بنی آدم اعضای یکدیگرند ؟

دنیای ملسی داریم . مردمانی داریم با عقاید رنگارنگ . یکی اینجا خانومها رو محجب نگه میداره یکی اونور مردها رو . همین گوشه کنارها زنا دامن میپوشن و کمی اون دور دورا مردها . یکی به یک خدا ایمان داره ، اون یکی خدا رو به خوب و بد تقسیم میکنه ، اون کناری اعتقاد به فرزند خدا داره . یکی گوشت گاو رو ، دیگری گوشت خوک رو ، اون یکی گوشت سگ رو میخوره و اون بالایی گوشت نمیخوره . یکی واسه فلسطین یکی بخاطر اسرائیل و همین دور برها یکی واسه سبز ، یکی واسه سیاه و یکی واسه دمکراسی پیکار میکنه . یکی خدا رو ، یکی دین رو ، یکی بت رو میپرسته و یک بنده خدا هم خدا نداره و ناخدا است . یکی آمپول و واکس میسازه و یکی اون دور برها زدن واکسن و آمپول و خون رو گناه میدونه . یکی خودکشی میکنه ،یکی دست به عملیات انتحاری میزنه ، یکی شهید میشه ، اون بیگناه و یا با گناه اعدام میشه ، یکی تصادفی ، دیگری بشکل طبیعی جان میده و چند بیمار لاینعلاج با تزریق کشته میشن . اگه کمی به اون دور دورهای زمان بریم ، گویا از زمان هابیل و قابیل جنگ وجود داشته و بعد از آنها نیز آدمای دیگه ای درگیر شدن و هر یک عمل خودشو دفاع از موضوعی دانسته و مقدس !
و حال یکی از ماها در عجب از کار این دنیا به ترانه یک خانم سرخ پوست (Buffy Sainte-Marie) گوش میده :

جهت شنیدن ام پی تری به اینجا و جهت دیدن در یو تیوب به اینجا کلیک کنید .

«Universal Soldier»
He is five foot two,
and he’s six feet four,
he fights with missiles and with spears
He is all of thirty-one,
and he’s only a seventeen,
he’s been a soldier for thousands years.

He’s a Catholic, A Hindu,
an atheist, a Jain,
A Buddhist, and a Baptist and a Jew,
and he knows, he shouldn’t kill,
and he knows, he always will,
killing for me, my friend, and me for you.

And he’s fighting for Canada,
he’s fighting for France,
he’s fighting for the U.S.A.
and he’s fighting for the Russains,
he’s fighting for Japan,
and he thinks we’ll put an end to war this way.

And he’s fighting for democracy,
he’s fighting for the Reds,
he says it’s for the peace of all
He’s the one who must decide,
who’s to live and who’s to die,
and he never sees the writing on the wall.

But without him, how would Hitler
have condemned him at Labau?
Without him Cesar would have stood alone,
He’s the one, who gives his body
as a weapon of the war,
and without him all this killing can’t go on.

He’s the universal soldier,
and he really is to blame,
his orders came from far away, no more
They come from here and there,
and you and me and brothers,
can’t you see,
this is not the way we put the end to war.

Posted on ژانویه 25, 2010, in مطالب متنوع, کل مطالب. Bookmark the permalink. 25 دیدگاه.

  1. مودبانه گفتید دنیای خر تو خری داریم .

  2. سلام! توصیف بسیار زیبائیست از طبیعت انسان. ماشاالله!…………..

  3. خیلی فلسفی شد . مشخصه دلتان از کار این دنیا گرفته است .

  4. پس به این نتیجه می رسیم که کار هیچ کس رو نمی تونیم زیر سوال ببریم!
    درسته!
    در ضمن قلم خوبی دارین!!
    باسپاس…

  5. دوست خوبم سلام
    مطلب زیبایی نوشتین ماشاالله شما هم که دست به نوشتن تون حرف نداره.
    آدرس وبلاگم تویه بلاگر رو عوض کردم.بعد از این می تونی من با این آدرس در بلاگر لینک نمایید.http://makhtumgholi.blogspot.com بازم ممنون که تشریف آوردین به کلبه محقرم.
    کوچیک شما امین

  6. پس بنی آدم اعضای یکدیگر نیستند ! این متنتان آهنگ خواصی داشت .

  7. دنیا سیاه سفید نیست بعضی ها هم خاسکتری اند

  8. سلام دکتر سردار عزیز!
    با اجازه تون از لینک اون مطلب تون(با ذکر منبع البته) توی وبلاگم استفاده کردم…
    ممنون.

  9. بله کاملاً همین طوره و دنیا اصلاً قشنگیش به همین تنوع هاشه!

  10. آقا دکتر همه دنیا را خوب برانداز کردید . این خانم سرخپوست هم نظر خوبی دارند . گویا شعرش کمی قدیمی است . یک سئوال => کجا مردها را محجب نگه میدارند ؟

  11. لذت بردم منو ياد بيت معروف با باطاهر انداخت:

    یکی درد و یکی درمان پسندد یک وصل و یکی هجران پسندد
    من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم آنچه را جانان پسندد

  12. سلام آقای دکتر خسته نباشید

  13. سلام واقعا یه جورایی دنیای درب و داغونی داریم…..

  14. سلام همکار گرامی ،از بلاگ شرقی به اینجا رسیدم و بسیار لذت بردم از نوشته های شما ،شما را لینک کردم و منتظر حضور گرمتان هستم

  15. سپاس گذارم ،موجب خوشبختی من است که با شما آشنا شدم ،
    خوشحالم که اشعار من مورد توجه شما بزرگوار قرار گرفته است
    شراره

  16. سلام دوست عزیزم ،با،،،، زندگی،،،،به روزم

  17. سلام دکتر جان . یک پیام خصوصی برایتان ارسال نمودم .

  18. با درود به همکار گرام
    نوشته هایتان اگاه کننده است
    شما در چه رشته ای تخصصی دارید
    شاد باشید و تندرست

  19. سلام دوست گرامی … اگر مایل به تبادل لینک هستید منو با عنوان » نجوم و ستاره شناسی» لینک کنید و خبرم کنید تا شما رو هم با عنوان دلخواهتون فورا لینک کنم و خبرتون کنم …

  20. عافیه دیه جی

    ترانه تون فیلتره.عجب دنیاییه!
    بنی آدم عضو خودش هم نیست.به خودش رحم نمیکنه.چه برسه به دیگران.شاید اگه اسم این جور انسانها را آدم نذاریم بتونیمبه بقیه بگیم بنی ادم اعضای یکدیگرند.

  21. Dr. Serdar دکتر سردار

    تشکر از بابت نظرتان خواهر محترمم .
    در مورد ترانه میدونم که یوتوب در ایران باز نمیشه . اما ام پی تری چرا باز نشده نمیدونم ! خوب چی میشه کرد واقعا بنی آدم اعضای یکدیگرند !؟
    شاید با رفتن به گوگول و نوشتن MP3 Buffy Sainte-Marie از جای دیگر بتوان آن ترانه را یافت با عنوان : Universal Soldier . کامیاب باشید

  22. بله. بنی آدم اعضای یکدیگرند. یعنی مثلاً من دست شما هستم. شما گوش من. همسایه ما چشم شما. بقال سر کوچه شما دماغ ما. فکر کنم، رفتگرها اغلب جای پاشنه پا قرار دارند و …

    حالا اگر یه عضوی درد بگیره مثلاً دست شما که من هستم، اونوقت حتماً بقال سر کوچه شما به خاطر من خیلی غصه میخوره.

    فکر نمی کنم سعدی آب شنگولی زده باشه . . .

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 75 مشترک دیگر بپیوندید

