موسيقي درماني براي رسيدن به آرامش

شما مي‌توانيد با موسيقي به سلامت روحي و جسمي خودتان کمک كنيد. اين روش مي‌تواند به مغز در توليد ماده آرامش دهنده ملاتونين کمک کند . لحظه ‎اي چشمانتان را ببنديد و به موزیک مورد علاقه ‎تان گوش كنيد . بگذاريد صداي موسيقي در ذهنتان طنين ‎انداز شود . موسيقي، از توانايي انگيزه ‎بخشي برخوردار است . موسيقي مي‎تواند آرام‎بخش و مسكن نيز باشد . موسيقي ،  بر شرايط انسان تأثير مي‎گذارد و مي‎تواند روي آرميدگي نيز مؤثر واقع شود . صداي موسيقي مي‎تواند تأثيرات التيام بخش داشته باشند . گوش دادن به برخي از انواع موسيقي، به قدرت پذيرندگي ذهن مي ‎افزايد . از آن گذشته، موسيقي، بر خلاقيت اشخاص مي‎افزايد و تصورات ذهني را تقويت مي‎كند . افزون بر اینکه می‌توان آن را در درمان کسانی که بیماری و مشکلات جسمی، عاطفی یا اجتماعی دارند به کار برد، حتی افراد سالم نیز می‌توانند از آن برای آرامش، کاهش استرس و بهبود روحیه، همراه تمرین‌های ورزشی استفاده کنند.
گوش کنید

Posted on فوریه 10, 2006, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 15 دیدگاه.

  1. با بهترین درود ها
    در بسیاری از کلینیک هایی روانپزشکی موسیقی هایی سمفونی پخش میشود
    موزیک شرلی کازون بسیار زیباست آرام بخش البته استعداد هم داشت که از ۴ سالگی آغاز به نواختن کرد موزیک در درون و رخنه کرده
    شاد باشی و تندرست

  2. آدرس فیلم ایرانیوم را گذاشتم حتما ببینید .

  3. سوال : سلام دکتر عزیز و مهربان.من دختری 22 ساله هستم قبلا موهام خیلی پر پشت بود الان ریزش موی ارثی دارم وکم حجم شده.ضمن اینکه نمیخوام از ماینوکسیدیل استفاده کنم،میخواستم راهنماییم کنید که میتونم از اسپیرو نولاکتون استفاده کنم؟آیا با قطع این قرص ریزش موها برمیگرده ؟و بهتره از چه دوزی استفاده کنم؟ضمنا مصرف این قرص باید چه مدت ادامه داشته باشه؟خیلی ممنون.توروخدا به همه سوالام جواب بدید خیلی برام مهمه

    دکتر : این قرص را بایستی تا 6 ماه روزانه 50میلی گرم مصرف کنید

  4. سوال : باعرض سلام وخسته نباشی پسری 22 ساله هستم، اولین بار در سن 18 سالگی مبتلا به بیماری(کچلی منطقه ای) در ناحیه ی پشت سر شدم وبا وجود مراجعه به چندین متخصص هنوز سیکل بیماریم ادامه دارد.در این مدت 4 سال حدود 11 مرتبه دچار این عارضه شده ام.در ضمن، به مدت 3ماه ازداروهای آرام بخش نیز استفاده کردم که بعد از این دوران،به بهبودی 100%نرسیدم.(سالی 2 سه مرتبه این بیماری در سرم ظاهر می شود وبعد از گذشت چند ماه از اتمام دوران معالجه ،دوباره در منطقه ی دیگری از سرم مشاهده می شود.) در سوال داشتم لطفا راهنماییم کنید. 1- علت اصلی بیماری چیست؟آیا راهی برای معالجه ی 100% وجود دارد؟ 2-آیا ممکن است برای همیشه این بیماری را داشته باشم؟باتشکر

    دکتر : علت خود ایمنی درونی بدن واشکالات سیستم دفاعی است درمان قطعی ندارد

  5. سوال : خانم دکتر برای روشن شدن پوست صورت چه تجویزی دارید چون پوست بدنم خیلی روشنه و22سال دارم

    دکتر : سرم روشن کننده بابور عصر وشب بمالید

  6. صورتم نازک است و مویرگهای بعضی قسمتها از زیر آن پیدا است مثل گوشه لبم و یا روی یکی از لپها طول اونها حداکثر یک سانت تا 1.5 است. میخواستم بپرسم با لیزر می شود آنها را از بین برد و اگر اینطور است هزینه آن چقدر است؟ ممنونم چون پوست صورتم خوب است ولی این مویرگهای قرمز خیلی اذیتم می کنند.

    دکتر : لیزر N-LIT می توان انجام داد

  7. دکتر عزیز من دختری 23 ساله هستم رنگ پوستم سبزه ی معمولیه تو منطقه گرم زندگی میکنم پوست بدنم خشکه پوست صورتمم همین طور ولی با این حال جوش هم میزنه زیاد اهل آرایشم نیستم معمولا یه ضد آفتاب استفاده میکنم و گاهی پنکک، بعضی وقتا جای جوشام لک میشه یکم تیره،گاهی اوقات به نظرم پوستم تیره میشه خواهشا یه نرم کننده واسه پوست بدن و صورتم و ویه روشن کننده برای صورتم،یه ضد آفتاب که صورتم زیاد عرق نکنه آخه اینجا بیشتر سال هوا گرمه منم صورتم زیاد عرق میکنه!!! و یه ژل یا کرم برای جای جوش هام به من معرفی کنید با تشکر فراوان…

    دکتر : لوسیون روشن کننده بدن اریکه وکرم سفید کننده بابور

  8. سوال : من دختری 18ساله هستم که موهام وز هستش و از این بابت خیلی ناراحتم…موهای قشنگی دارم ولی خشک و وز هستش در صورتی که تو بچگیم موهام براق و نرم بود…خواهش میکنم بگید چیکار کنم که دوباره موهام نرم و براق بشه؟ممنونم

    دکتر : شامپو ضد وز اورال

  9. سوال : ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من خانمی 26ساله ام . با وجود اینکه پوستم به نسبت خشک است وگاه پوست پوست می شود، همیشه شاهد چندین جوش زیرپوستی در صورتم میباشم،ضمنا دولکه قهوه ای ازچندین سال پیش روی گونه ام میباشد که احساس میکنم دارد بیشتر میشود. لطف می کنین صابون، مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسبی را برام معرفی کنید و یا راهنمایی ام کنید که برای رفع لکه هایم چکارکنم؟ آیا درمان گیاهی وجود دارد؟ صمیمانه از شما سپاسگزارم.

    دکتر : صابون بیوتز ر ریچ..کرم ضد لک اگزوی

  10. سوال : ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دکتر بهترین روش برای برداشتن موی صورت برای خانمها چیست؟ بعضی از خانمها از ژیلت استفاده می کنند و راضی هستند، آیا اینکار درست است؟ نظرتان راجع به برداشتن موی صورت با اپی لیدی چیست؟ ممنونم.

    دکتر : این روشها خوب است ولی بهترین روش لیزر درمانی است شما باید ببینید کدام روش با شما سازگارتر است

  11. سوال : سلام وخسته نباشید.چه جوری بفهمم نوع پوستم چیه؟میشه راهنماییم کنید.وقتی میخوام کرم واین چیزابخرم نمیدونم پوستم چه نوعیه.جوش میزنم ولی نه زیاد.مرسی

    دکتر : پوست شما مایل به چرب و جوش ساز است و یاسد از کرمهای فاقد چربی استفاده کنید

  12. سوال : با سلام آیا درست است که ماینوکسیدیل خارجی مارک روگین 1 ساعت تا یک ساعت و نیم روی سر بماند کافی است؟آیا بعد از این مئت زمان میتوان موها را شست؟اگر نمیشود روگین چه مدت باید روی سر بماند؟ خیلی ممنونم

    دکتر : معمولا 4 ساعت بعد شستشو موردی ندارد.

پاسخی بگذارید

