سوزاک چیست و چگونه معالجه میشود ؟

سئوال Neisseria-gonorrhoeae

آقای دکتر ع. ح. سردار  بدادم برسید . زمین و زمان برایم تیره و تار شده … حدودا یک ماه است که در خارج کشور هستم . بی ادبی نباشه ، شیطان به جلدم رفت و با کسی عمل غیر شرعی داشتم . بعد از سه روز در پیشابراهم سوزش داشتم و روز چهارم هم چرکی شد . با یکی از دوستان به شکل غیر رسمی به آزمایشگاه رفتیم و جواب آزمایش میکرب نیساریا گونوریا بود ( اگر درست نوشته باشم ) . هنوز دکتر نرفتم . تصمیم دارم سریع برگردم ایران . آقای دکتر غلط کردم . اعصابم سر جایش نیست . مرا راهنمایی کنید . من ناراحتی روحی و قلبی دارم لطفا نظر خود را بشکل دوستانه بدهید ، طوری که من دچار استرس مضائف نگردم . آقای دکتر من شنیدم که شما تجربه خوبی در این امور دارید . لطفا کمکم کنید . مزاح را فراموش نکنید . آقای دکتر پای کامپیوترم تا جواب شما را دریافت نمایم .

دکتر ع. ح. سردار   :

دوست عزیز سریع به دکتر متخصص امراض مقاربتی مراجعه نمائید . معالجه این بیماری ( سوزاک ) برای آنها آسانتر از مداوای سرماخوردگی است . در ضمن توضیحاتی به شکل دوستانه و با مزاح خواستید که من تلاشم را خواهم کرد :

سوزاک دیگه چیه ؟

سوزاک سوز عشقه . سوزاک بیماری عفونی بچه های شیطون و سر به هوا یه . میکروب آن در اثر کله شقی و بی احتیاطی این افراد ، به طریق مفاربتی منتقل و در همان محل علائم بیماری روئیت میشه . در بعضی از افراد گند زده ، بیماری در راست روده و گلو نیز بروز میکنه .

علامتش چیه ؟

ممکنه علائم بیماری در لیلی و مجنون این قصه بین دو تا ده روز و یا بعد از یکماه روئیت بشه و گاهی در کابوی تیر انداز علائمی مشاهده نمیشه و بیماری حالت مزمن رو بخود میگیره . لیلی ها معمولاً علایم کمی دارن و گاهی انگار نه انگار خبری بوده ! چراغ سبزهای بیماری عبارتند از : آه و ناله و سوزش به هنگام جیشیدن ، ترشحات به رنگ سبز ـ زرد گاهی مثل آب مماخ از اونجای لیلی یا مجنون . گاهی تب عشق نیز بروز میکند که خیلی خفیفه .

علت این سوز چیه ؟

باکتری های خوش تیب و تیتیش مامانی بنام گنوکوک عامل این قصه لیلی و مجنونن . باکتری ها ۹۹.۹٪ از راه آمیزشی منتقل میشن . پس میشه گفت اگه کسی بگه که از طریق کیسه حمام و حوله و صابون غضنفر آلوده شدم ، بدونین که داره راست راست چاخان میکنه . در صورت مقاربت های غیر طبیعی ، که مغز آدم از شنیدن آن صوت میکشه ، ممکنه راست روده یا دهان نیز وارد کارزار عفونی بشن . اگر مادر باردار آلوده باشه ، نوزاد هنگام عبور از کانال زایمانی ، ممکنه دچار عفونت بشه ( مخصوصا چشمها ). در موارد نادر ، دختر بچه های کوچولو موچولو میتونن از طریق مادر خود آلوده بشن .

چطور میشه پیشگیری کرد؟

نکن عاقل تو یه کاری که باز آرد پشیمانی . احترام به حریم خانواده از این بیماری پیشگیری عالی میتونه بکنه . پوشیدن کلاه ایمنی بنام کاندوم به میزان زیادی جلوی مشتهای آهنین سوزاک رو میگیره . نرفتن به دستشویی قبل از مقاربت و رفتن به دستشویی بلافاصله بعد از نزدیکی و دوش گرفتن خالی از لطف نیست و صد البته اگر آدم هیچ مقاربتی نداشته باشه هیچوقت مریض نمیشه !!

اگه معالجه نشم چی میشه ؟

ممکنه بعد از مدتی بیمار بلنگه یعنی دچار آرتریت عفونی (عفونت مفصل ) بشه . عفونت چشم در نی نی بچه ها می تونه به نابینایی بکشه . عفونت احشای تناسلی در لیلی ها محسوسه ، بعضی وقتا خون و قلب هم عفونی میشن و حالا در تب عشق بسوز و حال کن . ناتوانی جنسی و ناباروری عارضه دیگن که تنور لیلی و مجنون رو میتونه واسه همیشه خاموش کنه .

چه خاکی بسرم کنم ؟

خجالت رو بزار کنار وقتی دکتر بیمار سوزاکی رو ببینه حال میکنه و تو دلش میگه آخ جون یه مشتری با غیرت دیگه اومد . اون بیمار رو آزمایشگاه میفرسته که ممکنه شامل آزمایش میکروسکپی ترشحات دستگاه تناسلی ، راست روده ، یا گلو باشه اگه دکتره خیلی تیز باشه ممکنه کشت ترشحات و آزمایش خون رو هم بخواد .

علاجی هم داره ؟

نترس بابا جون ! اگه بیمار بره پیش بلده این کار ، بعد از دو هفته دو باره میتونه چنان ترمیناتور بشه . آنتی بیوتیک ضد سوزاک با دوزاژ و ساعات مشخص تنها دارو این بیماریه و جادو جنبل فایده ندارد . کله شقی گاهی کار رو بدتر میکنه یعنی بعضی لیلی مجنونها از هم سنگریهای قدیمی خود مشاوره میگیرن و داروهایی که اونا مصرف کردن رو استعمال میکنن و شربتهایی که اونا نوشیدن قلوپ قلوپ میخورن ، غافل از اینکه بیماریهای مقاربتی عاملهای متفاوتی داره ، یکی سوپرمنه ، اون یکی تارزانه و یکی دیگه جکی جانه و اون کناری بروس لیه . باید دونست که برای هر گونه میکرب روش خاص معالجه وجود داره . بیماری اگه بیشتر از یک ماه قدمت داشته باشه وارد مرحله مزمن میشه و اونوقت خر بیار و باقلی بار کن . معالجه بیماری با کهنه تر شدن آن سخت و سختتر میشه .

چند نکته برای دانشجویان پزشکی :

گاهی چند عامل میکروبی در یک بیمار میتواند وجود داشته باشد . به این خاطر مطالعه تاریخچه بیماری و آزمایش میکروسکپی و کشت ترشحات نقش اساسی را دارد . متاسفانه بعضی اوقات در آزمایش میکروسکپی تنها یکی از آن میکروبها کشف میشوند و به این خاطر آزمایش مجدد دارای اهمیت زیادی است . بیمار ممکن است قبلا یک بیماری مزمن مقاربتی دیگر داشته و حال نوع جدیدی را کسب کرده باشد و در آن صورت با تزریق آمپولهای ویژه ای میتوان میکروب خفته را بیدار و آنرا شناسایی کرد تا نسبت به آزمایش به عمل آمده آنتی بیوتیک با طیف اثری لازمه انتخاب و تجویز شود .

مثالی در این ارتباط ، آلودگی بیمار به دو عامل میکروبی یعنی تریکوموناد و گنوکوک است که در آزمایش تنها یکی از میکروبها روئیت شده (فرض مثال گنوکوک کشف گردیده است ). با توجه به آزمایش ، ممکن است تنها دارو برای گنوکوک تجویز گردد . با آغاز مصرف آنتی بیوتیک مخصوص عامل فوق ، ممکن است میکروب گنوکوک به تریکوموناد پناه ببرد . این موضوع را بدین شکل میتوان تشریح کرد که اگر انگشت اشاره دست چپ میکروب گنوکوک باشد و پنجه دست راست تریکوموناد در نظر گرفته شود ، در صورت مصرف آنتی بیوتیک ضد گنوکوک ، میکروب فوق (انگشت اشاره دست چپ) بسوی میکروب تریکوموناد ( پنجه دست راست ) میرود و پنجه دست راست بعد از آن انگشت اشاره دست چپ را در خود جای میدهد و از آن محافظت میکند و بدین شکل میکروب گنوکوک میتواند دور خود کپسول محافظتی ایجاد کند و با اتمام دوران دارویی بیمار ، از کپسول ایمنی خود بیرون آید . از سویی چون آنتی بیوتیک ضد گنوکوک تاثیری به تریکوموناد نداشته ، مشخصا میکروب فوق نیز به حیات خود ادامه خواهد داد . بدین خاطر از بین بردن هر دو میکروب در یک جدول زمانبندی شده دارای اهمیت فراوان میباشد .

دکتر ع.ح. سردار

مطلب مرتیط :

تریکوموناسیس عفونت مقاربتی

 

Posted on سپتامبر 2, 2008, in مقاربت, کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 31 دیدگاه.

  1. بيماريهاي مقاربتی

    بيماريهاي مقاربتي
    مـتاسفانه این روزها شیوع بیماریها و عفونت هایی که از طریق ارتباطات جنسی منتقل می شوند بسیار گسترده شـده است و تمام افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در معرض خطرات ناشی از این بیماریها قرار دارند. بـرخـی از آنـها با درد، زخم و ترشحات زیاد همراه هستند امـا سـایر آنها بدون هیچ گونه نشانه ای بوده و برای مدت زمـان طـولانی بـه صورت نهفته باقی مانده و ممکن است سـهـوا بـه دیگران منتقل شوند. تعدادی از بیماری ها قابل درمـان بـوده و بـرخـی دیـگـر درمـان نـاپـذیـرند. کسانی که مـی خـواهـنـد برای اولین بار با فردی ارتباط جنسی برقرار کنند باید مراقب باشند و از خود محافظت کنند. بهتر است پیـش از انجام هرگونه رابطه ای کلیه آزمایشـهای پزشکی را انـجـام دهـیـد تـا از سـلامـت فردی خود و شخص مقابل آگاهی لازم را بدست آورید.
    در این بخش برای بالا بردن اطلاعات شما در مورد مسائل جنسی و بیماری هایی که سلامت جنسی شما را به خطر می اندازند لیستی از شایع ترین بیماری های مقاربتی را به طور خلاصه فراهم آورده ایم. شما را آگاه می کنیم که این قبیل بیماریها چگونه منتقل می شوند، علائم آنها چیست و روش های
    درمانی هر یک به چه صورت انجام می پذیرد.
    الف)) بیماری های آمیزشی درمان پذیر
    1-سوزاک
    روش انتقال: از طریق ارتباط دهانی، مهبلی، مقعدی و همچنین از طریق مادر آلوده به فرزند در هنگام بارداری
    علائم:
    برای مردان: ترشحات زردرنگ و غلیظ آلت تناسلی، احساس سوزش به هنگام دفع ادرار
    برای خانم ها: افزایش ترشحات مهبلی، سوزش به هنگام خروج ادرار و خونریزی های نا مرتب قاعدگی
    درمان: آنتی بیوتیک ها
    2-سفیلیس
    روش انتقال: ارتباط دهانی، مهبلی، مقعدی و یا از طریق لمس کردن قسمت های عفونی
    علائم: پس از گذشت مدت زمان 2 تا 4 هفته پس از ابتلا به بیماری زخم های شدید گرد و بی دردی در محل عفونی شده پدید می آیند
    درمان: پنیسیلین
    3-کلامدیا
    روش انتقال: ارتباط دهانی، مهبلی، مقعدی
    علائم:
    در مردان: احساس درد به هنگام خروج ادرار، ترشحات آلتی و بروز گلو درد در صورت وجود ارتباط دهانی
    در زنان: نیز دفع ادرار همراه با درد شدید، ترشحات مهبلی و گلو درد در صورت ارتباط دهانی
    درمان: آنتی بیوتیک ها
    ب ))بیماری های آمیزشی غیرقابل درمان..
    1-ویروس تبخال انسانی (HSV) نوع اول
    روش انتقال: لمس کردن، بوسیدن و یا برقراری تماس جنسی با نقاط حامل ویروس مثل جوش ها و خراش ها. ارتباط دهانی
    علائم: زخم های سرد و جوش های خیلی گرم که بر روی لب ها ، داخل حفره دهان، گلو و در موارد نادر بر روی آلت تناسلی ظاهر می شود.
    درمان: دارو هایی برای درمان موضعی تجویز می شوند مثل آسایکلویر و یا والاکسیکلویر. به خاطر داشته باشید که این روش های درمانی تنها رشد بیماری را متوقف و یا کند می کنند ولی بیماری به طور کامل درمان نمی شود و از بین نمی رود.
    2-ویروس تبخال دستگاه تناسلی(HSV) نوع دوم
    روش انتقال: ارتباط دهانی، مهبلی و یا مقعدی. این بیماری
    ممکن است در ارتباط دهانی منتقل شود
    علائم: ایجاد برآمدگی های قرمز رنگ و دردناک در اطراف آلت
    تناسلی، پایین باسن و رانها. البته ممکن است این برآمدگی ها در خانم ها درون مهبل و رحم نیز پدید آیند. دفع ادرار همراه با درد شدید، تب، درد و ورم سینه ها و سایر غدد از دیگر نشانه های این بیماری می باشند.
    درمان: داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج از قبیل آسایکلویر، فامسیا کلویر و والاکسی سایکلویر. به خاطر داشته باشید که مصرف این داروها تنها رشد این بیماری را متوقف می کنند و به منزله نوعی درمان قطعی جوش های آلت تناسلی به شمار نمی روند.
    3- ویروس هپاتیت: E,D,C,B,A روش انتقال: ارتباط جنسی به ویژه ارتباط مقعدی (و یا تماس با مدفوع آلوده) که بیشتر مربوط به نوع A است، تزریق خون آلوده ( به ویژه در نوع C,B ).
    علائم: نشانه های این بیماری تقریبا شبیه به آنفلونزاست و در موارد شدیدتر با تب، دردهای شکمی، استفراغ، یرقان (زردی پوست و چشم ها) همراه است
    درمان: استراحت مطلق، مصرف مایعات و گاهی اوقات نیز مصرف آنتی بیوتیک برای جلوگیری از بروز باکتری های نهفته. برای هپاتیت B نوعی واکسن درست شده است اما باید توجه داشت که واکسنها تنها از ابتلا به بیماری جلوگیری می کنند و نوعی روش درمانی به حساب نمی آیند.
    4-زگیل آلت تناسلی (برآمدگی ویروسی در انسان یا HPV)
    روش انتقال: از طریق ارتباط جنسی و یا تماس با حوله و لباس های آلوده.
    علائم:
    برای مردان: ظاهر شدن زگیل های بدون درد (معمولا شبیه به گل کلم) بر روی قضیب، پوست ختنه گاه، بیضه ها و مجرای پیشاب داخلی.
    در خانم ها: این زگیل ها بر روی فرج و لب های آن، دیواره مهبل و داخل رحم ظاهر می شوند. همچنین این امکان وجود دارد که زگیل ها در اطراف مقعد و یا حتی در روده نیز هم در مردان و هم زنان پدید آیند
    درمان: زگیل ها را می توان از طریق انجماد، سوزاندن و جراحی لیزیک بر داشت. اما هیچ تضمینی برای عدم رشد مجدد آنها وجود ندارد
    5-ایدز (سندرم اکتسابی فقدان ایمنی بدن) و HIV (ویروس انسانی کمبود مصونیت بدن)
    روش انتقال: ارتباط جنسی، تزریق خون آلوده، و همچنین انتقال بیماری از مادر آلوده به جنین در طول زمان بارداری، وضع حمل و یا شیر دادن به نوزاد.
    علائم: HIV نشانه هایی شبیه به آنفلونزای خفیف را دارد و ممکن است پیش از اینکه ایدز آشکار شود برای سال های متمادی نهفته باقی بماند. نشانه های ایدز نیز شامل تب، کاهش وزن، خستگی بیش از اندازه، اسهال و عفونت هایی که در برخی موارد نادر منجر به بروز سرطان می شوند ( مثل تومور سرطانی کاپوسیز) و ذات الریه می باشد.
    درمان: مخلوطی از داروهای ضد ویروس و آنهایی که رشد سلول های بیماری را متوقف می کنند و سایر داروها.

    • Dr. Serdar دکتر سردار

      به اطلاع کاربران گرامی میرساند : نظرات از جانب من در کامنتها تنها با عنوان Dr. Serdar دکتر سردار اعتبار دارند .

  2. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت دکتر عزیز من دو سالی هست که پوست صورتم خیلی زیاد چربی بی مورد تولید میکند و دلیلش رو نمیدونم خواهشا اگه راه درمانی برای درمان کلی وجود دارد توصیه کنید و همین طور بهترین راه برای از بین بردن اسکار در ایران کدام روش میباشد و در آخر آیا چربی پوست مقطعی میباشد یا خیر چون من الآن 19 سال دارم تشکر…
    دکتر: استفاده مداوم از پاک کننده غیر صابونی توصیه میشود. چربی پوست مقطعی نمیباشد و دایمی است (تا چهل سالگی).احتمالا بهترین راه برای از بین بردن اسکار در ایران لیزر است.

  3. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خدمت آقای دکتر وبا تشکر از سایت خوبی که دارید . آقای دکتر سوال من از شما این است که آیا دندان عصب کشی شده را که درد میکند میتوان دوباره عصب کشی کرد و آیا میتوان آن را با مواد همرنگ پر کرد ؟ و سوال دیگر من از شما این است که قیمت مواد همرنگ نسبت به جنس آن متفاوت است میخواستم بدونم قیمت آنها از چه مقدار شروع میشود ؟ با تشکر

    دکتر: با سلام در موارد زیادی می توان دندانی که قبلا” روت کانال شده است را درمان ریشه نمود شما می توانید برای این کار به یک متخصص درمان ریشه مراجعه کنید.هزینه ترمیم با مواد همرنگ دندان نیز با توجه به نوع مواد ، تجربه وتخصص دکتر،خدمات مطب و… متفاوت است.به نظر من قبل از انتخاب پزشک تجربه وکارآئی او را در نظر بگیرید نه قیمت را وگرنه مانند دندان روت کانال شده ای که دارید مجبور به درمان دوباره وپرداخت مبالغ بیشتری خواهید شد. با تشکر

  4. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام خانمی هستم که 3 روز است فرزند 2 ساله خودم را از شیر گرفته ام .بااینکه هروز شیر سینه ام را با دست می دوشم ولی احساس درد شدید در سینه ام می کنم .لطفا مرا راهنمایی کنید که برای خشک شدن شیر چه بکنم؟با تشکر.

    دکتر: باسلام، برای کاهش خروج شیر از سینه ها بایستی تحریک نوک سینه به حداقل برسد. حتی المقدور سعی کنید شیر خود را ندوشید، درد سینه شما به علت تجمع شیر در غدد و مجاری شیری است که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

  5. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام ایا همه دندان ها را نیز می توان کاشت؟ اگر می شود برای هر دندان چند روز طول می کشد؟ لطفا در مورد هزینه نیز بگویید با تشکر

    دکتر : امکان کاشتن تمام دندان ها وجود دارد..با تشکر

  6. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام آقای دکتر . دو سال است از من منی خارج نمیشود ابتدا خروج منی کم و بی جهش شد و بعد کامل قطع گردید شش ماه قبل از این مشکل جراحی آپاندیس حاد انجام دادم بعضی پزشکها تاثیر دیابت بر مثانه بعضی نیز واریکوسل یا مشکل عصبی را باعث ان میدانند الان هفت ماه است دیابت را کنترل کردم ولی نتیجه نگرفتم داروهایی که مصرف کردم:پزودو افدرین بمدت یکماه روزی دو قرص_ _ویتامین e روزی یک قرص ب کمپلکس روزی یک قرص__اسید فولیک روزی یک قرص__متیل توستسترون روزی یک قرص هر کدام بمدت یکماه در ازمایش ادرار از نظر اسپرم نیز اسپرم مشاهده نمیشود در سونوگرافی مثانه ادرار باقیمانده پس از تخلیه 68 سی سی است در نوار مثانه نیز باقیماندن ادرار در مثانه بمیزان 40 سی سی گزارش شده است بفرمایید این مشکل بر اثر چه عواملی ممکن است بروز کرده باشد؟ ایا قابل درمان است یا خیر؟در صورت درمان دارویی است یا جراحی؟ با سپاس

    دکتر: درمان شما در مرحله اول داروءی است وبعد جراحی است

  7. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام اقای دکتر . سوال من این بود که قبلا خیلی استمنا می کردم و الت تناسلی و بیضه های من الان خیلی بزرگ تر از اندازه معمولی خود شده است برای برگرداندن انها راهی هست یعنی امیدی هست که الت و بیضه ها ی من کوچکتر شود و به حالت طبیعی خود برگردد و راه درمان ان فقط عمل جراحی است یا اینکه با نه , با دارو و امپول درست می شود اقای دکتر خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید شما در جواب گفته بودین که باید به مطبتان مراجعه کنم و لی بدلیل دوری راه و دانشجو بودن من امکان این کار برایم میسر نیست خواهش میکنم راهنمایی لازم را انجام دهید با تشکر فراوان
    دکتر: آقای محترم با نشستن در خانه وتقاضای درمان کردن که درمان نمی شوید شما به نزدیک ترین متخصص ارولوزی درمحل زندگیتان مراجه نماید

  8. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام دکتر.مجردم و 24 ساله.درمان انزال زودرس به چه صورت هست . من پس از یک دقیقه ارضا می شوم و انزال انجام می شود چکار کنم .اگر میشه جواب بدهید و مشکلم همینطور برطرف شه ممنون میشم. با تشکر
    دکتر: شما با درمان داروعی قابل درمان هستید

  9. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : در نوک بیضه من اسپرماتوسل وجود دارد و این قسمت از قسمت پشت بیضه متورم تر است در چه حالتی نیاز به درمان دارد
    دکتر: با سلام بهتر است تا حد امکان اسپرماتوسل عمل نشود ولی در صورت تورم زیاد یا درد مقاوم نیاز به عمل دارد

  10. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام…ایا دوغ وفلفل وادویجات بر نقرس تاثیر دارد یا نه….ممنون…..
    دکتر: دوغ و محصولات لبنی کم چرب و ادویجات باعث تشدید نقرس نمی شود

  11. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام من پسری 18 ساله و بی حس و حال در غذا خوردن هستم.لطفا یک مولتی ویتامین مینرال مناسب معرفی بفرمایید که لااقل از فقدان ویتامین به حال احتضار نیافتم.لطفا قیمت مولتی ویتامین زیر 10 هزار تومان باشد. بسیار متشکرم
    دکتر: کپسول فارماتون مولتی دیلی سنتروم مکمل های خوبی می باشند ولی بهتر است شما ویتامیتن های لازم را از مواد غذایی تامین کنید

  12. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام استفاده طولانی مدت از قرص ارکتو مشکلی داره ؟ اسپری بی حس کننده چه مارکی بهتره و آیا بائث از بین رفتن نعوظ میشه؟مضرات هم داره؟ ممنون
    دکتر: با سلام بله. هیچکدام از مارکهای فعلی را توصیه نمیکنم. بله

  13. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : با سلام. پدر من 73 ساله است و در سال 81 به دليل مشکلات قلبي عمل باز انجام داده. اکنون حدود 5 ماهي مي شود که متوجه شديم از ادرار وي خون نيز بيرون مي آيد. با مراجعه به پزشک و انجام سونو مشخص شد که در مثانه يک توده به ابعاد تقريبي 21*17*14 وجود دارد. با توجه به انجام اکو و کارکرد قلب 10 درصد ، دکتر کليه انجام بيهوشي او را خطر ناک دانسته و از دست آنها در بوشهر کاري بر نمي آيد. به ما گفته اند که در تهران با عمل ليزر مي توان آن را تراشيد ولي آوردن پدرم به تهران نيز ريسک است چرا که با هواپيما نيز امکان ندارد و با سواري نيز براي وي دشوار است. حال مي خواستم بدانم که عمل ليزر مي تواند موفقيت آميز باشد تا او را به تهران بياوريم؟ و اين که غير از ليزر راهي ديگر نيز وجود دارد؟ اگر اجازه دهيد مي توانم سونو ايشان را برايتان ايميل کنم .
    دکتر: با سلام منظور از لیزر تراشیدن توده است. در تهران و سایر شهرها نیز ریسک بیهوشی همین قدر است و این عمل تنها با رضایت بستگان بیمار قابل انجام است.

  14. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : سلام آقای دکتر ببخشین من چند تا سوال داشتم اگه میشه کمکم کنید. 1.من خود ارضائی میکردم اما الان کم کم دارم ترک میکنم اما هر موقع به فیلمی یا عکسی نیگا میکنم مایع لزجی میاد.چیکار کنم؟ 2.تقریبآ 25% طول آلت من دارای مو شده چیکار کنم که موهای زائد دیگه در نیاد چون در آینده باعث دل زدگی همسرم میشه! 3.من انزال زودرس دارم یعنی کمتر از 10 ثانیه ارضا میشم! 4. جناب دکتر میشه یک راهنمایی کنید که با چه دارویی میشه به قطر آلت افزود؟(بدون عمل)
    دکتر: با سلام 1.این مساله طبیعی است و مشکلی وجود ندارد. 2.به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. 3.جهت تجویز دارو به پزشک مراجعه نمایید.

  15. پرسش پاسخ کوتاه

    سوال : اگر در موقع خوردن آلت مرد كمي از آب اوليه را بدون اختيار خورده باشم امكان حاملگي وجود دارد يا نه ؟ از چه طريقي حاملگي حتما اتفاق مي افتد؟ آيا از پشت داخل كردن هم امكان حاملگي دارد يا نه؟
    دکتر: خیر. در صورتی که درحوالی زمان تخمک گذاری(روز 14 عادت ماهانه) اسپرم زنده ودارای حرکت در مجاور تخمک قرار گیرد امکان بارداری وجود دارد. در صورتی که پس از تماس از پشت اسپرمها خارج و به سمت واژن وداخل ان حرکت کنند امکان بارداری وجو دارد هر چند احتمال ان کم است.

  16. با سلام. آقای دکتر آلت تناسلی من در حدود بین ده تا دوازده سانتیمتر است . با توجه به اینکه من ازدواج کرده ام ، هم خود و هم همسرم دوست داریم که آلتم کمی بزرگتر باشد . آیا راهی هست که بتوانم نسبت به بزرگ تر نمودن آن اقدام کنم. اخیرا دستگاههائی برای این منظور ساخته شده است ولی بدلیل اینکه از قیمت بالائی برخوردار است ، قادر به خرید آن نیستم . متاسفانه بعضی دوستان برای این منظور نزدیکی با الاغ ماده را پیشنهاد می کنند ولی من از انجام آن خوشم نمی آید و احتمال میدهم که از راه منطقی هم می توان نسبت به انجام آن اقدام کرد .همچنین اینکه من در حین نزدیکی با همسرم در کمتر از پنج دقیقه دچار انزال میشوم و با توجه به این که این زمان باعث نا رضایتی همسرم شده است ، سعی کردم تا از طریق استفاده مواد عطاری نسبت به رفع این مشکل برآیم که هنوز به موفقیتی دست نیافته ام .
    با توجه به مطالب ارزنده ای که از شما در این سایت خواندم ، مطمئن و امیدوارم که راه حل منطقی ای را نیز شما پیشنهاد می کنید . لطفا در این خصوص مرا راهنمائی نمائید . با تشکر

  17. با سلام. آقای دکتر آلت تناسلی من در حدود بین ده تا دوازده سانتیمتر است . با توجه به اینکه من ازدواج کرده ام ، هم خود و هم همسرم دوست داریم که آلتم کمی بزرگتر باشد . آیا راهی هست که بتوانم نسبت به بزرگ تر نمودن آن اقدام کنم. اخیرا دستگاههائی برای این منظور ساخته شده است ولی بدلیل اینکه از قیمت بالائی برخوردار است ، قادر به خرید آن نیستم . متاسفانه بعضی دوستان برای این منظور نزدیکی با الاغ ماده را پیشنهاد می کنند ولی من از انجام آن خوشم نمی آید و احتمال میدهم که از راه منطقی هم می توان نسبت به انجام آن اقدام کرد .همچنین اینکه من در حین نزدیکی با همسرم در کمتر از پنج دقیقه دچار انزال میشوم و با توجه به این که این زمان باعث نا رضایتی همسرم شده است ، سعی کردم تا از طریق استفاده مواد عطاری نسبت به رفع این مشکل برآیم که هنوز به موفقیتی دست نیافته ام .
    با توجه به مطالب ارزنده ای که از شما در این سایت خواندم ، مطمئن و امیدوارم که راه حل منطقی ای را نیز شما پیشنهاد می کنید . لطفا در این خصوص مرا راهنمائی نمائید . ضمنا من 32 ساله هستم با تشکر

  18. با سلام مجدد .آقای دکتر لطفا اگر در یاهو چت نیز نسبت به رفع مشکل دیگران اقدام می کنید ، آیدی خود را جهت استفاده همگان در سایت قرار داده تا بتوان بصورت مستقیم با شما در ارتباط بود .
    با تشکر

  19. سلام خدمت شما اقای دوکتور عزیز من نیز به مرض عفونت جنسی مبتلا هستم و گاهی درد ازناحیه (خسیه های یم چنان است که طاقت ندارم تحمل کنم ) من به یک داکتر مراجه کردم مدت 9 ما تحت معالجه بودم نسخه پی نسخه گرفتم اما راست اش را بخواهید دواهارا سروقت نخوردم خوب به مدت نه ما ادویه انتی بیوتیک مصرف کردم کاملاه انتی بیوتیک قوی بود اما کدام قایده نکرد امید است مرا رهنمای کنید تا ازدرد رها شوم و قابل ذکر است که من مجرد نیز هستم 23 سال سن دارم به خاطر اینده من نیز میخواهم خودرا از شر این مرض نجات دهم تشکر اگرممکن است به ادرس ایمل من روان کنید ممنون میشوم تشکر ازشما چشم براه ام

    • هاصف عزیز عفونت جنسی انواع زیادی دارد . و هر نوع عفونت جنسی روش خاص معالجه دارد . . میکرب عفونت جنسی شما چه بوده است ؟ از سویی بیماری شما مزمن شده است که باز روش معالجه آن با عفونت جنسی حاد تفاوتهایی دارد . دوست عزیز این دست و اون دست نکنید شجاع باشید و سریع به یک متخصص بیماریهای مقاربتی رجوع نمائید .
      کامیاب باشید .

  20. سلام
    من حدود 2 هفته پیش با نامزدم نزدیکی داشتم.که دو روز پیش نامزدم بهم گفت که بعد از آخرین نزدیکی دچار بیماری سوزاک شده و مراحل درمان خودش و انجام داده. اون میگه از من این بیماری و گرفته. اگر از من بوده چرا تا بحال این اتفاق نیفتاده بود یعنی من آلوده بودم ؟ آخه چطوری آلوده شدم؟ من الان نمیدونم باید چیکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید.من منتظر جواب شما هستم لطفا سریعتر به من یه جوابی بدین.ممنون. 10/8/88

  21. با سلام خدمت شما آقای دکتر. من 22 سالمه و الان عقد هستم از بعد از عقدم سینه های من توسط شوهرم به شدت تحریک و مکیده میشد. حدود 2 ماه پیش ترشحی همانند آب از نوک دو سینه ام هنگام فشار دادن توسط خودم به بیرون می آید. آزمایش پرولاکتین دادم نرمال بود.
    سینه هایم به شدت داغ و گرم هستند و نوک سینه هایم سوزش دارد.
    تو را به خدا کمکم کنین. خیلی نگرانم. همش فکر میکنم سرطان دارم.
    آیا امکان دارد نوک سینه هایم عفونی شده باشند؟
    از بس حساس شدم هر روز نوک سینه هایم را فشار می دهم و فکر میکنک کار اشتباهی میکنم جون تحریک پذیری بیشتر می شود این ترشحات از سینه راستم از دو مجرا می آید و از سینه چپم از یک مجرا می آید.
    منتظر جوابم.
    خدا خیرتان بدهد.

  22. سلام قربان ما هم شيطون رفته توي جلدمون و رفتار پر خطر حفاظت نشده داشيم.حالا قراره يه سه ماه ديگه برم ازمايش ايدز بدم ببنم گرفتم يا نه .ولي هنگامي كه از من الان مني خارج ميشه يه سوزش داره و به هنگام ادرار اين سوزش نيست . ايا ممكنه سوزاك يا يه بيماري ديگه باشه .البته حجم مني كه از من خارج ميشه زياد و پر جهش هست . ممكنه براي اين سوزش پيدا كرده باشه .با تشكر

  23. سلام آقای دکتر من 26 سالمه روی کلاهک آلت تناسلیم یه 3 هفته ای هست یه حالت رگه مانند و سفید به طرف سوراخ خروجی ادرار پدیدار شده و نگرانم کرده هیچ درد یا سوزشی هم نداره و مثل جوشه اما حالت زیر پوستی داره و له ماننده…نمیدونم چی شده خجالتم میکشم دکتر برم میشه راهنماییم کنین این چیه ممنون

  24. سلام
    من میخواستم بدونم ریختن آب منی روی واژن دختری که پرده بکارت داره باعث حاملگیش میشه یانه؟
    حتما توضیح بدید ممنون

  25. با سلام نامزدم به یه بیماری مبتلا شده که به من نمیگه چیه!من حدس میزنم که سوزاک باشه قابل ذکر است که بنده کاملا سالم هستم و با او هم هیچ رابطه جنسی نداشتم ! فقط می دانم که دکتر برایش doxycicline اگه اشتباه ننوشته باشم داده و ازمایش که نمی دانم چیست؟و انتی بوتیک که هر 12 ساعت یکبار می خورد.ایاسوزاک گرفته که به من هم نمی گه؟ایا ممکن است که بدون داشتن رابطه کسی سوزاک بگیرد چون از یه دکتر شنیدم که بیماری داشنه که بدون داشتن رابطه سوزاک گرفته .از کجا بفهمم که چه بیماری گرفته؟چون پنهان میکنه.تورو خدا بهم بگین.

  26. سلام دکتر سردار ….. اقا برس به دادم…. من الان فیلیپین هستم برای تحصیل … چند شب پیش شیتونی کردم … کلاه ایمنی ترکید …. حالا نسبت به علاءم متوجه شدم سوزاک گرفتم …
    نمیتونم برم دکتر … به خاطر این که نمیدونم دکتر داخلی کجاست … و این که پولم زیاد نیست تا چند روز دیگه که از ایران برام پول بفرستند . لطفا بگید من چه دارویی مصرف کنم که این بیماری از بین بره … یا پیش روی نکنه تا هفته آینده …
    علاءم بیواری به این شرح
    تکرر ادرار …
    سوزش هنگام ادرار
    خروج ترشع شیری از اون جا ..
    درد خیلی خفیف در زیر شکم ..
    لطفا کمکم کنید …
    با تشکر ای- ار- تی

  27. به نام خدا
    جناب اقای دکتر باعرض سلام و احترام
    من حدود یکسال است که جرق میزنم و هر کاری میکنم که این عادت زشت و ناپسند را ترک کنم نمی توانم و خواهش میکنم اههای ترک ان را به من بگویید.
    حالا 2و3 روزی است که سوزش هنگام ادرار دارم{بدون ان که با کسی رابطه داشته بلشم}حالا باید چیکار کنم که این سوزش از بین بره؟ترو خدا جوابشو زود بدین.
    با تشکر فرزاد

  28. باعرض سلام وخسته نباشید.
    اقای دکتر من حدود دوماهه که دوبار سوزاک شدم قبلا باکسانه زیادی رابطه داشتم و الان که دوساله ازدواج کردم هر دوسه ماه یک بار سوزاک میشم یه بار دکتر رفتم و برام انتی بیوتیک تجویز کرد که کامل استفاده کردم ولی بعد یک ماه دوباره شروع شد دیگه نمیتونم برم دکتر چون در خارج کشورم وهزینه درمان بسیار بالاست اقای دکتر چیکار کنم همکارام بهم میگن ابجو خوبه و منم دارم مرتب ابجو میخورم ..ایا تاثیری داره ؟یا باید حتمابرم دکتر..ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی سریع ..سپاس!

پاسخی بگذارید

