چند کلام

* هدفم از ورود به دنیای مجازی ، تبادل اطلاعات علمی ، ارتباط با doctor maskدوستان و گاهی بگو مگوهای دوستانه است . در ارتباط با مطالبم لازم به ذکر است که با توجه به دگرگونی و پیشرفتهای علمی وسیع در عصر جدید ، دانش پزشکی نیز در حال تحول است . در ارائه مطالبم کوشش فراوانی جهت ساده نگاری، کامل بودن و تطابق آن با استانداردهای جهانی پزشکی تا زمان انتشار شده است، اما به دلیل اینکه  در علوم پزشکی وجود خطاهای تحقیقاتی و تغییرات روزانه همواره متصور است ، لذا مطالب ارایه شده الزاما کامل و عاری از خطا نیست . ارجح آن است که خواننده محترم ، اطلاعات ارایه شده را قبل از به کارگیری  به تائید یک متخصص برسانند .این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال کاربرد مطالب ارایه شده نمی پذیرد . لذا کاربران محترم ، تشخیص و تجویز مورد تائید را از پزشک خود دریافت نمایند .

*در مورد پرسش و پاسخ  پزشکی آنلاین ، لازم به ذکر است که گاهی وزیت ، تشخیص و تجویز آنلاین میتواند خطراتی در پی داشته  باشد .  البته اگر پزشک از سابقه  پزشکی بیمارش اطلاعات لازمه قبلی داشته باشد و در صورت غیر  بغرنج بودن  بیماری ، روش آنلاین راه مناسبی است اما این روش به هیچ وجه نمیتواند چنان ویزیت یک متخصص محسوب ‌شود.

* با پوزش از کاربران محترم ، در حال حاضر بخش پرسش و پاسخ پزشکی ابن وب غیر فعال میباشد همچنین امکان ارسال پیام خصوصی توسط کاربران ، ارتباط تلفنی و چت آنلاین وجود ندارد . در صورت ارسال پیام ، دیدگاه شما را سایرین مطالعه خواهند کرد اما ایمیل کاربران حفظ و در دید عموم قرار نخواهد گرفت .

*در این وب ، لینک دوستان به شکل اشتراک مطالب قرار داده شده است بدین شکل که تیتر آخرین مطلب آنها به ترتیب زمانی در ستون کناری به روز میشود . از سویی با کلیک به تعدادی از لوگوهای مرتیط در قسمت پیوندها ، میتوان فهرست وبلاگها و یا سایتهای طبقه بندی شده را  مشاهده کرد . اگر دوستان در وبلاگ خود  سیستم اشتراک مطالب را ندارند این وبلاگ را میتوانند به روش معمول لینک دهند و  کامنتی را به همراه آدرس وبلاگ یا سایتشان  بگذارند  تا لینک آنها به اشتراک مطالب و نیز لوگوهای مرتیط  افزوده شود .
* تبادل لینک با وبلاگها و سایتهای تجاری ، تبلیغی ، کپی گر ، استرس زا  و غیر اخلاقی صورت نمیگیرد .
* در حال حاضر تبادل لوگو  خارج از برنامه وب میباشد.

با سپاس از عنايت و توجه شما

Posted on اوت 10, 2009, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 46 دیدگاه.

  1. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : سلام… ممکنه چند تا قرص آهن خوب معرفی کنید؟؟؟ من هم دخترم و هم اضافه وزن دارم.ممنون
    دکتر : سلام.قرص Eisen Plus کمترین عوارض را دارد.سایر قرصهای فروس سولفات 60 میایگرمی هم مناسبند. [

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند .

  2. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با عرض سلام و خسته نباشید آیا مو هایی که به علت بیماریهایی همچون کم خونی و اختلالات تیرویید می ریزند بعد از درمان به صورت طبیعی قابل ترمیم می باشند؟
    دکتر : سلام.مو هایی که به علت بیماریهایی همچون کم خونی و اختلالات تیرویید می ریزند بعد از درمان کم خونی و اختلال تیرویید مجددا رشد میکند

  3. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : مدتی است که برای رفع موهای دست و پام از زیلت(تیغ)استفادهمی کنم اما تمام پوست بدنم پراز جوش شده است اگه میشه یکدارو برای رفع (جای جوشهایم ) بهم معرفی کنید.به نظر شما ازچهوسیله ای برای ازبین بردن موهای بدنم استفاده کنم تا دیگه جوش نرنه؟ ممنون.
    دکتر : سلام.نیم ساعت قبل و بلافاصله بعد اصلاح از after shave استفاده کنید.جای فولیکولیت به مرور زمان از بین میرود.در غیر این صورت به متخصص پوست مراجعه فرمایید.

  4. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت آقای دکتر . آقای دکتر پارسال یکی از دندان های بزرگ آسیا سمت راست خود را که نصف دیوارهاش ریخته بود را پر کردم یعنی دندانپزشک معالج ابتدا عصب کشی کرد و بعد پن گذاشت و سپس با مواد سیاه رنگی که فکر میکنم اسمش آمالگام است پر کرد ولی به اصرار خودم روکش نکردم چون روکش های پی اف ام شاید دوام زیادی داشته باشند اما نازیبا هستند و همین باعث شده که من دندان خود را روکش نکنم .سوال من از شما این است که آیا روش دیگری به جز روکش پی اف ام وجود دارد لطفا اگر روشی وجود دارد دراین مورد توضیح دهید . با تشکر فراوان از شما
    دکتر : با سلام از توجه شما ممنونم، باید بدانید روکش های پی اف ام اگر خوب درست شوند بسیار هم زیبا هستند واز دندان طبیعی به راحتی تضخیص داده نمی شود.هرکاری خوب وبد دارد.در ضمن بهتر است بدانید روکش هائی نیز وجود دارند که تمام چینی هستند وواقعا» کاملا» شبیه دندان طبیعی هستند در ضمن مقاومت این روکش هانیز به همان اندازه روکش های پی اف ام است ولی هزینه بیشتری دارد.در هر حال اگر دندان شما نیاز به روکش داشته است بهتر است زودتر این کار را انجام دهید.

  5. پرسش و پاسخ کوتاه

    با سلام مدتي است دچار ترشحات آبكي همراه با خون و همچنين درد در ناحيه شكم شده ام .
    دکتر : احتمال عفونت لگنی برای شما مطرح است به متخصص زنان یا ارولوژی مراجعه نمائید.

  6. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : سلام 25 ساله هستم که قصد ازدواج دارم .آیا متخصص زنان بوسیله معاینه میتواند تشخیص دهد که دختر قبلا ازطریق مقعد سکس داشته است ؟ با تشکر
    دکتر : اگر عفونت ایجاد شده باشد و یا زگیل تناسلی ایجاد شده باشد بلی

  7. پرسش و پاسخ کوتاه

    باسلام.بیماری واریکوسل دارم هروقت درداین بیماری شروع میشه درد کمر هم شروع میشه مثل درد سیاتیک. آیا بهم ربط دارند؟
    دکتر : واریکوسل ارتباطی با کمر درد ندارد

  8. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت شما! من 35 ساله هستم گاهی اوقات از ناحیه پشت گوش راستم درد شروع می شود و تبدیل به سردرد می شود تا نصف قرص ایبوپروفن نخورم ارام نمی شود لطفا راهنمایی بفرمایید!
    دکتر: با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. سردرد علل مختلفی دارد.افزایش فشار خون، میگرن ، ناراحتی اعصاب و ….لذا بررسی همه جانبه لازم می باشد.شایعترین علت آن مشکلات عصبی و میگرن است.سردرد با آفتاب ، خستگی ، بی خوابی ، غذاهای محرک مانند سوسیس ، کالباس و ..سس ، رب ، فلفل بدتر می گردد.برخی داروها مانند ایندرال حملات میگرن را کاهش می دهند.استفاده از مسکن در ابتدای سردرد باعث کنترل آن می گرددو استراحت در محیط ساکت و تاریک و بستن چشم ها باعث کنترل آن می گردد.

  9. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام -آقای دکتر من 22 سال دارم بعد از ادرار کردن وانجام عمل استبرا وقتی بلند میشوم میبینم ادرار در مجاری باز هم مانده وچند قطره به بیرون میریزد به دکتر مراجعه نمودم شرح وقایع را گفتم مرا به سونوگرافی فرستادن از کلیه و مثانه سونو انجام شد فقط گفتند شما واریکوسل خفیف هم دارید .لازم بذکراست من سندروم تحریک پذیر هم دارم لطفاامرا راهنمیی کنید آیا من مشکلات پروستات دارم ؟عفونت ادرار ؟
    دکتر : بنظر میرسد عامل ایجاد کننده مشکل در سیستم عصبی باشد. همانگونه که IBS هم منشا عصبی دارد پیگیری درمان را انجام دهید

  10. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : سلام دکتر.تغذیه تا چه حدی می تواند بر چاق شدن موثر باشد ؟برای چاق شدن چه باید کرد ؟
    دکتر: سلام،تعوامل مختلفي بر كمبود وزن موثرند از جمله وضعيت هورموني به خصوص هورمونهاي تيروئيد(كه بايد ازپر كار نبودن غده تيروئيد مطمئن شويد)،سندرم سوءجذب ،ژنتيك،شاخصهاي خوني،خواب و استراحت،وضعيت روحي و دريافت غذايي. بعد از بررسي اين موارد،براي افزايش وزن يك رژيم پر كالري با غذاهاي پر چرب و شيرين توصيه ميشود و در كنار آن انجام برنامه ورزشي منظم كه به افزايش توده ماهيچه اي (عضله)و در نتيجه وزن گيري منجر شود مفيد است همچنين خوردن غذاهاي پركالري(چرب و شيرين)،نخوردن مايعات همراه غذا،انجام ورزشهاي بدنسازي،خوردن ميوه بعد از غذا،استفاده از كره و مربا يا عسل در صبحانه،استفاده از لبنيات پرچرب و …با مراجعه به يك كارشناس تغذيه ميتوانيد يك رژيم پر كالري اصولي براي افزايش وزن بگيريد.

  11. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : سلام من 21سال دارم قدم169وزنمم62میخوستم بدونم راهی بجز عمل برای افزایش قد وجود داره آیا این دمپایهای افزایش قد تاثیر دارند.ممنون میشم جوابمو به ایمیلم بفرستین.با تشکر حامد
    دکتر : با سلام .ورزش هایی مثل بسکتبال، والیبال و بدمینتون در افزایش قد بسیار تاثیر گذارند.بوجه کنید که فشار طولی به استخوانها در طول زمان باعث افزایش قد می گردد.

  12. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام از راه اندازی سایت بسیار خوبتان.1 -من8 سال هست ازدواج کردم و بدون مراجعه به پزشک خانمم حامله شده و الان 6 ماه و 10 روزش هست آیا نزدیکی کردن در این زمان مناسب هست یا نه 2- آیا مواد بی ضرری وجود دارد که برای لغزنده کردن حالت تناسلی کار برد داشته باشد (مثل ژل)
    دکتر : همسرتان به پزشک زنان مراجعه کند اگر حاملگی بدون عارضه است نزدیکی تا 8 ماهگی بلامانع است بیضررترین ژل سفیده تخم مرغ اس

  13. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام و احترام بنده اطلاعات جامعی د رخصوص قرصهای ویگرا(viegra) دارم مانند موارد مصرف،نحوه مصرف و احتمالا عوارض جانبی. با تشکر از جنابعالی
    دکتر : نحوه مصرف یکساعت قبل از نزدیکی و عوارض آن شامل سردرد، برافروختگی، افزایش فشار خون و در مواردی کوری و ایست قلبی نیز گزارش شده است

  14. پرسش و پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام من حدود 20 سال دارم در صورتم چاله ای از زمان کودکی به خاطر آبله مرغان بوجود آمده و هنوز هم باقی مانده است این چاله روی گونه ی چپم است؛ (البته چند چاله ولی نه به بزرگی جای آبله در صورتم است) می خواستم بدانم این چاله ها و جای جوش ها را بطور کامل می شود برطرف کرد ؟ چقدر هزینه دارد ؟
    دکتر : بله.بطور کامل می شود برطرف کرد.هزینه بستگی به تعداد، عمق و وسعت ضایعه دارد.

  15. سلام ! خونه ی جدیدتون مبارکه آدرس جدیدتون رو وارد کردم ! با آرزوی پر بار بودن .

  16. سلام آقاي دكتر سردار
    ممنونم كه خبر خانه ي جديدتان را بهم اطلاع دادين
    سيستم اولويت ترتيب زماني هم خيلي جالبه…

    من هم نوشيدني هاي طبيعي رو ترجيح ميدم…
    به نظرم سازگاري نوشيدني هاي طبيعي با انواع ديگه قابل مقايسه نيست…

  17. سلام دکتر
    پیغامت رسید.ممنون که تغییرات را اطلاع دادی..گرنه ازت دل خور میشدم.

    شاد یاشانگ

  18. سلام و خسته نباشید مادرم مدتی است که به بیماری رمتیسم مفصلی مبتلا شده ایا لبنیات برای او مضر است اگر امن دارد لیستی از غذا های مفید ومضر را به من پیشنهاد دهید با تشکر

    • تغذیه در روماتوئيد آرتريت ( روماتيسم )

      اسيدهاي چرب اُمگا- 3 كه درماهي ودانه هاي خوراكي مثل بذرِ كتان، گندم و لوبياي سويا وجود دارد ، التهاب مفاصل را كاهش مي دهند. اسيدهاي چرب تك اشباعي (MUFA ) نيز مانند اسيدهاي چرب عمل مي كنند كه در بيشتر سبزيجات و روغن زيتون ( اولين روغني كه در نواحي مديترانه استفاده شد) يافت مي شوند.

      رژيم غذايي مردم نواحي مديترانه برپايه ي ميوه، سبزي، غلات كامل ( تصفيه نشده وسبوس دار)، آجيل ، دانه هاي خوراكي و ماهي است كه تمامي اين مواد غذايي باعث كاهش التهاب مفاصل مي شوند.
      رژیم‌ مایعات‌ با غذاهای‌ نرم‌ در مراحل‌ اولیه‌ بیماری‌ که‌ به‌تدریج‌ به‌ یک‌ رژیم‌ عادی‌ غنی‌ از پروتئین‌، کالری‌ و ویتامین‌ها تغییر داده‌ می‌شود.

      طي مطالعات انجام شده مصرف زياد گوشت قرمز، ذرت، ‌گندم، ادويه، نمك، شكر، آرد، چاي، قهوه و قارچ علايم بيماري را در افراد مبتلا به آرتريت روماتوئيد تشديد مي‌كند. اين بيماران بايد مصرف روغنهاي آفتابگردان، سويا و كنجد دار را كاهش و مصرف سس، غذاهاي سرخ شده را متوقف كنند.

      رژیم‌ غذایی‌ کم‌نمک‌ در صورتی‌ که‌ بیمار دچار کاردیت‌ (التهاب‌ قلب‌) باشد، توصیه‌ می‌شود.

      غذاهای گیاهی و برنامه غذایی فاقد اسید آمینه گلوتن موجب کاهش علایم و ارتقا سلامت مبتلایان به روماتیسم مفصلی دارد.

      انگور میوه‌ای پر انرژی است که در طب سنتی در درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و روماتیسم کاربرد داشته‌است.انگوربه دلیل داشتن پتاسیم حاوی خاصیت ادرار آوراست و همچنین این میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌هایی همچون ELLAGIC ACID ضمن کاهش علائم بیماری التهاب مفاصل , عملکرد مواد سرطانزای بدن را نیز خنثی می‌کند.

      مصرف منظم روغن كبد ماهی نیاز بیماران مبتلا به بیماری های التهابی مفاصل را به داروهای مسكن كاهش می‌دهد .

  19. آقای دکتر واقعا از شما متشکرم

  20. در ضمن می خواستم بدونم آیا ورزش مناسبی برای بهبود این بیماری وجود داره؟ باز هم ممنون

  21. سن مادرم 62ساله و 80 کیلو وزن داره با این اطلاعات ایا اقدامات لازمی باید انجام بشه ؟ متشکرم

    • آرتريت روماتوئيد

      حتي‌المقدور به‌ طور فعال‌ ورزش‌ کند تا قدرت‌ عضلاني‌ و حرکت‌ مفصل‌ تا حد امکان‌ حفظ‌ شود. شدت‌ فعاليت را به‌ تدريج‌ به‌ حد توصيه‌ شده‌ برساند. ورزش‌ در استخر آب‌ گرم‌ براي‌ خشکي‌ مفاصل‌ خوب‌ است‌. وزن‌ خود را کم‌ کند ( اگر افزایش وزن دارد )

  22. سلام باز هم از پاسخهایی که به سوال هام دادین ممنونم اما می خواستم بدونم که این بیماری به طور کامل مداوا می شه یا اینکه همیشه باقی می مونه؟ متشکرم

    • درمان آرتريت روماتوئيد

      اهداف درمان شامل کنترل درد ، حفظ حداکثر عملکرد روزانه عضو می باشد اما بر فرایند بیماری زمینه ای به خصوص تخریب مفصل واروزیون تأثیر ندارند . آسپرین، سالیسیلاتها تا غیراستیله ( مهار کننده های غیراستیله و غیرانتخابی پروستاگلاندین ) و مهارکننده های انتخابی سیکلواکسیژناژ-2
      دوز ضد التهابی داروها در RA اساسا از دوز ضد درد و ضد تب آنها بالاتر است . دسته دوم داروهای تغییر دهنده سیر بیماری روماتیسمی یا داروهایی ضد روماتیسمی کند اثر هستند
      تأثیر این داروها هفته ها تا ماه ها بعد از شروع درمان ظاهر نمی شوند. متوترکسات، لفلوتامید هیدروکسی کلروکین، مینوسیکلین ، سولفاسالازین D پنی سیلامین ، نمک های تزریقی طلا ، آزایتوپرین و سیکلوسپورین ، جدیدترین و موثرترین داروها شامل درمان های معطوف به سیتوکین می باشد در مواردی که بیماری تخریب شدید مفصل ( به خصوص زانو و هیپ ) ایجاد کرده باشد جراحی به منظور تعویض مفصل نقش مهمی در درمان ایفا می کند انجام جراحی زودرس برای بازسازی دست و پا می تواند موجب بهبود عملکرد آنها شود و گاهی از پیشرفت دفورمیتی و پارگی تاندون پیشگیری می کند . فیزیوتراپی و شغل درمانی در بسیاری از بیماران نقش مهمی دارد . فیزیوتراپی قدرت و سلامت عضلات را بهبود می بخشد و تحرک مفاصل را حفظ می کند استفاده از آتل برای مچ دست در شب ممکن است از تغییر شکل مفصل نقش پیشگیری کمک کننده داشته باشد .

  23. از اطلاعاتي كه به من داديد واقعا ممنونم

  24. با سلام و خسته نباشید . من به مدت دو سال است بیضه سمت چپم شروع به بالا آمدن کرده و گاهی هم احساس درد میکنم . این مسئله مرا نگران کرده از شما تقاضا دارم بنده را راهنمایی کنید.

  25. جابجایی بیضه

    مطالب ارسالیتان کامل نیست . خجالت را کنار بگذارید و با یک اورولوژیست مشاوره نمائید . البته اگر بیضه بالا رفته و دوباره به حالت قبلی باز گردد ، یک حالت عادی در جوانان است . اگر توده غيردردناك كلاف‌مانندي را در بالاي بيضه احساس میکنید نیاز جدی به وزیت یک دکتر دارید .

  26. با سلام و تشکر بابت پاسخ قبلی شما پیرو مطلب قبلی ام در خصوص بالا آمدن بیضه باید خدمت شما عرض کنم که بیضه سمت چپ من ازدو سال پیش شروع به بالا آمدن و جلو آمدن کرده که وقتی با دست آن را به پائین فشار میدهم باز هم به حالت قبلی برمی گرددو انگار تحت فشار شدیدی به بالا میاید و جای بازگشت ندارد. در ضمن گاهی اوقات دچار درد های شدیدی هم میشود که بعد از چند روز برطرف میشود.و توده دردناکی در بالای بیضه احساس نمیکنم فقط بیضه چپ من کمی حساس هم شده. از شما تقاضا دارم مرا راهنمایی بفرمائید که آیا این مشکل باعث عقیم شدن من میشود؟ و این که این نوعی بیماری است یا خیر؟ اگر هست نام آن چیست؟ و آیا درمان شدنی است؟ در ضمن وقتی استمنا میکنم مشکل چندانی ندارم. با تشکر از شما بابت پاسخ قبلی…

  27. بیماریهای بیضه

    دوست عزیز شما توضیح نداده اید تا چه اندازه بالا آمده . و من حتی وقتی گفتم توده غيردردناك كلاف‌مانند شما در باره توده دردناک توضیح داده اید . بهر حال بیضه ها در حالت عادی در یک سطح قرار ندارند و معمولا یکی بالتر قرار دارد . با آمیزش یا انزال حتی پر بودن پروستات این رفلکس شدیدتر میگردد . من بار دیگر پیشنهاد میکنم با یک اورولویست مشاوره و سنوگرافی از بیضه را به عمل آورید . با چند جمله و ندیدن عارضه و بدون آزمایش هیچ تشخیصی نمیتوان داد. جهت اطلاعات عمومی میتوانید مطالب ذیل را مطالعه نمائید :

    کامیاب باشید .

    توده کیستیک بدون درد حاوی اسپرم بنام (اسپرماتوسل):
    یک توده کیستیک بدون درد حاوی اسپرم است و درست در بالا و پشت بیضه و جدار آن قرار دارد. قطر آن کمتر از 1 سانتی متر است و گاهی بسیار بزرگ شده و با هیدروسل اشتباه می شود. در معاینه بصورت یک توده کیستیک قابل حرکت در بالای بیضه که نور را از خود عبور میدهد.. ظاهر میشود. در تشخیص افتراقی آن هیدروسل و سرطان غلاف پوشاننده طناب اسپرماتیک( نظیر مزوتلیوما و فیبروما) مطرح می شود. اسپرماتوسل نیازی به هیچ درمانی ندارد… مگر آنکه آنقدر بزرگ باشد
    که بیمار را اذیت کند.

    واریکوسل:
    حدود 10% مردان جوان را مبتلا میکند.زمینه اکتسابی نداره و مادرزادی و ژنتیکی هست. بیشتر در سمت چپ دیده میشه.در مردانی که از نظر جنسی فعال هستند ممکنه دردناک شود.بروز ناگهانی واریکوسل در یک مرد مسن نشانه سرطان کلیه است.
    واریکوسل در معاینه یک مرد ایستاده, به شکل توده ای متشکل از ورید های متسع و پیچ در پیچ در بالا وپشت بیضه لمس می شود و ممکن است به ناحیه حلقه اینگواینال خارجی گسترش یابد و در لمس حساس باشد. میزان اتساع ورید ها با بعضی مانور ها افزایش یافته ( مثل گرفتن بینی و نفس نکشیدن) و در حالت خوابیده از بین می رود. در 75-65% مبتلایان مشکلات اسپرم دیده میشه که با انجام عمل جراحی رفع میشود. بعضی ها درد مزمن بیضه دارند ممکن است بیضه بند مفید باشد.

    هیدروسل:
    در پسران جوان مبتلا سابقه توده ای کیستیک که در صبح کوچک و در شب بزرگتر و سفتتر میشود وجود دارد. هیدورسل درد ندارد مگر آنکه با عفونت حاد اپیدیدیم همراه باشد.. تشخیص با کشف توده کیستیک گرد فاقد حساسیت در داخل کیسه بیضه داده میشود.. که نور را از خود عبور میدهد.. اگر داخل طناب اسپرماتیک( مجرای عبور اسپرم) محصور باشد… به صورت یک توده کیستیک.. دوکی شکل در کشاله ران یا قسمت فوقانی کیسه بیضه ظاهر میگردد. سونو گرافی به تشخیص کمک میکند. اگر هیدروسل در مرد جوانی بدون علت مشخصی بروز کند.. بایستی.. جهت رد سرطان یا عفونت بیضه و اپیدیم دقیقا با سونو گرافی بررسی شود. عوارض: شامل فشار روی عروق تغذیه کننده بیضه( که منجر به آتروفی بیضه میشود) و خونریزی بع داخل کیسه ( بدنبال ضربه ) هست… علل هیدروسل:به فاصله کوتاهی پس از ضربه- رادوتراپی- عفونت اون منطقه یت به تعبیری عفونت اپیدیدیم.. ارکیت بیضه… سرطان بیضه..

    پیچ خوردن ضمائم بیضه و اپیدیدیم:
    نوع پایه دار این ضمائم ممکن است بطور خودبخودی دچار پیچش شود که منجر به بروز واکنش التهابی .. میشود. این پدیده معمولا در پسر بچه های زیر 16 سال دیده میشود. درد بیضه اولین علامت است که پس از آن توده کوچک و حساس در قطب فوقانی بیضه یا اپیدیدیم لمس میشود.اون علامت خیلی اختصاصی هست.. بویژه اگر با کشیدن پوست روی آن توده آبی رنگ
    دیده شود. در معاینات بعدی تمام بیضه متورم و حساس است( که در این مرحله افتراق آن از پیچ خوردن طناب اسپرماتیک مطرح میشود). ودر صورت هر گونه شکی به پیچ خوردگی طناب اسپرماتیک باید بلافاصله عمل جراحی صورت گیرد…زیرا
    در مورد پیچ خوردن طناب اسپرماتیک.. زمان عامل مهم و بحرانی هست. معمولا درد و تورم کیسه بیضه در عرض 7-5 روز رفع میشود.

  28. با تشکر از راهنمایی شما و صرف وقت گرانبها جهت پاسخگویی به سوالات…

  29. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    بهترین را برای به تاخیر انداختن انزال در آمیزش چیست؟ آیا دارو یا اسپری خاصی برای این منظور استفاده میشود؟ اگر استفاده میشود نام و دز آنرا مرحمت بفرمائید. ممنون از شما .

    • تاخیر انزال

      سلام اين حالت كاملا ريشه عصبي دارد در نتيجه فرد بايد تكنيكهاي آرامشو تمركز را فرا بگير د و انجام دهد . استفاده از كرم هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري هاي بيحس كننده ميتواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد . انواع کرمها و اسپریها تقریبا ترکیب مشابهی دارند .
      جهت اطلاهات بیشتر:
      – استفاده از كاندوم كه البته برخي مواد بي حس كننده در خود دارند.
      – تمركز بر اموري به غير از سكس مثل يك موزيك آرامش بخش
      – افزايش تعداد مقاربت
      – روش ماسترز و جانسون ( فشار به آلت توسط شريك جنسي با دست در حين مقاربت تا جايي كه درد جاي لذت را بگيرد.

  30. درود .

    در ناحیه ای از بینی من جایی که استخوان بینی به پیشانی وصل میشه و بین دوچشم استخوان بینی به شدت فرو رفته و حسابی چهره ی اینجانب را دراکولایی کرده(مزاح) و در خانواده هم خوشبختانه یا شوربختانه این عارضه فقط نسیب این جانب شده. چون عارضه عجیبیه پیش پزشک نرفتم .
    آیا راهی وجود دارد که قسمت خالی از استخوان را پر نماید ؟

    • استخوان بینی

      سلام . من میدانم که چهره شما جذابتر از آنی است که نگاشته اید . اگه خیلی دلواپس هستید با یه جراح گوش حلق بینی و یا جراح زیبایی مشاوره نمائید و مشگل شما حل خواهد شد . لبخند بزنید که لبخند زیبا تر از همه است .

  31. با عرض سلام و خسته نباشيد:
    من تقريبآ 1 ماه و نيم كه هر 7 روز پريود ميشم.به دكتر هم مراجعه كردم و سونوگرافي كه دادم نرمال بوده و طبيعي.من 22 ساله هستم در ضمن قرص اسپيرولاكتون همبه مدت 1سال و نيم براي درمان پر مويي استفاده ميكنم.اگر ممكن من رو راهنمايي كنيد.

  32. سلام با عرض خسته نباشید…
    من 21 سالمه,حدودا از پارسال درد زیر شکم پیدا کردم.این درد طوریه که باعث میشه طناب اسپرماتیک سمت چپم کاملا با دست لمس شود و درد نسبتا شدیدی هم دارد.این درد به بیضه سمت چپمم رسیده
    من اردیبهشت ماه امسال سونوگرافی هم رفتم ولی نتیجش این بود که همه چیزم نرماله, سنگ کلیه,اندازه ی بیضه ها و طنابهای اسپرماتیک هم کاملا نرمال بود.
    تقریبا 10 روز پیش وقتی جنب شدم داخل منی خون دیدم که خیلی ترسیدم.واسه همین یه روز بعد واسه اینکه خیالم راحت به که دیگه خون نمی بینم استمنا کردم که متاسفانه بازم خون مشاهده کردم.دقیقا 10 روزه که این دردم شروع شده و تموم نمیشه.من خیلی نگرانم .اگه بشه یه راهنمایی بکنید.ممنون از لطفتون

  33. سلام . از نتیجه آزمایشها خیلی وقت گذشته است . میتواند علت التهابی داشته باشد . به یک اورولوژیست مراجعه نمائید . مطلبی را برایتان انتخاب کردم . البته بیاد داشته باشید که سرطان پروستات عارضه رایج در سالمندان است .
    علل خون در منی :
    سرطان پروستات، سنگ مجراي انزال، سنگ پروستات(اين خيلي شايع است واکثرا» بدون همواسپرميا مي باشد)، التهاب پروستات،التهاب کيسه مني، تومورهاي کيسه مني(خيلي نادر است)، افراط در نزديکي و در فواصل کم، نداشتن نزديکي به مدت طولاني، طولاني بودن مدت نزديکي و تخليه ناگهاني کيسه مني اتساع يافته.
    بايد توجه داشت که نيروي خروج انزال زياد است.اين امر ناشي از انقباض شديدي است که موجب آن مي شود که مي تواند به عروق ظريف کيسه مني آسيب رسانده و باعث خونريزي شود.
    علل ديگر:
    1-تومورهاي بيضه(چون 5 تا 10 درصد انزال محصول بيضه است).
    2-متاستاز ملانوما Adamantinoma خوش خيم يا بدخيم.
    3-پوليپ مجراي ادرار.
    4-بيوپسي پروستات.
    5-تزريقات داخل پروستات.
    6-عفونت پروستات و همچنين ابتلا به Schistosoma .
    7-متاستاز به کيسه مني.
    8-تومور کليه.
    9-سارکوم پروستات.
    10-ترموتراپي براي درمان BPH .
    11-ممانژيوماي مجراي پروستات.
    12-آميلوئيد کيسه مني.

  34. سلام…
    من دختری هستم 17 ساله …. 170 قد و 50 کیلو وزن…
    به دکتور های تغزیه خیلی سر ز ده ام اما هیچ تاثیری نداشته است…
    من برای اضافه وزن باید چه کار کنم؟
    ممنون…

  35. سلام
    من خيلي نگران هستم ازتون خواهشمندم اگه مي تونيد جواب بديد
    احتمال حاملگي با وجود پرده بكارت چقدر است؟
    تا چند ساعت بعد از مقاربت بايد از قرصهاي LD وHD استفاده كرد؟
    اگر زمان اين استفاده از اين قرصها از 24 ساعت بيشتر شود باز هم تاثير دارد؟

  36. با سلام و خسته نباشید من 23 سال دارم ازمایش انجام دادم گفتند کم خونی داری ولی میزان کم خونی من کم است و قرص کلسیم کربنات و eisen plus eurho vital تجویز کردند . در ضمن قند خون من 65 است و بیشتر مواقع فشار خون م پایین است و گاهی که سردرد میگیرم فشارخونم به 9روی 6 میرسد و چون رشته دانشگاهی من ریاضی کاربردی است اکثر مواقع که از تدریس در مدرسه برمیگردم بیحال هستم و اصلا انرزی ندارم یا بعد از انجام ورزش یا فعالیت خیلی زود خسته میشوم من زیاد اهل ورزش کردن نیستم و تنها فعالیت من 4 روز دانشگاه که روزی 80 کیلومتر باید این مصافت را طی کنم و 2 روز تدریس در مدرسه است و مابقی ساعات هفته باید درس های دانشگاهم را بخوانم گاهی اوقات حتی در 24 ساعت از در خانه بیرون نمیروم و در حیاطمان که ویلایی است قدم نمیزنم و بیشتر دوست دارم بخوابم

  37. سلام میخواستم بدونم بارداری از طریق تیغی که یه آقا قبلا استفاده کرده و36ساعت بعد یه خانوم استفاده کنه ممکنه؟

  38. سلام. میخواستم نحوه مصرف قرص eiswn plus ro begid رو بگید.مرسی

  39. سلام.من جوانی 22 ساله هستم حدود 6 ماه است وقتی میخواهم نزدیکی کنم بیضه هایم به سمت بالا میان و باید انها رو دوباره به جای اول برگردانم .خواستم ببینم چرا قبلا این اتفاق برایم نمیافتاد و به نظر شما علت ان چیست؟

پاسخی بگذارید

