بیماریهای پوستی آلت مردان : پاپول

سلام دکتر ع. ح. سردار ، من پسری ۲۷ ساله ام آقای دکتر زگيلهایي در ناحیه تناسلي من بشکل زائده هاي گوشتي کوچکي  ظاهر شوند. آنها برآمدگي هاي کوچک به شکل گل کلم و به رنگ سفيد و بعضی صورتي رنگ هستند . زگيلها در آلت، بيضه ها و چند تا اطراف مقعد به صورت چند تايي ظاهر شده اند . آنها گاهی میخارند ولي درد ندارند. لطفا بگوئید چکار کنم .
دکتر ع. ح. سردار :
قسمت دوم
پاپول (Papules)
یکی از ضایعات شایع پوستی پاپول میباشد . این ضایعات کمتر از یک سانت بوده و بر آمده از سطح پوست است . بیشترین پاپول آلت تناسلی عواقب جدی ندارند ، اما برخی از آنها عفونی هستند و ممکن است منجر به عواقب جدی تری گردند . سرطان آلت تناسلی قبل از زخمی شدن  ممکن است به شکل یک پاپول ظاهر شود . 

* مولاسکوم (Molluscum contagiosum) :  بیماری های عفونی ویروسی خوش خیم و رایج است که در پوست و غشاء مخاطی ظاهر میشود . مولاسکوم یک بیماری پوستی رایج در دوران کودکی است که از طریق تماس با همباریهای منتقل میشود . در بزرگسالان ممکن است از طرق جنسی منتقل شود و محل رایج بروز مولاسکوم ، آلت تناسلی در مردان است . در این عارضه چند پاپول کوچک گنبدی شکل ظاهر میشوند و با فشردن ترشحات شیر بسته مانند خارج میشود . ممکن است به مدت دو هفته تا چند سال باقی بمانند. مولاسکوم معمولا به شکل برجستگی های مروارید شکلی به اندازه یک خال بر روی ران، کفل، اندام تناسلی و گاهی صورت ظاهر می شود. این بیماری از طریق تماس با اشیا آلوده ، مقاربت و یا تماس پوستی منتقل می شود. . این عارضه ممکن است بدون درمان ناپدید می شوند .  (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

* فولیکول مو ، غدد چرب و تعرقی (Hair follicles , sebaceous & sweat glands) : اینها بخشی از آناتومی طبیعی پوست هستند و معمولا در بدنه آلت تناسلی روئیت میشوند . آنها ممکن است چنان گره های کوچک قابل مشاهده باشند . به طور كلی دو نوع غده (غدد مترشحه چربی، غدد مترشحه عرق) در داخل پوست وجود دارند . معمولاٌ دهانه هر كدام از غدد چربی به یك فولیكول مو باز می شود .غدد عرق عمیقا  در داخل لایه های زیرین پوست ریشه دوانده اند كه توسط یك لوله تو خالی جهت دفع عرق از لایه های بالاتر  عبور مي كنند و دهانه كوچك آن در سطح پوست باز می شود . (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

* پاپول مروارید شکل آلت تناسلی (Pearly penile papules) : چند پاپول کوچک (در حدود 1 – 3 میلیمتر)  پیرامون سر آلت است . آنها به طور معمول در مردان 20 تا 40 ساله ایجاد میشوند و حدودا در 10 درصد مردان روئیت می شود. آنها ممکن است با زگیل اشتباه گرفته شوند هستند . این پاپولها عفونی نیست و نیاز به درمان ندارند . (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

* نقاط فوردایس (Fordyce spots) : پاپولهای کوچک (1 – 5 میلیمتر) به رنگ قرمز روشن و یابنفش رنگ هستند که می توانند در آلت و یا کیسه بیضه ظاهر شوند و معمولا در مردان جوان دیده می شود. . آنها بدون درد و بدون خارش هستند .و ممکن است صدمه دیده و خونریزی کنند (حتی در طول مقاربت). آنها مسری نیستد و علت آنها ناشناخته است . به خاطر شکل ظاهری آن ممکن است در بعضی موجب خجالت گردد . (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

* پسوریازیس یا صدفک و یا داءالصَدَف (Psoriasis) : این بیماری در سایر نقاط بدن ، به ویژه زانو ، آرنج و سر روئیت میشود اما گاهی در آلت تناسلی نیز ظاهر میگردد . پسوريازيس  اغلب فقط از نظر زيبايي است كه بيمار را نگران مي‌کند. در پسوريازيس معمولي ، پلاكهاي قرمز رنگ با پوسته‌ريزي ، اغلب در سر، آرنج‌ها، ساعدها، زانوها و ساير نواحي تحت فشار مشاهده مي‌شود . گاهي اوقات پلاكها قسمت قابل توجهي از سطح پوست را درگير مي‌كنند و گاهي هم تقريباً تمام سطح بدن دچار قرمزي و پوسته‌ريزي مي‌شود كه حالت خطيري از پسوريازيس را ايجاد مي‌كند . علاوه بر اين ممكن است ضايعات پوستي پسوريازيس بسيار كوچك و متعدد باشند . ندرتاً ضايعات پوستي در پسوريازيس بصورت ضايعات حاوي چرك تظاهر پيدا مي‌كنند . ممكن است در جريان بيماري ، مفاصل نيز درگير شوند . علت‌ دقيق پسوریازیس شناخته‌ نیست‌ ولي‌ احتمالاً ناشي‌ از يك‌ اختلال‌ خودايمني‌ است ‌. پسوریازیس آلوده کننده و مسری نیست . (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

* زگیل (Warts) : تعدادی از انواع مختلف زگیل ممکن است بر روی آلت تناسلی ظاهر می شود. زگیل ناحیه تناسلی توسط (human papilloma virus) ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) ایجاد می شوند و مسری هستند. آنها ممکن است کلم مانند و یک یا چند عدد باشند ، و به شکل رنگ پوست ، صورتی یا قهوه ای با یک سطح مرطوب ظاهر شوند . عفونت اچ پی وی با توسعه سرطان دهانه رحم و مقعد همراه است . در مجموع اشکال دیگر شایع زگیل بدن (چنان  Common wart در کودکان و نوجوانان) یک برجستگی پوستی است که عامل آن ویروس است که با اندازه‌های متفاوت دیده می‌شود . سطح زگیل با اندک تحریکی شروع به خونریزی جزئی می‌کند . عارضه در هر سنی و در هر شرایطی ممکن است دیده شود . انواع غیر مقاربتی دارای‌ سرایت‌ خفیفی‌ از فرد به‌ فرد و از یک قسمت به قسمت دیگر بدن هستند. آنها در محلهایی مانند کف دستها ، پاها ، کناره ناخن ، پشت دستها و سایر نقاط بدن دیده می‌شود . سیر رشد آنها متفاوت است گاهی ماهها و گاهی سالها ثابت می‌مانند یا افزایش و کاهش میابند و گاه خیلی زودتر و خود بخود خوب می‌شوند و از بین می‌رود. زگيل‌هاي‌ كوچك‌ را مي‌توان‌ با داروهاي‌ موضعي‌ درمان‌ كرد. براي‌ زگيل‌هاي‌ بزرگتر، نيتروژن‌ مايع‌ به‌ كار مي‌رود (سرمادرماني‌). برخي‌ زگيل‌هاي‌ بزرگتر نيازمند درمان‌ با ليزر، الكتروكوآگولاسيون‌ يا برداشت‌ جراحي‌ هستند . (جهت دیدن تصویر به اینجا کلیک کنید)

دلیل نگارش این مطلب بخاطر سئوالات عزیزانی بود که با شرحی کوتاه از بیماری خود ، میخواستند دلیل بیماری خود را به شکل آنلاین بدانند . امیدوارم دوستان دریافته باشند که بیماریهای پوستی آلت تناسلی آقایان متنوع است و بهترین راه ، عدم خجالت و مراجعه به یک متخصص پوست و امراض مقاربتی است . این مطلب در سه قسمت با عناوین ذیل تهیه شده است . برای دیدن تصاویر بیشتر ، نام انگلیسی بیماری را کپی کنید و در قسمت سرچ اطلس بیماریهای پوست بیابید :
دکتر ع. ح. سردار   
عارضه های پوستی آلت مردان : زخم
بیماریهای پوستی آلت مردان : پاپول
ناهنجاریهای پوستی آلت مردان : پلاک
اطلس بیماریهای پوست

Posted on فوریه 25, 2010, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 59 دیدگاه.

  1. دکتر مونا عفیفی

    ضایعات پوستی می توانند خود را به اشکال مختلفی نشان دهند. هر چند درباره تقسیم بندی این ضایعات پوستی اختلاف نظر هایی وجود دارد، اما ضایعات اصلی پوست را به 16 دسته تقسیم می کنند.

    در زیر شایع ترین و مهم ترین این ضایعات توضیح داده می شود.

    ماکول:(Macule)

    به هر ضایعه هم سطح پوست که اندازه ای زیر نیم سانتی متر داشته باشد، ماکول گویند. ماکول ها می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند. یکی از مثال های ماکول، کک و مک است.

    پچ:(Patch)

    به هر ضایعه هم سطح پوست که که اندازه ای بیش از دو سانتی متر داشته باشد پچ گویند.پچ ها نیز می توانند مانند ماکول ها رنگ های متفاوتی داشته باشند. به ضایعاتی که اندازه ای بین نیم تا دو سانتی متر داشته باشند، پچ کوچک گویند. یک نمونه از پچ لکه های ناشی از بارداری است.

    پاپول:(Papule)

    به هر ضایعه برآمده از سطح پوست که اندازه ای زیر نیم سانتی متر داشته باشد، پاپول گویند. پاپول ها شایع ترین نوع ضایعات پوستی هستند. زگیل معمولی نمونه ای از پاپول است.

    پلاک:(Plaque)

    به هر ضایعه برآمده از سطح پوست که اندازه ای بیش از دو سانتی متر داشته باشد پلاک می گویند. این ضایعات می تواند از ابتدا به همین شکل بوده یا از به هم پیوستن پاپول ها ایجاد شده باشد. به ضایعات بین نیم تا دو سانتی متر پلاک کوچک می گویند. به عنوان نمونه پلاک دربیماری پسوریازیس دیده می شود.

    ندول:(Nodule)

    به یک ضایعه توپر محدود که قطر آن بیش از نیم سانتی متر باشد، ندول گفته می شود و چنانچه قطر آن بزرگ تر از نیم سانتی متر باشد تومور گفته می شود.

    وزیکول:(Vesicle)

    تجمع مایع در داخل پوست که اندازه ای زیر نیم سانتی متر داشته باشد وزیکول گفته می شود. مانند تبخال.

    تاول:(Bullae)

    تاول ها نیز وزیکول هایی هستند که اندازه ای بیش از نیم سانتی متر داشته باشند. هر تاول یا وزیکول را که محتوی مایع چرکی باشد پوستول گویند. مانند بیماری تاولی پمفیگوس.

    خراش:(Erosion)

    به از بین رفتن قسمتی و یا تمام اپیدرم (لایه سطحی پوست) بدون درگیری درم (لایه میانی پوست)، خراش می گویند.

    زخم:(Ulcer)

    به از بین رفتن تمام اپی درم به همراه از بین رفتن قسمتی یا تمام درم زخم می گویند.

    شقاق:

    به از دست رفتن خطی اپیدرم را با دیواره های عمودی وحدود کاملاً مشخص، شقاق می گویند. مانند شقاق گوشه لب.

    آتروفی:

    فرو رفتگی پوست ناشی از نازک شدن اپیدرم و درم.

    اسکار:

    تشکیل یک بافت همبندی غیر طبیعی را که بعد از هر جراحی یا آسیب به درم وارد می شود اسکار می گویند. اسکار ها اغلب کلفت و صورتی هستند. اما با گذشت زمان سفید و دچار آتروفی می شوند(به اسکار بافت جوشگاهی هم گفته می شود).

    پوسته:(Scale)

    به افزایش افقی لایه شاخی نارس پوست، پوسته می گوییم. لایه شاخی لایه سطحی و مرده پوست است.

    دلمه:(Crust)

    دلمه لایه ای مرده بر روی پوست است که ناشی از تجمع سرم خشک شده به همراه گلبول های سفید و میکروب های مرده است و معمولا» بر روی زخم های پوستی ایجاد می شود (سرم به بخش شفاف هر مایع که از اجزای جامدتر آن جدا شده باشد می گویند. برای مثال سرم خون مایع شفافی است که بعد از لخته بستن کامل خون از آن جدا می شود؛به عبارت دیگرسرم خون، بخشی از پلاسمای خون است که فیبروژن آن در طی تشکیل لخته مصرف شده است).

  2. سلام آقاي دكتر…
    من هم اين روز زيبا را به شما تبريك ميگم.
    خيلي وقت بود كه هر دفعه هنگام ارسال كامنت ناكام بر مي گشتم.
    علتش هم اين بود كه بلد نبودم يارانامه به چي ميگن.

  3. بحث بیماریهای پوستی مردان فکر کنم برای خیلی ها جالب باشد چرا که آقایان معمولا از مطرح آن به دکترشان خجالت میکشند . تشریحاتتان کوتاه است و میدانم که تشریح یک به یک آنها به شکل وسیع خیلی وقت گیر است . لپ کلام را گفته اید . تصاویر خوبی را انتخاب کرده اید .

  4. وبلاگهای پزشکی- دانشکده های طب مورد تائید ایران- مجلات رایگان علوم پزشکی – سازمان نظام پزشکی ایران – اخباردستیاری ایران – برنامه های مدون آموزش پزشکی

  5. سلام دکترجان!
    ماکصاتجانی یاتلاپ بیزینگ وبلاکدا سارغئت گالدئرانئنگ اوچین کوپ ساگ بول! بوگون سنینگ اؤزینگ یانئمئسدا بولماسانگ دا، یاتینگ یاتیمیزدادی. شیله لیک بیلن ماکصاتجانئنگ بأشینجی یئلئنی صاتاکا بردیک. بارچامئسا کابول بولسئن!… ادن دوگالارئنگ موستیجاپ بولسین!

  6. Is this correct ?
    One example is creation of protein from amino acid is glycine and alanine. All proteins are polymers of amino acids, so that polypeptides are created through the polymerization of amino acids. Amino acids are linked to one another during a condensation reaction. Each amino aside has an amino end (NH2) and a carboxyl end (COOH). Amino acids are connected together by combination the amino end of one amino acid to the carboxyl end of another amino acid. Elimination of H2O allows construction of a type of covalent bond acknowledged as a peptide bond.

  7. Viral Infections of the Mouth

  8. سلام آقای دکتر
    حدود چند ماه پیش روی آلت تناسلی من یک دانه خیلی ریز و بدون خارش و درد بوجود آمد اندازه ته یک س.زن ته گرد یا حتی ریزتر که سفت و کمی سفید رنگ تر از رنگ پوستم است و بزرگتر هم نشد…حالا دانه هایی ریزتر بوجود امده حدود 10 عدد..می خواستم بدانم خطرناک است؟ و حتما باید به دکتر مراجعه کنم
    ممنونم از توجه و جواب شما

  9. با سلام من حدود 7سال است که در ناحیه تناسلی دچار قرمز شدگی پوست هستم.چند بار به متخصص پوست مراجعه کردم گفتند مشکل خاصی نداره.سرخی دقیقا بین سر تا ختنه گاه آلت قرار داره بعضی وقتا کمی سوزش داره ولی زیاد اذیت نمیکنه وبه صوررت پراکنده به ویژه سر آلت زگیل های ریزی قراردارند نه از بین رفتن تو این 7سال نه زیاد شدن.اگر پوست این ناحیه به مدت 20 ثانیه سایش پیدا کنه تبدیل به یه زخم سطحی میشه و معمولا تا دو روز خوب میشه.آخرین بار متخصص پوست گفت اگه زیاد روش حساس نباشی کمتر نگاش کنی و دست بزنی خوب میشه اما سه سال از اون موقع میگذره ولی نه بهتر شده نه بدتر.البته سرآغاز این بیماری با یک زخم شروع شد که دلیلش ریختن آب اسید باطری بود. بعد زخم خوب نشد تبدیل به یک سرخی کوچک شد و کم کم دامنه اش زیاد شد تا همه قسمت بالاتر از ختنه گاه رو در بر گرفت بعدش زگیل ها پیدا شدن لطفا راهنمایی کنید

  10. سلام خوبین؟
    حدود 3تا 4 سال است که روی بدنه ی آلت من یکسری برآمده گی هایی ایجاد شده است
    تقریباً مانند جوش های زیر پوستی می مانند !(می شه گفت خود چوش زیر پوستی)
    ولی تعداد آنها بسیار زیاد ایت و من از این شرایط اصلاً راضی نیستم!
    می شه بگید دلیل وجود آنها چیست؟
    می خواستم بدونم آیا خطرناک است یا خیر!
    ممنون

  11. سلام ببخشید در زیر عالتم چند نقطه وجود داره که از زیر پوست یه چیز سفیدی بیضی شکل انداره اش خیلی کوچیکه به اندازه عدد صفر روی کببرد.خیلی هم محکمه مثل سنگ وقتی فشار مدم ازیر پوستم یه چیزی مثل کرم زد افتاب بیرون میاد .هیچ دردی یا خارشی هم نداره ممنون میشم اگه جوابمو بدین؟
    ایا مشکل خواستی است؟

  12. از زحماتتون سپاسگذارم

  13. کسی نیست جواب منو بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. اقای دکتر با سلام جوانی 33ساله هستم دانه های به صورت گوشت اضافی بر روی الت دارم و چند بار هم در اوردم باز برگشت انگار در الت ریشه دارد لطفا راهنمایی کنید

  15. اقای دکتر سلام تو رو به خدا ادرس یا یه شماره تلفن از خودتون به ایمیلم بفرستید کار واجب با هاتون دارم خواهشا خواهشا

  16. اقای دکتر سردار یا خانم دکتر عفیفی تو رو خدا ادرس تون رو برام میل کنید کار حیاتی باهاتوم دارم

  17. اقای دکتر سردار یا خانم دکتر عفیفی تو رو خدا ادرس تون و شماره تلفنتون رو برام میل کنید کار حیاتی باهاتوم دارم

  18. اقای دکتر کسی نیست جواب منو بده

  19. آقاي دكتر سلام بنده 37 سال دارم ده سال است ازدواج كردم وبسيار خانواده مقيدي هستيم بدليل اينكه اين بيماري يعني زگيل آلت تناسلي جزو بيماريهاي مقاربتي دسته بندي شده به پزشك مراجعه نكردم تعداد زگيلها حدودا 10 عدد است وبعضا خوشه اي آيا راه درماني هست كه لازم نباسد به پزشك مراجعه كنم

  20. سلام آقای دکتر یه پسر 26 ساله هستم… یه مدته در ناحیه سر آلتم یه جوشای ریز زده که اول یه نقطه کوچیک بود ولی الان داره بزرگ میشه تازگی ها هم کنار مچ دستم همون جوشارو میبینم الان 7 – 8 ماهی هست که این جوشارو دارم— درد نداره–سوزش نداره– خارشم نداره…. خیلی ذهنمو مشغول کرده… خیلی از مواردی که قبلا جواب داده بودین رو هم نگاه کردم هیچ کدومشون باین جوشا مطابقت ندارن(عکساشون میگم)….آیا واسه نزدیکی مشکلی دارم یا نه؟….درمانشم بهم بگین ممنون

  21. سلام اقای دکتر من پسری 21 ساله هسستم روی تنه التم نقاط سفید رنگ زیر پوستی به وجود امد و به تدریج زیاد شد مانند اون عکسی که بالای صفحه قرار دادید می خواستم ببینم راه درمان داره یا نه (یا همون عکسی که تو قسمت نقاط فرودایس قرار دادید)باید چیکار کنم

  22. اقای دکتر اگر ایمیل تون رو برام بفرستید ممنون میشم

  23. برا ی کسب اطلاعات بیشتر به این سایت سری بزنید

    http://itp.epage.ir

    امیدوارم براتون مفید باشه

  24. اگه جواب سوالموبديدممنون ميشم

  25. سلام آقاي دكتر خسته نباشين.تقريبايه 1سالي ميشه كه دور آلت تناسلي من(سر آلت؛محل ختنه يا همون هلال آلت)دونه هاي ريزي برنگ قرمز خيلي كمرنگ يا صورتي روشن بوجود اومدن كه اوايل كم بودن ولي الان زيادتر شدن لازمه بگم نه خارش دارن ونه سوزش خيلي نگرانم لطف كنين بگيد اين دونه ها چي هستن وراه درمانشون چيه؟

    من

  26. سلام آقای دکتر. یه چیزی گرد یا یه چیزی سفت قسمت سمت راست آلت همونجایی که ختنه شده زیر پوستش به وجود اومده, درد نداره اما یه بر آمدگی هستش و نمیدونم چیه میشه منو راهنمایی کنید که چی هست ممنون مسشم. در ضمن من ایران زندگی نمیکنم.

  27. سلام
    من درون آلت يك كبودي مانندي دارم كه گاهي اوقات ميسوزه و شبيه ابسه ميمونه.نميدونم چيه؟لطفا كمكم كنيد.
    رابطه جنسي ندارم 19 سالمه.

  28. آقای دکتر من با مطالعه اطلاعات موجود در سایتتون متوجه شدم که دارای نقاط فوردایس (Fordyce spots) هستم می خواستم بدون این قابل درمان هستش و میشه این نقاط رو با دارو برداشت. ممنون

  29. با سلام و خسته نباشید
    همسر من مدت تقریبا 4 ماه است که به خارش آلت تناسلی و نواحی اطاف آن دچار است که به محض عرق کردن یا داشتن رابطه به مراتب بدتر می شود، ولی هیچ گونه تظاهرات جلدی دیده نمی شود. با وجود رعایت بهداشت و استفاده از پودر تالک بعد از حمام و یا کرم های ضد خارش و بازسازی مثل آلوئه ورا هیچ بهبودی حاصل نشده. نظر ما در این مورد چیست؟ راه درمانی وجود دارد؟

  30. آقای دکتر سردار امکانش هست آدرس یا شماره تلفمتونو رو برام بفرستین ممنون میشم .یه مشکلی برام پیش اومده فکر کنم بیماریه صدفک گرفتم میخواستم حظوری خدمتتون برسم برای معالجه.

  31. دکتر جون ،با سلام، کشاله ران من ابتدا سرخ شد و دکتر گفت قارچ است که دارو داد اما کشاله ران خوب شد ولی پست بیضه و روی پوست الت مردانه با هم قرمز شدند و گاهی با خارش.این با دکتر گفت میکروب است.کلومازول داد که خوب نکرد.تربینا فین داد قدری بهتر است.دپانتکس داد ،خوب نشد.
    هنوز ادمه دارد.پروستات دو برابر شده ،و داروی مغز و اعساب میخورم.قلب بای پس عمل کردم سه سال پیش و ۵۸ سال دارم.چکار کنم و این چیست و دوای ان چیست؟ایا منتقل میشود یا خیر؟نعوذ دارم اما ارضاع نمیشوم.حدود یک ماه است.لطفا راهنمایی بفرمایید؟.

  32. سلام
    ببخشید دور آلت من جندین زیگیل حالت خال گوشتی زده و به مرور بیشتر میشن باید چه دارویی استفاده کنم ممنون

  33. سلام
    از توضیحات خوبتون خیلی ممنون
    می خواستم بدونم راه درمان نقاط فوردایس و فولیکول مو ، غدد چرب و تعرقی چی هستش؟با تشکر

  34. سلام اقاى دكتر 
    شرمنده ها ، پسري ٢٧ ساله هستم و از نظر جنسي تقريباً فعال . ماهي يك دفعه نزديكي دارم . دفعه اخر دو هفته پيش بود كه دخول صورت نگرفت حالا چهار روز هست كه روي الت من قسمت حشفه يعني برجستگى كلاهك يه برجستگي خيلي كوچيك بوجود اومده كه اگه تغيير رنگش محسوس نبود شايد متوجه نميشدم ،
    نه سوزش داره و نه خارش . حتي وقتي دست ميزنم احساس همون دست زدن به پوست سالمو دارم . الان ٤ روزه بوجود اومده حتي رنگشم اگه دقت نكنم محسوس نيس .  ( تقريباً قرمزه ) بصورت دايره هست به قطر ٣ ميليمتر و برامدگيش هم كمتر از يك ميليمتر . 
    و  دو روزه سوزش ادرار دارم .
    البته قبلاً موقع انزال در قسمت كشاله ران و بيضه هام احساس درد ميكردم كه بعد از يك دقيقه رفع ميشد .
    ولي اين سوزش كه خيلي هم خفيفه بصورت ممتده . نه تب دارم نه جاييم در ميكنه و عفونتي هم از مجراي ادرارم خارج نميشه . رنگ ادرارم هم كاملاً روشنه.
    اينو بايد بگم كه حدود سه هفته پيش از اسپري موبر استفاده كه روي پوست بيضم حساست داد كه خيلي اذيتم كرد ولي پوستش خشك شد و خود به خود خوب شد . 
    مشكل من چيه امكان داره هرپس تناسلي گرفته باشم . خيلي ميترسم اقاي دكتر.
     

  35. salam khanom doktor .lotfan jawab mara. hamin ja darj koneid.

  36. من قبل از۱۵ ماهی گذشته با یک دخترنزدیکی کردم٫و بعداز۲هفته شان آلت من خاریشت گرفت،به داکترمراجعه کردم فقط قرص بمن داد،انقرص هارا کیمصرف کردم آت من بادکرد دوباره رفتم بازهم همان قرصها٫خلاصه بهترشدم،وقتی که شیرمصرف کردم دوباره خاریشتگرفت وگاه گاهی آبهم میاید٫اما هیچ علایم به چشم دیده نه می شود٬ازمایش خون دادم ۴بار تاحالاـجواب مثبت است٬باداکترخود چندصحبت کردم ٫وفقط قرص می دهدقرص شان کمی بهترکرده٫اما کاملآخوب نه شدم گاهگاهی فقط تنهاخاریشت در نوک آلت خوداحساس مونوم٫لطفآدر همین سایت راهنمای ام کنید٬آیآ خطرناک است؟

  37. سلام .
    من 37 سالمه و خارج از ایران زندگی میکنم . 3 روزاست در انتهای آلت تناسلیم ( قسمتی که به موهای زائد متصل میباشد) التهاب قرمز رنگی مشاهده کردم که گاهی با خارش همراه است . در صورت امکان با آدرس ایمیل من جواب بدهید تا در صورت نیاز عکس هایی که از التهاب تهیه کردم را برای شما ارسال نمایم تا کمک به حل مشکل من نمایید .
    با سپاس

  38. سلام من پسری 22 ساله هستم از بچگی سر آلت تناسلی من یک حالت پوست سفید بوده که در بزرگسالی من آن را کندم ولی جای ان ماند و دوباره ظاهر شد و من بصورت مکرر ان را میکنم و ان ظاهر می شود بصورت پوست خشک شده و کاملا سفید است
    تا بحال به دکتر در این باره مراجعه نکرده ام

  39. سلام
    وقت بخیر
    من پسری 28 ساله هستم ، در اطراف آلت تناسلی من چیزهایی شبیه به زیگیل در طول 3 ماه ظاهر شد و داره زیاد میشه و بزرگتر و شدیدا من رونگران و زندگیم رو مختل کرده ، می خواستم بدونم امکانش هست که عکسش رو براتون ایمیل کنم تا راهنمایی کنید و یا آدرستون رو داشته باشم تا حضوری خدمت برسم؟؟؟

  40. سلام وخسته نباشید
    جوانی ۲۶ ساله هستم. ۲ ماهی هست که روی آلت تناسلی بنده یک شیارهایی به وجود آمده است و خارش هم دارد که زمانیکه خارش رو انجام میدم زخم های خطی بوجود میاد. انگار که میخواد پوستش شکافته شه. از دیگر مواردی که ایجاد شده پوست روی بدنهء آلت هم خیلی نازک کنده میشه و پوست پوست میشه.. لطفاْ بنده رو راهنمایی کنید..
    سپاس از شما

  41. ابی از تهران

    سلام دکتر
    عکسی که برای بیماری (Psoriasis) گذاشته بودین رو دیدم
    وآلت تناسی بنده نیز دچار این عارضه شده حتی سر آلت هم
    لطفا در خصوص
    راه درمانش هم بنده رو راهنمایی بفرمایید با تشکر.

  42. با سلام من جوش های سفیدی در زیر پوست آلت تناسلی ام دارم برای درمان آنها باید چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  43. سلام جناب دکتر سردار
    ایا با ارسال عکس از آلتم میتوانید مرا در تشخیص و نوع بیماری کمک کنید؟
    با تشکر

  44. سلام
    محمد هستم
    ببخشید یه من یکی دروز پیش متوجه شدم در ناحیهی کیسه ی بیضه ( قسمت پایین کیسه ) یه لایه ای هست که از پوست خود کیسه ی بیضه ضخیم تر هست لایه ی نرم ی هستش فقط مشکلش اینه که یکم متورم شده . و بعضی وقت ها احساس خارش هم داره
    توی اینترنت سرچ کردم در بارش به بیماری هیدروسل تاکیید کرده بودن .
    سوال اولم اینه این بیماری هیدروسل هست یا نه ؟؟
    سوال دومم هم اینه که با توجه به این که 15 سال سن دارم . اگر به بیماری هیدروسل دچار شده باشم خود به خود خوب میشه یا این که باید جراحی کنم ؟؟
    ممنون میشم اگر هر چه زود تر پاسخ منو بدید

  45. Genital wart is a venereal disease related to skin to skin contact
    during sexual intercourse with an infected partner. Plantar warts occur on the sole from the foot and these are most
    frequent in children aged between 12 and 16 years.
    Usually a doctor can prescribe keratolysis, which is the eliminating dead surface skin cells with using salicylic acid, defense mechanisms modifiers and blistering agents.
    A few warts tend to be noticeable towards eye even though
    some stay undetected for a number of weeks in addition to
    years. This cream should also be avoided by individuals who have had an organ transplant and possess auto-immune conditions.

  1. بازتاب: ناهنجاریهای پوستی آلت مردان : پلاک « Dr. Serdar دکتر سردار

  2. بازتاب: ناهنجاریهای پوستی آلت مردان : پلاک « Dr. Serdar دکتر سردار

  3. بازتاب: ناهنجاریهای پوستی آلت مردان : پلاک « Dr. Serdar دکتر سردار

  4. بازتاب: تومورهای خوش خیم و بدخیم فرج (وولو) بانوان « Dr. Serdar دکتر سردار

  5. بازتاب: سیفلیس چگونه درمان میشود ؟ « Dr. Serdar دکتر سردار

  6. بازتاب: پاسخ به پیامهای نیمه اول مرداد ماه « با عشق

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 74 مشترک دیگر بپیوندید

