ اون شده بودند و یکی میگفت واو (WOW) این بهترین لباس هالووینه که من دیدم ! 

Posted on اکتبر 30, 2009, in مطالب متنوع, کل مطالب, کانادا. Bookmark the permalink. 17 دیدگاه.

  1. salam dr bababate matalebe zibaton mamnon mikhastam ye komaki azaton begiram mikham bara anjomane elmi magale darmorede tanzime khanevade benivisam bayad matlabe jadid bashe mishe chand manbae motabar va jadid baram moarefi konin va ejaze daram az matalebe veblage shoma ham estefade konam?montazere javabetonam .shad va khoram bashin

    • تنظیم خانواده

      سلام دوست خوبم .
      دوست عزیز یک موضوعی را برایتان خاطر نشان کنم . من تحصیل کرده خارج هستم . و عین حقیقت نا بحال هر کتاب پزشکی که خواندم به زبان خارجی بوده و تقریبا کتاب پزشکی به زبان فارسی نخوانده ام . همچنان منابع من به زبان خارجی است لذا با پوزش منبعی را نمیوانم برایتان پیشنهاد دهم . دو لینک را داده ام که مطالبشان خوب است . اگر منابع انگلیسی میخواهید میتوانم کمک کنم . خوشحال میشم اگر سئوال خواصی داشته باشید جواب دهم . وبلاگ من مال شما است . یک سری مطالب در آن ارتباط دارم با نوشتن پیشگیری از بارداری در قسمت جستجو میتوانید به مطالب در آن ارتباط دسترسی داشته باشید . اگر مقاله تان تکمیل شد حتما در وبتان بگذارید . کامیاب باشید .

  2. هالووین ایرانی

    ما که در ایران جشن که چه عرض کنم عزای هالووین در هر روز داربم . مراسم ارواح خبیصه توسط ملاها هر شب در تلویریون اجرا میشه . حلقه آویز که به کودکان هم رحم نمیکنه …

  3. اوهوم، کم و بیش با هالووین آشنایی دارم! حالا شما هم اون‌جا این مراسم رو می‌گیرین؟ من فکر می‌کنم چیز خوبی باشه و ارزشش رو داشته باشه!

  4. سلام دکتر
    ار الطاف شما سپاسگزارم

  5. یک دانشجوی پزشکی

    سلام دکتر ببخشین دیر شد جواب سوالتون.
    راستش من خودم با بابیلون رو نصب کردم.در وقاع یک سری مجموعه سی دی mrt بود خریدم در بین سی دی هاش برای بابیلون هم بود.یکبار هم دانلود کردم کار می کرد.
    شما اگر خواستین در گوگل به فارسی بنویسین دانلود بابیلون چندین سایت میاره برای دانلود.اکثرا کار می کنند.

  6. Автору памятник нужно поставить за такое!

  7. Freakonomics author Steven Levitt presents new data on the finances of drug dealing. Contrary to popular myth, he says, being a street-corner crack dealer isn’t lucrative: It pays below minimum wage. And your boss can kill you.

  8. salam doktor sharmande ke babate zahmatetan shodam
    manabe kheyle bedadam khord mamnon
    age porroye nabashe matne engilise age matalebesh jadid bashe baram bezarin mamnon
    mostadam bashin

  9. آقای دکتر سلام من رو از طرف کسی تازه شروع به وبلاگ نویسی کرده قبول نمایید.وبلاگ موفقی دارید.به شما تبریک میگم.اگر زحمت نیست میخواستم تبادل لینک نمایم.مرجن

  10. اطلاعات جالبی بود … ممنون دکتر جان .

  11. دکتر جون یه تیکه خوبی در پاراگراف اول انداختی . بعضی .وقنا وقت کردین بندازین ما میگیریم .

  12. Dear Dr .See to mail

  13. سلام دکتر سردار

    حال شما؟
    وبلاگ 78 دوباره برگشت

  14. سلام دکتر ؛ مطالبتون خیلی جالب بود, البته ماهم در گنبدکاووس (زادگاهمون)جشن هالووین داریم…فقط لباس هامون عادیه …منظورم شب چهارشنبه سوریه که به شیوه های خطرناک
    اجرا میشه !

  15. Dr. Serdar دکتر سردار

    ممنون از لطفتان . این دور برها هم بعضی وقتا ایرانیها چهارشنبه سوری میکنند . این مراسم در فضایی بسته و با اجازه مسئولین باید اجرا بشه . و تمامی موارد ایمنی چنان کپسول آتش فشانی باید اماده باشه .
    در کودکی چهارشنبه سوری چه لذتی داشت . بعضی وقتا لاستیک آتیش میدادیم و بعد از پریدن از آن سیاه میشدیم .

پاسخی بگذارید

