جراحی های واژینال و ترمیم پرده بکارت آسیب دیده

سئوال : سلام دکتر ع. ح. سردار . من دختر نمایی 26 ساله هستم . sad girlسرتان را زیاد درد نیارم . من در 17 سالگی مورد تجاوز قرار گرفتم . از آن ایام به بعد دچار افسردگی شده و هیچ رقبتی به جنس مخالف ندارم . تا به حال خواستگارهایم را رد کردم . الان هم تحت فشار خانوادگی واسه ازدواج هستم . لطفا کمی در مورد ترمیم پرده بکارت توضیح دهید . گویا برای دلخوشی یه آقا پسر و دیدن خون ، مجبورم دست به یک عمل غیر اخلاقی بزنم . ای کاش پسرها هم پرده بکارت داشتند و ما نیز از آنها طلب خون میکردیم . 

جواب : سه روش عمده جراحی زیبایی واژن جهت بازیابی احساس جوانی در مقاربت وجود دارد . این روشها جهت اصلاح و بهبود اختلالات در زیبایی پنهان زنان در نظر گرفته شده است . شرح کوتاه این سه روش بدین شرح است :
* هایمنوپلاستی  (Hymenoplasty)- در این روش بازسازی پرده بکارت و بازگرداندن دختری صورت میگیرد .
* بازسازی و دوباره جوان سازی واژن (vaginal reconstruction and rejuvenation) – که با روش واژینوپلاستی (vaginoplasty) واژن تنگ میشود .
* عمل جراحی لبهای فرج (labia surgery) – که با روش لابیاپلاستی (labiaplasty) لبهای فرج کوچک و نمای آن بهبود داده میشود و اندازه و شکل لب های داخلی و خارجی اصلاح میشود .
عمل جراحی هایمنوپلاستی به منظور ترمیم و یا بازسازی پرده بکارت بکار میرود . پرده فوق ، غشاء  پوستی حلقه مانندی میباشد و دهانه مهبل را پوشش میدهد . با اولین تجربه یک دختر در مقاربت ، پرده بکارت جراحت میابد و موجب خونریزی میشود . در جراحی هایمنوپلاستی ، بافت پاره شده را به حالت قبلی باز میگردانتد و  کیفیت باکره مانندی را ایجاد میکنند .
گاهی یک دختر می تواند ندانسته پرده بکارتش را با قرار دادن تامپون پاره کند . همچنین پارگی پرده بکارت ممکن است در طی ورزش رخ می دهد (به عنوان مثال طی دوچرخه سواری یا اسب سواری) و ندرتان بعضی از دخترها به شکل مادر زادی این پرده را ندارند .
عملکرد بیولوژیکی پرده بکارت هنوز نامشخص است ، با این حال ، کارکرد اجتماعی آن چنان نماد افسانه ای در بسیاری از فرهنگ ها شناخته می شود . بنابراین جراحی پلاستیک هایمنوپلاستی به دلیل اعتقادات قومی ، فرهنگی ، و مذهبی صورت میگیرد .
البته در پاره ای از کشورها تعداد فزاینده ای از بانوان که تمایل به رضایت مقاربتی بالاتر را دارند دست به عمل جراحی در ناحیه واژن میزنند که دلیل آن ریشه مذهبی یا مشابه آن ندارد و بلکه به خاطر تنگ کردن دیوار واژن و تمایلات مقاربتی میباشد .
عمل هایمنوپلاستی کوتاه مدت است و شخص قادر به بازگشت به کار در روز بعد میباشد . ترمیم پرده بکارت به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی یا آرام بخش انجام می شود . قبل از عمل ، بیماران موظف هستند که مشاوره قبل از جراحی و معاینه کامل توسط متخصص زنان و زایمان داشته باشند . این جراحی به روشهای لیزری ، رادیوسرجریکال تکنیک و یا با چاقوی جراحی صورت میگیرد .
آیا پرده بکارت به حالت عادی بازگردانده می شود؟
بله ، می تواند ، اما ترمیم به شکل طبیعی رخ نمیدهد . پرده بکارت دارای لایه ای است که می تواند جابجا شود و  به بخشی از پرده بکارت پاره شده بخیه بخورد در نتیجه آن شبیه به یک حلقه کوچک میگردد و بعد با هم به ناحیه تحتانی پیوند داده میشود تا مانند پرده بکارت اصلی بنظر آید. سوراخ آن به اندازه کافی کوچک است تا در شب عروسی پاره شده و خونریزی کند . گاهی پوشش لب واژن ممکن است برای ایجاد پرده بکارت جدید مورد استفاده قرار گیرد . این قطعه از پوست شامل شبکه ای از رگها است و با ساخت پرده بکارت نو و بعد از مقاربت به اندازه کافی خونریزی میکند . برای عمل جراحی ، ممکن است بیهوشی موضعی یا عمومی سبک تجویز شود .
آیا  عوارض جانبی وجود دارد ؟
امکان از دست دادن حس در ناحیه عمل و عفونت وجود دارد . این عمل در اکثر موارد با استفاده از نخ بخيه نازك و قابل جذب و دوختن غشاء پوستي پرده در قسمت آسیب ديده صورت میگیرد و در مواردی براي تقليد خونريزي از كپسول هاي ژلاتيني حاوي خون مصنوعي استفاده میشود و در کل دخول آلت با پاره شدن پرده دوخته شده با درد و خونريزي همراه خواهد بود .
عمل جراحی چمد ساعت طول میکشد ؟ و چه زمانی برای جراحی بهتر است ؟
معمولا یک تا دو ساعت طول می کشد و شخص قادر به بازگشت به کار در روز بعد میباشد . ممکن است بعضی از جراحان زمانی را برای مقاربت تعیین کنند . حتی ممکن است زمان معینی برای جراحی تا نزدیکی یا ازدواج مشخص نمایند .
دوره بهبودی چگونه است ؟
در مجموع بعد از جراحی ، ناحیه عمل شده متورم خواهد شد و ناراحتی و درد به مرور کاهش خواهد یافت. با توجه  به نوع جراحی ، ممکن است توصیه شود که به مدت 3 تا 6 ماه مقاربت جنسی صورت نگیرد یعنی تا زمانی که منطقه به طور کامل بهبود یابد و در مواردی طول عمر پرده جدید کوتاه مدت میباشد .

Posted on اکتبر 17, 2009, in کل مطالب, پزشکی به زبان ساده. Bookmark the permalink. 1,819 دیدگاه.

  1. با سلام من ايران زندگي نمي كنم ميخواستم براي عمل labiaplasty بيام ميشه راهنماييم كنيد كه عوارضي داره يا نه و طول درمان چقدر است و هزينه ش رو هم لطفا بگين؟

    آدرس و تلفن مطبتون رو هم برام بفرستين؟؟
    با احترام
    مينا

  2. خوب نیلو جان شما که اینقدمیترسی چرا سکس کردی و پردتو زدی. داستان شما داستان خربزه و لرزشه

  3. برای معرفی یک دکتر خوب جهت ترمیم با ایمیل من تماس بگیرید

  4. لطفا اگر کسی اطلاعی داره یک دکتر خوب برای ترمیم معرفی کنه… ممنون

  5. سلام خدمت دکتر علیزاده….لطفا راهنماییم کنید….من چندی پیش رابطه جنسی داشتم..نزد دکتر رفتم و بکارتمو ترمیم کردم…البته با(لیزر)..چون دکترم گفت پردت نصفش آسیب دیده.وبا لیزر ترمیم میشه.حالا الان از اینترنت خوندم با لیزر پرده ترمیم نمیشه…حقیقت داره؟؟؟؟؟؟یعنی پردم سالم نیست؟؟

  6. سلام خدمت دکتر سردار….لطفا راهنماییم کنید….من چندی پیش رابطه جنسی داشتم..نزد دکتر رفتم و بکارتمو ترمیم کردم…البته با(لیزر)..چون دکترم گفت پردت نصفش آسیب دیده.وبا لیزر ترمیم میشه.حالا الان از اینترنت خوندم با لیزر پرده ترمیم نمیشه…حقیقت داره؟؟؟؟؟؟یعنی پردم سالم نیست؟؟

  7. سلام دوستای گلم من هما حسینی هستم هرکی از قبل پردشو از دست داده می تونه ترمیم کنه وهرکی می خواد ترمیم کنه برام ایمیل کنه من دکتر خوب سراغ دارم homa.hussin@yahoo.com

  8. اگه نیاز به ترمیم پرده بکارت دارید حتما به من ایمیل کنید من شمارو به دکتر خوب معرفی می کنم homa.hussin@yahoo.com

  9. salam man 23 salame bekhatere 1 etefaghe maskhare bekartamo az dast dadam dk goft nesfesh pare shode
    bade chand mah baz dk raftam goft az dakhel josh khorde ay momkene? man khonevde taasobi daram az in masale ranj mikesham pardam halghavi bode doktoir moarefi koni beram tarmim aya tarmim lazem daram?

  10. سلام من 2 سال پیش نامزد کزدم و اون ازم خواست که یه رابطه بی خطر داشته باشیم با اکراه پذیرفتم اما بدون این که هیج کدام متوجه بشیم دخول انجام شد من نه دردی داشتم و نه خون ریزی حتی وقتی گفت دخول صورت گرفته تا با دستم لمس نکردم باورم نشد خیلی گریه کردم و افسردگی شدیدی گرفتم و نامزدم هم من را رها کرد چون به باکرگی من شک کرد حتی نمی دانم پردم چه مذلی بوده اصلا داشتم یا نه اگه ممکنه راهنمائیم کنید و یا یه دکتر تو شیراز بهم معرفی کنید ایمیلم را براتون می زارم
    nazanin.64.91@gmail.com

  11. Salam ye adres vase khahare kochekam ke mored tajavoz gharar gerfte mikham to Mashhad mersi minatarakhe@yahoo.com

  12. باسلام لطفأجدیدترین مطالب روبه اطلاع من برسونین باتشکر

  13. سلام من دختری 20ساله ام و پرده ام آسیب دیده لطفا اگه دکتر خوب واسه ترمیم سراغ دارید به من ایمیل کنید. ممنون

  14. tele ye dr khobo bdid

  15. سلام دکتر گرامی. من 30 سالمه و3 ساله با دوست پسرم بارها رابطه بدون دخول داشتیم. تا اینکه سری آخر تصمیم به رابطه کامل گرفتیم. چون تصمیم به ازدواج داشتیم. توی رابطه دوست پسرم متوجه شد یا اینطوری میگفت که پرده من از نوع ارتجاعی هست. و وقتی هم که دخول انجام شد من نه درد متفاوتی داشتم نه خونریزی. ولی خب الان می خوام بدونم اگه پرده ارتجاعی باشه هم باز امکان آسیب دیدنش هست یا اینکه اگه پرده ارتجاعی نبوده ممکنه که خونریزی نداشته باشه؟
    ممنون میشم که جواب من رو به صورت خصوصی هم بدید یا به ایمیلم بفرستید. چون من خیلی اتفاقی با وبلاگ شما برخورد کردم.
    سپاسگزارم

  16. و مشکل من الان این هست که نمی خوام با مادرم یا دوستام برم پزشک زنان و از طرفی هم چون هیچ وقت نرفتم نمی دونم که پزشک زنان من رو به تنهایی معاینه میکنه یا حتما باید با همراه مراجعه کنم!

  17. سلام من یه دختر 26 سالم و پردم آسیب دیده اگه ممکنه یک دکتر خوب بهم معرفی کنید برای ترمیم

  18. تورا خدا آدرس ی دکتر هم به من بدید اکه کرمان دکتری سراغ داشته باشید بهترهyasigoli1366@yahoo.com

  19. هرکی دکتر تو اهواز واسه ترمیم سراغ دارخ بهم بگه تو رو خدا,tak.setare0@yahoo.com

  20. سلام ممکنه یه دکتر تو مشهد معرفی کنین؟
    خواهش میکنم
    emmeline_top2006@yahoo.com

  21. سلام خواهش میکنم تلفن وآدرس دکتر تو تهران برام بفرستید وهزینه رو هم بهم بگید

  22. سلام منم مشکل شما رو دارم . این مشکل 4 سال پیش توسط صاحبکارم تو یه تولیدی اتفاق افتاد . و یک ساله مادرم و درجریان گذاشتم و همیشه حمایتم کرد و منم میخام براش جبران کنم و جواب زحماتش رو بدم . مادرم رو این موضوع که دست پسر بهم بخوره خیلی حساس بود و خیلی سختگیر بود و درکم کرد . به مادرتون بگید چون بعضی دکترا میگن باید 1 هفته استراحت کنی مادر هر چقدرم سختگیر باشه بازم دخترشی و درکت میکنه اصلا ترس به دلتون راه ندید خدا کمکتون میکنه فوقش یه ذره کتک میخورید چ اشکال داره هیچوقتم به خودکشی فکر نکنید . من این کارو کردم و نتیجه نداد . من بچه هم سقط کردم ک مادرم فهمید و خداییش خیلی کمکم کرد . امروز 20 فروردین 93 هستش که برام معاینه میخوام برم دکتر اگه از کاریش راضی بودم همینجا بهتون خبر میدم و کمکتون میکنم دخترا نگران چیزی نباشید از تهرانم و 23 سالمه . به امید دیدار .

  23. سلام
    کسی اگه آدرس دکتر خوب خواست بهم ایمیل بزنه
    ghadamgah1365@yahoo.com

  24. سلام.آدرس یه دکتر برای ترمیم در مشهد میخوام.لطفا کمک کنین.ایمیل من:
    sayeh_graphic@yahoo.com

  25. مبخواستم بدونم شما ترمیم بکارت انجام میدید با تشکر از شما خانم دکتر عزیز

  26. سلام نگار هستم 25 ساله ساکن تهران
    به خاطر یک اشتباه ، پرده بکارتم رو از دست دادم شدیدا پشیمانم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    توروخدا اگه کسی ، ادرس و یا شماره تلفنی دکتر خانمی متخصص از تهران رو میشناسه برام ایمیل بزنه که فقط کمتر از 3 ماه فرصت دارم !!
    خواهش می کنم
    منتظرم

  1. بازتاب: Dr. Serdar دکتر سردار

  2. بازتاب: خودارضایی | مامان سلام

  3. بازتاب: جراحی های واژینال | زناشویی

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 75 مشترک دیگر بپیوندید

