از آتش افروزی در غزه تا آتش نشانی در بندرترکمن

اپیزود اول – آتش بدون دودfire

استارت زندگی در کشور جدید با زبان آن کشور شروع میشود . اولین روز کلاس یک ماهه انتری پروگرام انگلیسی مایسا خانوم بود . سطح زبان در این دوره ارزیابی میشد . حدودا بیست نفر از کشورهای رنگارنگ در کلاس حضور داشتند . آنها آشنایی قبلی با همدیگر نداشتند . کلاس شروع شد و حاضرین همدیگر را معرفی کردند . نوبت رسید به یک دختر خانوم با حچاب سبزه :

– من عایشه متولد فلسطین و بزرگ شده عراق هستم . یک ماه قبل وارد کانادا شده ام …

نوبت به خانومی با موهای طلایی که در کنار عایشه نشسته بود رسید :

– من آکسانا متولد روسیه میباشم . دو سال قبل به کشور آباء اجدادیم یعنی اسرائیل مهاجرت کردم و سه هفته است که در کانادا زندگی میکنم …

همه همدیگر را معرفی کردند و بعد از مدتی زنگ استراحت شروع شد . وقتی آنها به کلاس برگشتند ، مایسا دید که دختر فلسطینی و اسرائیلی صندلیهای خود را عوض کرده و دور از هم نشسته اند .

اپیزود دوم – آتش در غزه

او پزشک است، از بمب و سلاح کشنده بیزار ، چه هسته‌ای چه خوشه ای و چه کوکتل . او یک انسان است و با هر ذهن انسان کشی متنفر، چه خود کشی چه کس کشی و هر نوعی که انسان انسانی را هلاک کند .

با مشاهده تصاویر کودکان جنگ بغض گلویش را میفشارد . او طرفدار صلح هست و دوست دارد مردم با تحمل عقاید خود ، دوستانه در کنار هم زندگی کنند . اما هزار افسوس که آتش جنگ در غزه بیداد میکند . همکاران او در این ارتباط سکوت نکردند و پیامی داشتند :

پزشک 78 : چشمها را باید شست

اندیشه ناب : برای کودکان غزه

دکتر مثبت : حرف

اپیزود سوم – ماموران آتش نشانی هفت شهر موفق به مهار آتش خانه ای در بندرترکمن گردیند!

دود و شعله های آتش یک ساختمان در خیابان گلستان شهرستان بندرترکمن ، نیروهای آتش نشانی و نیروهای خدمات ایمنی را به این محل کشاند. پس از آنکه ماموران آتش نشانی بندرترکمن موفق به مهار آتش نشدند به ناچار از شهرهای مجاور تقاضای کمک کردند .

به گزارش خبرنگار سایت ترکمن آنلاین، پس از حضور نیروهای آتش نشانی شهرهای گرگان ، کردکوی ، بندرگز ، آق قلا ، گمیشان ، سیمین شهر و همچنین نیروهای شهرستانی هم چون اداره برق ، شهرداری ، شورای شهر و نیروهای مردمی پس از چندین ساعت موفق به مهار آتش گردیند.

اپیزود چهارم – خواب آتش سوزی در بیمارستان بندر (؟)

؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

 

Posted on فوریه 21, 2009, in مطالب متنوع, کل مطالب, کانادا. Bookmark the permalink. 17 دیدگاه.

  1. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام دکترو پسر 28 سالی هستم که به زودی ازدواج می کنم اما التم حالت غیر طبیعی داره خمیده به پایین در حالت تحریک و خیلی هم سریع از حالت تحریک شده به حالت عادی بر می گرده لطفا راهنمایی کنید؟ شاد باشید
    دکتر: شما برای خمید گی آلت باید به یک ارولوزیست مراجعه نماید.

    سوال : من 17 سال دارم در اطراف بیضه هایم چیزهایی موجود می باشد . آیا این امر طبیعی است یا که بیماریست و باید درمان شود؟ درمان آن چگونه است؟
    دکتر: شما احتمالا” مبتلا به واریس بیضه هستید که قابل درمان است

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند .

  2. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام و خسته نباشید آقای دکتر من نامزد دارم که هیچ رابطه جنسی با هم نداریم ولی آلت تناسلیشون خیلی به ایشون فشار میاره .بدون اینکه خبر داشته باشم به مدت 2 هفته هر روز 1 قاشق کافور مصرف کردن.دیشب به من خبر دادن مضرات کافور را خواندم و به ایشونم خبر دادم که گفت تنفسم مشکل پیدا کرده و کلیم واقعا درد میکنه و حالتهای اسهال و استفراغ هم دارم.دکتر برای اینکه مواد از بدنشون بیرون بره چه اقدامی کنند؟ لطفا ما را منتظر نگذارید با تشکر
    دکتر: . این بیمار باید از نظر مسمومیت با کا فور به بزشک مراجعه نماید

  3. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : آیا امکان دارد بیضه سمت راست که از اول درون کیسه بیضه نبوده و در سن 16 سالگی پایین اورده شود آیا امکان دارد از نظر باروری و هرمون کاربرد داشته باشد (درصورتی که اندازه آن زیاد کوچک نشده باشد و اندازه ان بر اساس سونوگرافی ( 34×36mm) باشد
    دکتر: بتی امکان دارد کاربرد داشته باشد

  4. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : از سونوگرافی انجام شده از بیضه های من بیضه راستم به اندازه (42×22mm ) و بیضه چپم به اندازه ( 33×14mm ) می باشد آیا بیضه راستم از نظر اندازه ای مشکلی ندارد (در مقایسه با بیضه چپم)
    دکتر: بیضه چب مشکل دارد

    سوال : سلام دکتر آبدار پسر 28 سالی هستم که به زودی ازدواج می کنم اما التم حالت غیر طبیعی داره خمیده به پایین در حالت تحریک و خیلی هم سریع از حالت تحریک شده به حالت عادی بر می گرده لطفا راهنمایی کنید؟ شاد باشید
    دکتر: شما برای خمیدگی آلت باید به ارولوزیست مراجعه نماید

  5. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلم . من مبتلا به بیماری صرع میباشد و سدیم والپرات مصرف میکند متاسفانه مدت 32 روز است که ناخواسته باردار شده است میخواستم بدونم که مشکلی برای جنین بوجود نمیآید ؟ در حال حاضر داروی ایشان با نظر متخصص عوض شده است. با تشکر
    دکتر: با سلام، در صورتی که داروی بیمار عوض شده باشد برای جنین مشکلی پیش نخواهد آمد ادامه درمان حتماً بایستی انجام گیرد.

  6. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : باسلام وعرض خسته نباشيد پسري دارم 18ساله حدوديك ماه است كه خودش متوجه بزرگ بودن بيضه سمت چپش شده است به دكترمتخصص مجاري ادرارودستگاه تناسلي مراجعه وبعدازمعاينه وسونوگرافي تشخيص واريكوسل ازنوع درجه دوم ونوبت عمل جراحي به روش لاپاروسكوپي داده است سوال بنده ازجنابعالي اين است آيااين روش موفقيت آميزخواهدبوديا روش ميكروسرجري باتشكر
    دکتر: بهترین روش میکروسرجری است گرچه بسیاری از بیماران که به روش لاپاروسکوپی جراحی میگردند نیز مشکلی ندارند

  7. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام و خسته نباشید آقای دکتر من دنبال جوابم گشتم متاسفانه به جواب کاملی بر نخوردم میخواستم ببینم اندازه نرمال آلت تناسلی و بیضه ها چقدر باید باشد که بیماری و میکرو پنیس تلقی نگردد .
    دکتر: آلت در حالت نعوظ 10 ال 25 سانتیمتر بیضه 3*4*5 سانتیمتر

  8. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام وخسته نباشيد خدمت دكتر . لطفا بگويد ايا واريكسل سمت چپ درجه3 بر رويه بيضه سمت راست هم اسيب ميرساند اگر نميرساند ايا ميشه بدون عمل واريكسل درجه 3سمت چپ از بيضه سمت راست و با استفاده روشهايه نوين بچه دار شد توضيح دهيدبا سپاس لطفا كامل راهنمايي كنيد ممنون
    دکتر: واریکوسل چپ میتواند بیضه راست را هم آسیب برساند به همین دلیل باعث ناباروری میشود

  9. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام و خسته نباشید اقای دکتر من پسری 21 ساله هستم که از سن 15 سالگی به عمل استمنا دچا شدم در ین سالها (از سن 15 سالگی تا سن 21 سالگی ) به طور زیادی این عمل زشت را انجام می دادم به طوری که بعضی روزها 4 بار در روز استمنا می کردم , لان حدود دو سال است که الت تناسلی و بیضه های من به طور فجیعی رشد کرده و خیلی بزرگتر از اندازه طبیعی خود شده است بطوری که موقعی که شلوار میپوشم از ناحیه بیضه ه احساس درد می کنم و این مساله مرا از نظر روحی هم اذیت میکند اقای دکتر خواهش میکنم به من بگویید راه کوچک کرد ن و برگرداندن الت تناسلی و بیضه ها به حالت طبیعی خود چیست ؟ خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید
    دکتر: اگر بیش از حد بزرگ است بایستی معاینه شوید.

  10. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : لطفا نام یک شامپوی مناسب که از ریزش موها جلوگیریس کند را نام ببرید
    دکتر: شامپو ها از ریزش موها جلوگیری نمیکند.

  11. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : چه دستگاهي براي از بين بردن قطعي تركهاي بدن در اثرچاقي ولاغري وجود داره
    دکتر: هیچ دستگاهي براي از بين بردن قطعي تركهاي بدن مفید نیست ولی لیزر فرکشنال اثر بخشی خوبی دارد.

  12. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام . آیا بنده برای برطرف کردن منافذ باز پوست و لک میتوانم شبها از کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی و در روز از تیرتینوئین استفاده بکنم ؟ با تشکر
    دکتر: کرم لایه بردار آلفا هیدروکسی و تیرتینوئین هر دو باید شب مصرف شوند.تا حدودی موثر است.

  13. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام وخسته نباشيد. من دختری 20 ساله هستم متاهل . من حدود 1 سالی میشه که صورتم جوش های عفونتی همراه با درد می زنه از تابستان 86 شروع شد در تابستان جوش ها خیلی شدید بود بعد از آن تا تابستان امسال جوشها خیلی کمتر شد و دوباره تابستان امسال جوشهای بسیار شدیدتر شروع شد من کپسول داکسی سایکلین 60 عدد مصرف کردم ولی جواب نداد و همچنان صورتم جوش می زند . می خواستم از شما اقای دکتر بپرسم می تونم قرص دکوتان استفاده کنم؟تا جایی که من تحقیق کردم عوارض زیادی دارد شما چه دستوری می دهید. با کمال تشکر
    دکتر: سلام.برای تشخیص دقیق و درمان صحیح لطفاً به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

  14. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام می خواستم ببینم قرص اسین پلاس و زینگ پلاس می تونه باعث ورم زیر چشم بشه .من چند روزیه که رژیم دارم تا کمی چاقتر بشم و دکتر اینارو برام تجویز کرده ولی حس می کنم زیر چشمم پف کرده آیا از تغذیه غذایی هست یا از این دوتا قرص ممنون میشم راهنمایی کنید
    دکتر : سلام-این دو قرص به جز مختصر حالت تهوع و احتمالا کمی یبوست عوارض دیگری ندارند

  15. مصرف پماد هیدروکورتیزون و هیدروکینون و ترتینوئین را با هم برایم تجویز کرده اند گفته اند هرشب هر سه تا رو ترکیب کنم و روی پوست بمالم. سوالم این است که ترکیب این سه پماد را فقط روی لکه های جوش و نواحی جوش زده بمالم یا روی کل پوست صورتم؟

  16. سلام آقای دکتر… من پسری 22ساله هستم و نامزد دارم. اما خودم از اندازه ی آلت تناسلی خودم راضی نیستم و احساس عدم اعتماد بع نفس دارم. آلت بنده در حالت نعوذ 10 سانتی متره… آیا قرصهایی مثل ویگاریکس برای افزایش طول آلت مفید هست؟ یا از چه راهی میشه آلت تناسلی رو بزرگ کرد؟ متشکر

پاسخی بگذارید

