فرشته کوچکی در کما

نگاه اول : کودک سالاریAngel

آقایی اوکرائینی که اخیرا به یکی از کشورهای آمریکای شمالی مهاجرت کرده بود ، با دوست اوکرائینیش در حال چت است .
اوکرائینی در وطن: … خوب باریس، از بهشت وعده داده شده راضی هستید ؟ بچه ها چطورن ؟
مهاجر اوکرائینی: بابا غلط کردم اینجا اومدم ، اینجا مملکت من نیست ، مملکت بچه هاست . اگه از بچه زیر دوازده سال صد متر فاصله بگیری ، پلیس دستگیرت میکنه ! اگه یه اثری از ضربه در کودک مشاهده بشه ، ممکنه بازداشت بشی یا حتی بچه رو از دستت بگیرن . اگه بخوای جایی استخدام بشی ، باید تائیدیه عدم کودک آزاری بیاری. بچه هارو هر روز تو مدرسه سین جیم میکنن تا رفتار خانواده با کودک رو بدونن. بچه دیگه بچه ما نیست و بچه دولته و وای اگه طفلی از والدین شکایت کنه!
اوکرائینی در وطن: پس اینطور . خوب حقوق مردها چطور رعایت میشه ؟
مهاجر اوکرائینی: بابا کدوم مرد ؟ کدوم حقوق؟ مردها افراد درجه چهارم این مملکت هستن . در تمام امورات کودکان در اولویت اول هستن. زنها امتیاز دوم رو دارن . حیوانها از ارجحیت سوم برخوردارن و بیچاره مردها شهروندان درجه چهارمند .
اوکرائینی در وطن: خوب پس چرا اونجا موندی ؟ …

نگاه دوم : دکتر مهربانی در اندیشه کودک مو نقره ای بیمارش

باران بانو : پسرک مو نقره ای من!!

نگاه سوم : در حسرت فرزند

مرد و زن سالخورده آلمانی جلوی پنجره بزرگی نشسته اند . آنها در حال تماشای بازی بچه ها هستند و گربه کوچکی را بغل گرفته و به او شیر میدهند . آنها عمر خود را در حسرت داشتن یک کودک سپری کردند .

نگاه چهارم : شکنجه‌های پدر و نامادری، دختربچه ‪ ۱۱‬ساله‌ای را به کما فرو برد

پلیس گنبدکاووس، از طریق مسئولین بیمارستان از وقوع سوختگی شدید بدن دختر بچه ‪ ۱۱‬ساله ای به نام «حمیده»، اطلاع می‌یابد. گروهی از ماموران، برای بررسی موضوع به بیمارستان اعزام می‌شوند و در بررسی‌ها مشخص می‌شود که این کودک، به علت شدت جراحات، در بخش مراقبتهای ویژه، در حالت کما به سر می‌برد.
در ادامه تحقیقات، ماموران درمی‌یابند که پدر دختر، حدود یک سال قبل، از مادر وی جدا شده و پس از ازدواج مجدد، به علت بروز برخی مشکلات، به تهران مهاجرت کرده است.
از طرفی برابر اعلام پزشکی قانونی، مشخص میشود که بدن حمیده از ‪ ۳۷‬نقطه توسط سیگار و اتو، سوزانده شده و با توجه به متواری بودن پدر و نامادری وی ، ماموران به آنان مظنون و تحقیقات برای شناسایی محل اختفاء آنان در تهران آغاز می‌شود.
سرانجام پدر حمیده در یکی از محله‌های تهران دستگیر و در پی آن، نامادری کودک نیز دستگیر و برای انجام تحقیقات به آگاهی گنبدکاووس انتقال می‌یابند. متهمان که در بازجویی‌ها، به جرم خود اعتراف کرده، علت این اعمال خود را، مخالفت بستگان پدر حمیده با ازدواج آنان عنوان کرده و گفته اند: چون حمیده و خواهرش «عاطفه» برای مادر خود، بی‌قراری می‌کردند، آنها را به باد کتک گرفته و با اتو، قاشق و سیگار، بدن وی را سوزانده و شکنجه می‌کردیم.
پس از بستری شدن این کودک و انجام آزمایش و سی‌تی‌اسکن، خونریزی زیرمغزی مشاهده شده که با عمل جراحی، خون خارج گردیده است.کودک از طریق لوله تغذیه می‌شود، و نسبت به زمان و محیط هوشیار نیست.

Posted on نوامبر 1, 2008, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 15 دیدگاه.

  1. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت دکتر عزیز من دو سالی هست که پوست صورتم خیلی زیاد چربی بی مورد تولید میکند و دلیلش رو نمیدونم خواهشا اگه راه درمانی برای درمان کلی وجود دارد توصیه کنید و همین طور بهترین راه برای از بین بردن اسکار در ایران کدام روش میباشد و در آخر آیا چربی پوست مقطعی میباشد یا خیر چون من الآن 19 سال دارم تشکر…
    دکتر: استفاده مداوم از پاک کننده غیر صابونی توصیه میشود. چربی پوست مقطعی نمیباشد و دایمی است (تا چهل سالگی).احتمالا بهترین راه برای از بین بردن اسکار در ایران لیزر است.

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند .

  2. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت آقای دکتر وبا تشکر از سایت خوبی که دارید . آقای دکتر سوال من از شما این است که آیا دندان عصب کشی شده را که درد میکند میتوان دوباره عصب کشی کرد و آیا میتوان آن را با مواد همرنگ پر کرد ؟ و سوال دیگر من از شما این است که قیمت مواد همرنگ نسبت به جنس آن متفاوت است میخواستم بدونم قیمت آنها از چه مقدار شروع میشود ؟ با تشکر

    دکتر: با سلام در موارد زیادی می توان دندانی که قبلا” روت کانال شده است را درمان ریشه نمود شما می توانید برای این کار به یک متخصص درمان ریشه مراجعه کنید.هزینه ترمیم با مواد همرنگ دندان نیز با توجه به نوع مواد ، تجربه وتخصص دکتر،خدمات مطب و… متفاوت است.به نظر من قبل از انتخاب پزشک تجربه وکارآئی او را در نظر بگیرید نه قیمت را وگرنه مانند دندان روت کانال شده ای که دارید مجبور به درمان دوباره وپرداخت مبالغ بیشتری خواهید شد. با تشکر

  3. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خانمی هستم که 3 روز است فرزند 2 ساله خودم را از شیر گرفته ام .بااینکه هروز شیر سینه ام را با دست می دوشم ولی احساس درد شدید در سینه ام می کنم .لطفا مرا راهنمایی کنید که برای خشک شدن شیر چه بکنم؟با تشکر.

    دکتر: باسلام، برای کاهش خروج شیر از سینه ها بایستی تحریک نوک سینه به حداقل برسد. حتی المقدور سعی کنید شیر خود را ندوشید، درد سینه شما به علت تجمع شیر در غدد و مجاری شیری است که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

  4. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام ایا همه دندان ها را نیز می توان کاشت؟ اگر می شود برای هر دندان چند روز طول می کشد؟ لطفا در مورد هزینه نیز بگویید با تشکر

    دکتر : امکان کاشتن تمام دندان ها وجود دارد..با تشکر

  5. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام اقای دکتر . سوال من این بود که قبلا خیلی استمنا می کردم و الت تناسلی و بیضه های من الان خیلی بزرگ تر از اندازه معمولی خود شده است برای برگرداندن انها راهی هست یعنی امیدی هست که الت و بیضه ها ی من کوچکتر شود و به حالت طبیعی خود برگردد و راه درمان ان فقط عمل جراحی است یا اینکه با نه , با دارو و امپول درست می شود اقای دکتر خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید شما در جواب گفته بودین که باید به مطبتان مراجعه کنم و لی بدلیل دوری راه و دانشجو بودن من امکان این کار برایم میسر نیست خواهش میکنم راهنمایی لازم را انجام دهید با تشکر فراوان
    دکتر: آقای محترم با نشستن در خانه وتقاضای درمان کردن که درمان نمی شوید شما به نزدیک ترین متخصص ارولوزی درمحل زندگیتان مراجه نماید

  6. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام دکتر.مجردم و 24 ساله.درمان انزال زودرس به چه صورت هست . من پس از یک دقیقه ارضا می شوم و انزال انجام می شود چکار کنم .اگر میشه جواب بدهید و مشکلم همینطور برطرف شه ممنون میشم. با تشکر
    دکتر: شما با درمان داروعی قابل درمان هستید

  7. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : در نوک بیضه من اسپرماتوسل وجود دارد و این قسمت از قسمت پشت بیضه متورم تر است در چه حالتی نیاز به درمان دارد
    دکتر: با سلام بهتر است تا حد امکان اسپرماتوسل عمل نشود ولی در صورت تورم زیاد یا درد مقاوم نیاز به عمل دارد

  8. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام…ایا دوغ وفلفل وادویجات بر نقرس تاثیر دارد یا نه….ممنون…..
    دکتر: دوغ و محصولات لبنی کم چرب و ادویجات باعث تشدید نقرس نمی شود

  9. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام من پسری 18 ساله و بی حس و حال در غذا خوردن هستم.لطفا یک مولتی ویتامین مینرال مناسب معرفی بفرمایید که لااقل از فقدان ویتامین به حال احتضار نیافتم.لطفا قیمت مولتی ویتامین زیر 10 هزار تومان باشد. بسیار متشکرم
    دکتر: کپسول فارماتون مولتی دیلی سنتروم مکمل های خوبی می باشند ولی بهتر است شما ویتامیتن های لازم را از مواد غذایی تامین کنید

  10. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام استفاده طولانی مدت از قرص ارکتو مشکلی داره ؟ اسپری بی حس کننده چه مارکی بهتره و آیا بائث از بین رفتن نعوظ میشه؟مضرات هم داره؟ ممنون
    دکتر: با سلام بله. هیچکدام از مارکهای فعلی را توصیه نمیکنم. بله

  11. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام. پدر من 73 ساله است و در سال 81 به دليل مشکلات قلبي عمل باز انجام داده. اکنون حدود 5 ماهي مي شود که متوجه شديم از ادرار وي خون نيز بيرون مي آيد. با مراجعه به پزشک و انجام سونو مشخص شد که در مثانه يک توده به ابعاد تقريبي 21*17*14 وجود دارد. با توجه به انجام اکو و کارکرد قلب 10 درصد ، دکتر کليه انجام بيهوشي او را خطر ناک دانسته و از دست آنها در بوشهر کاري بر نمي آيد. به ما گفته اند که در تهران با عمل ليزر مي توان آن را تراشيد ولي آوردن پدرم به تهران نيز ريسک است چرا که با هواپيما نيز امکان ندارد و با سواري نيز براي وي دشوار است. حال مي خواستم بدانم که عمل ليزر مي تواند موفقيت آميز باشد تا او را به تهران بياوريم؟ و اين که غير از ليزر راهي ديگر نيز وجود دارد؟ اگر اجازه دهيد مي توانم سونو ايشان را برايتان ايميل کنم .
    دکتر: با سلام منظور از لیزر تراشیدن توده است. در تهران و سایر شهرها نیز ریسک بیهوشی همین قدر است و این عمل تنها با رضایت بستگان بیمار قابل انجام است.

  12. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام آقای دکتر ببخشین من چند تا سوال داشتم اگه میشه کمکم کنید. 1.من خود ارضائی میکردم اما الان کم کم دارم ترک میکنم اما هر موقع به فیلمی یا عکسی نیگا میکنم مایع لزجی میاد.چیکار کنم؟ 2.تقریبآ 25% طول آلت من دارای مو شده چیکار کنم که موهای زائد دیگه در نیاد چون در آینده باعث دل زدگی همسرم میشه! 3.من انزال زودرس دارم یعنی کمتر از 10 ثانیه ارضا میشم! 4. جناب دکتر میشه یک راهنمایی کنید که با چه دارویی میشه به قطر آلت افزود؟(بدون عمل)
    دکتر: با سلام 1.این مساله طبیعی است و مشکلی وجود ندارد. 2.به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. 3.جهت تجویز دارو به پزشک مراجعه نمایید.

  13. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : اگر در موقع خوردن آلت مرد كمي از آب اوليه را بدون اختيار خورده باشم امكان حاملگي وجود دارد يا نه ؟ از چه طريقي حاملگي حتما اتفاق مي افتد؟ آيا از پشت داخل كردن هم امكان حاملگي دارد يا نه؟
    دکتر: خیر. در صورتی که درحوالی زمان تخمک گذاری(روز 14 عادت ماهانه) اسپرم زنده ودارای حرکت در مجاور تخمک قرار گیرد امکان بارداری وجود دارد. در صورتی که پس از تماس از پشت اسپرمها خارج و به سمت واژن وداخل ان حرکت کنند امکان بارداری وجو دارد هر چند احتمال ان کم است.

  14. سوال : با سلام آقای دکتر . دو سال است از من منی خارج نمیشود ابتدا خروج منی کم و بی جهش شد و بعد کامل قطع گردید شش ماه قبل از این مشکل جراحی آپاندیس حاد انجام دادم بعضی پزشکها تاثیر دیابت بر مثانه بعضی نیز واریکوسل یا مشکل عصبی را باعث ان میدانند الان هفت ماه است دیابت را کنترل کردم ولی نتیجه نگرفتم داروهایی که مصرف کردم:پزودو افدرین بمدت یکماه روزی دو قرص_ _ویتامین e روزی یک قرص ب کمپلکس روزی یک قرص__اسید فولیک روزی یک قرص__متیل توستسترون روزی یک قرص هر کدام بمدت یکماه در ازمایش ادرار از نظر اسپرم نیز اسپرم مشاهده نمیشود در سونوگرافی مثانه ادرار باقیمانده پس از تخلیه 68 سی سی است در نوار مثانه نیز باقیماندن ادرار در مثانه بمیزان 40 سی سی گزارش شده است بفرمایید این مشکل بر اثر چه عواملی ممکن است بروز کرده باشد؟ ایا قابل درمان است یا خیر؟در صورت درمان دارویی است یا جراحی؟ با سپاس

    دکتر: درمان شما در مرحله اول داروءی است وبعد جراحی است

پاسخی بگذارید

