احساس آبی

موضوعات این پست : انتخاب – بوته بی گل – دروازه ای بسوی جهنمfeelingblue

انتخاب

دلم برای دکتر یاشار ( پزشک 78 ) و مطالب خوبش تنگ شده . نمیدانم چرا وبلاگش حذف شده . برای این دوستم در دنیای مجازی و همکار بسیار محترمم تندرستی آرزو میکنم .

بوته بی گل

کسی میگفت : با پسرام رفتیم و خاک و کود و گلدان و تخم گل خریدیم . تخم ها رو کاشتیم . ایام گذشت . بوته ها بزرگ شدند اما گل ندادند . از شرمندگی چند گل مصنوعی روی بوته ها گذاشتیم !

دروازه ای بسوی جهنم

turkmenistan.چند سال قبل درترکمنستان بودم . با یکی از همکارانم به محلی شگفت انگیز مشهور به «دروازا» و یا بقولی «دروازه جهنم» رفتیم . جایی که حفره ای در زمین چنان آتشفشان ایجاد شده بود . همکار پزشکم میگفت که قدمت این شکاف به سال 1971 مربوط می شود. به گفته او یک اکیپ پژوهشی زمین شناس به طور تصادفی متوجه وجود یک غار عجیب زیرزمینی آکنده به گاز طبیعی در این ناحیه شده بودند و در پی تحقیقات و حفاری آنها ، این غار دچار ریزش شده و در برابر دیدگان آنها حفره ای با قطر 50 تا 100 متر و عمق 20 متر در صحرای ترکمن پدیدار شده است . بنابه به دلایلی این واحد پژوهشی برای پیشگیری از انتشار گازهای سمی تصمیم گرفته اند که این گازها را بسوزاند .

turkmenistanدمدمه غروب و شبانگاه این محل چهره ای عجیب بخود میگیرد . اشعه این ناحیه در شب برای جانوران و حشرات جذاب است و آنهایی که در پی روشنایی باشند به دام این نور کاذب میافتند و میسوزند ! دوستان محلی در نزدیکی شهر » دروازه » به شوخی میگفتند تا مرگ طبیعیت از جهنم دور باش . در این فکر بودم که این پدیده شاید نوعی آتشفشان باشد اما یکی از زمین شناسان ترکمنستانی میگفت که این گودال آتشین، مربوط به عوامل طبیعی فرشایشی یا آتشفشان نیست بلکه یه خاطر کنجکاوی و یا اشتباه پژوهشی از طرف متخصصین شوروی بوده است . آنها در دهه پنجاه میلادی در حال حفاری برای تهیه گاز طبیعی در آن منطقه بوده اند و با آتش زدن آن موجب ایجاد این پدیده خارق العاده شده اند .

این آتش تا کی دوام خواهد داشت ؟ این فکری بود که سرم را مشغول کرده بود و آنرا از یکس از دوستان پرسیدم . او نظر دیگری داشت و میگفت که این حفره یک دهانه وسیع آتشفشان گازی میباشد . اگر گازهای این حفره به جو زمین برسند موجب بروز عوامل نامساعد جوی و گرمایش خواهد شد . این حفره همیشه در حال سوزاندن گازهای سمی است و همین امر مانع نفوذ این گازها به اتمسفر زمین میشود و شعله آن تا زمانی که گاز به اتمام رسد فروزان خواهد بود.

 

***

Posted on ژوئن 25, 2009, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 18 دیدگاه.

  1. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلا. دختری 2.5 ساله دارم که مدتی است دفعتاً به دلیل دردی در پشت گردن خود گریه شدیدی میکند. این اتفاق هفته ای 2-3 بار رخ میدهد. رخ دادن این درد حالت خاصی ندارد. ممکن است هنگام بازی باشد یا هنگام صحبت کردن با من یا مادرش. باید آنرا به تخصص خاصی ببرم یا نزد متخصص کودکان؟

    دکتر : با سلام، فرزندتان را باید فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویزیت کنند.

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند .

  2. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام گاهي دردي در ناحيه بيضه ها و مخصوصا بيضه چپ احساس ميكنم و بيشتر مواقع اين امر پس از انجام فعاليت هاي جنسي (غيراز دخول يا بهتر بگويم وقتي مني اي خارج نميشود) اتفاق مي افتد و گاهي تا يك روز ادامه مي يابد. قبل از ازدواج به متخصص ارولوژي مراجعه كرده ام و ايشان پس از معاينه و سونوگرافي ابتلا به واريكوسل را رد كردند. لطف كنيد بفرماييد اين درد عادي است و اگر بله راه كاهش و حذف آن چيست؟
    دکتر : با سلام در صورت تحریک جنسی زیاد و عدم انزال امکان ایجاد درد بیضه ها وجود دارد.

  3. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام آقاي دكتر ممنونم كه كمكم كرديد و گفتيد شوهرم به اورولوژيست مراجعه كنه دكتر گفته واريكوسل دوطرفه داره و بايد عمل بشه ميخواستم بپرسم چه مدت طول ميكشه تا بعد عمل اسپرمها زياد بشن و باروري صورت بگيره بازم ممنونم كه كمكم كرديد
    دکتر : با سلام در انتخاب بیمار برای عمل واريكوسل دوطرفه باید بسیار دقت کرد زیرا تنها 10% موارد دوطرفه میباشد. بهیود وضعیت اسپرمها به تدریج و معمولا طی چند ماه رخ میدهد.

  4. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : باسلام به دکتر . واریکوسل دوطرفه چه مشکلاتی دارد آیا از واریکوسل یکطرفه حاد تر است باتشکر
    دکتر : باسلام احتمال ناباروری در واریکوسل دوطرفه به ویژه در صورتی که گرید ان در طرف راست نیز 3 باشد بیشتر است.

  5. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام من یه دختر 27 ساله هستم می خواستم بدونم مصرف روزانه یه قرص ویتامین b1 ضرری نداره چون به اشتهام کمک می کنه؟سیپروهپتادین نمی خوام بخورم یا شربت باریج.تو دوران بارداری چی مصرف ویتامین ب1؟
    دکتر: دریافت B1 فقط در صورتی که از طریق خوراکی 1000برابر و به صورت تزریقی 100 برابر بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه باشد مسمویت زا است و بنابراین مصرف روزانه یک قرص بی ضرر به نظر میرسد.

  6. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : من یک رژیم بر حسب کالری دارم ولی هر روز هم برنج می خورم . آیا بهتر نیست یک روز در میانش کنم ؟ یا اینکه هر روز به مقدار کم اشکال نداره؟ متشکرم
    دکتر: سلام-مصرف برنج به مقدار متعادل در هر روز هیچ اشکالی ندارد فقط باید از یک حد تعیین شده دریافت کالری را بالا نبرد.

  7. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام – تمام بدن من دچار استریا شده است و به هر پزشکی ( پوست )مراجعه میکنم اظهار مینمایند راه در مانی وجود ندارد با توجه به سن ینده 28 سال و مشکلاتی که این قضیه برایم بوجود آورده استدعا دارم اینجانب را راهنمایی فرمایید ضمنا ورزشکار هستم و تغییر وزن برایم تا حدودی اجتناب ناپذیر هست ( حدوداً دو سه کیلو متغیر هستم ) در صورت امکان با توجه به سکونت بنده در کرج پزشک معالج معرفی فرمایید . با سپاس فراوان
    دکتر : متاسفانه درمان استریا بسیار مشکل است ولی با لیزر میتوان آن را بهبود داد.

  8. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام دختری هستم 25 ساله مدت 3 سال که به اگزمای شدید مبتلا شده ام بارها به پزشک مراجعه کرده ام بر اثر استفاده ی زیاد از پماد تریامنیسولون در نواحی کشاله ی ران و زیر بغل دچار ترک های زیادی شده ام که با مصرف کرم ضد ترک نیز درمان نشد که خارش شدید و سوزش شدیدی را ایجاد کرده و پزشک دیگری مصرف egoderm cream را تجویز کرد اما فایده ای نداشت من از کرم های مرطوب کننده ی زیادی استفاده می کنم اما در کل بدنم به جز صورت مخصوصا در زیر بغل وکشاله ی ران شدیدا دچار قرمزی و خارش هستم می خواستم بپرسم ایا روش درمانی دیگری وجود دارد؟روشی برای از بین بردن این ترک ها هست یا خیر؟متشکر
    دکتر : استفاده از کرمهای غیر کورتونی،پرهیز از تماس با مواد و درمان با اشعه از روشهای دیگر درمان هستند.

  9. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام وآرزوي سلامتي دختري30 ساله هستم براي تقويت مژه وابرو روغن فندق كه بهداشتي و با تاييد وزارت بهداشت است موثر مي باشد در غير اينصورت لطفا دارو يا محلولي را معرفي فرماييد ممنونم
    دکتر : ابتدا باید از نبود بیماری دیگر مثل تیرویید اطمینان داشته باشید.به پزشک مراجعه کنید.

  10. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام آقای دکتر.پسری هستم 25 ساله که چشمانم گود است و تیرگی دور آن مرا آزار می دهد.در ضمن لاغر هم می باشم.آیا شربتی و یا قرصی برای رفع آن می باشد.اگر راهی هست ممنون می شم
    دکتر : گودیو تیرگی چشمها اغلب ارثی است و درمان ندارد.

  11. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : باسلام به دکتر . من 31 ساله و18 ماه است که زندگی مشترک راشروع کردم اما از زود انزالی خیلی رنج می برم به پزشک مراجعه کردم اماهیچ تفاوتی نکرد باتوجه به این که من داراری واریکوسل دوطرفه دارم مدت انزال بعداز دوخول5 ثانیه می باشد چند مورد هم ازاسپریهای تاخیر ی استفاده کردم اما نتیجه ای نداشت لطفا راهنمایی فرمایید باتشکر
    دکتر : در خصوص انزال زود رس باید :نظراورولژیست ، اعصاب وروان و داروها بررسی گردد . گرچه مشاوره و آموزش نیز لازم است.

  12. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام و خسته نباشید من مشکلی دارم که خودم نتونستم واسش کاری کنم آقا دکتر من بیش از حد رویا پردازی میکنم.طوری که شبها تا یه داستان واسه خودم رویا پردازی نکنم خوابم نمیبره..اونقدر که با داستان خیالیم میخندم گریه میکنم و…چند وقته همه خیالاتم دور سکس میچرخه و من نا خودآگاه استمناء میکنم..و اونقد این رویا تو ذهنم میره که واسه فرار از هر مشکلی که دارم به رویا پردازی پناه میبرم..منا راهنمایی کنید من 24 سالمه و تا حالا چند بار مورد سواستفاده جنسی قرار گرفتم البته با رضایت خودم چون توانایی گفتن نه را هیچ وقت نداشتم. تو را خدا منا راهنمایی کنید من از این چیزایی که دورما گرفته ناراضی ام..من نمیتونم حضوری مسایلما به کسی بگم..راهنماییم کنیدوبهم کتاب معرفی کنید نمیدونم هر چی فکر میکنید به دردم میخوره…خواهش میکنم
    دکتر : شما باید حضوری مراجعه نمائید. گرچه این شرح حال شما ساده بنظر میرسد اما میتواند باعث افسردگی پیشرونده بشه .پس به خودتان کمک کنید و مرا جعه نمائید به سرویس اعصاب و روان.

  13. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام دختر یکی از اقوام در رفت و آمد خانوادگی مبادرت به دزدی می کردوازجیب وکیف اقوام پول بر می داشت آخرین بار در مهمانی خانوادگی تکرار شدومبلغی را برداشت ودر کیفش گذاشت میزبان به محض متوجه شدن کیفش را نگاه کرد ولی او اظهار بی اطلاعی کرد وگفت کس دیگری پول را در داخل کیفش گذاشته متاسفانه وقتی پدر ش متوجه شد به حمایت از دخترش روابط را قطع کرد نظر شما چیست
    دکتر : این مسئله گرچه حقیقت ممکن است داشته باشد.مسئله حیثیتی است و پدر مامبرده نمی پذیرد.که طبیعی است .اما شما باید مراقب تکرار این عمل که جزو اختلاهای رفتاری و ضد اجتماعی است باشید. و اون دختر خانم هم باید به سرویس اعصاب و روان مراجعه تا درمان گردد وگرنه دچار مشکلات قانونی خواهد شد.

  14. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام من پسری 25 ساله هستم من یه مشکل عجیب دارم و اونم اینکه وقتی با صدای بلند دیگران از خواب بیدار میشم یا بهتر بگم وقتی بد خواب میشم بدنم شروع به خارش میکنه و دیگه نمی تونم بخوابم دلیلش چیه ؟ راه حلی داره ؟ ممنون که به سوالاتمون جواب میدید
    دکتر : بدخوابی یا ناگهانی از خواب پریدن باعث آزادشدن هورمونهای تنگ کننده عروق و استروئیدها درخون میشود و هیستامین هم مختصر .که با خوردن آنتی هیستامین قابل رفع میباشد که میتوانید قبل از خواب از هیدروکسی زین شربت یک یا دو قاشق میل فرمائید اگر بعد از دو هفته موثر نبود مشاوره هم کمک کننده است.

  15. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام متاسفانه بدلیل مشکلات زیادی که در زندگی دارم و فشارات زیادی را تحمل می کنم دچار نوعی افسردگی شده ام و چیزی که خیلی آزارم می ده اضطراب بیش از حد است و اینکه همیشه نگرانم اتفاق بدی بیافته این نگرانی و اضطراب همیشه با منه و خیلی اذیتم می کنه همیشه به نوعی بی حوصله و ناراحتم می خواستم نوعی داروی گیاهی به من معرفی کنید تا شاید کمی از این استرس کاسته بشه با تشکر از شما
    دکتر : داروهای گیاهی مقوی اعصاب را از عطاریها سئوال کنید.اما عرق کیالک +گل گاو زبان +عرق بهار نارنج را تجربتا میشناسم که شما هم مخیر به استفاده هستید.

  16. با سلام خدمت دکتر سردار من تقریبا هفت سال هست که عمل واریکوسل دو طرفه انجام داده ام ولی مشخصات اسپرمهایم هیچ گونه تغییری نکرده است خواهشمندم در مورد موثرترین روش درمان واریکوسل راهنماییم کنید ودر صورت امکان یک متخصص خوب معرفی نمایید باتشکر

پاسخی بگذارید

